Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met koplampen van mijn auto

Pagina: 1
Acties:

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Hallo allen,

Mijn auto heeft wat 'rare' problemen, ik heb een Chevrolet Lacetti bijna een maand geleden gekocht.
Eigenlijk vanaf het begin af aan werken mijn koplampen nauwelijks tot niet.

Normaal gesproken als je de lampen aan zet, dan krijg je eerst stadslicht en daarna je 'normale' licht.
Het stadslicht werkt zonder problemen maar als je dan doorschakelt naar het 'normale' licht dan blijft gewoon het stadslicht aan en als het donker is zie je dus helemaal niks.

Heel soms gebeurd het dan dat na een stukje rijden de 'normale' lampen gaan knipperen om het vervolgens wel te doen.
Heel soms dan gaan de 'normale' lampen ook gelijk aan, maar dit gebeurt echter maar zelden.
Grote lampen werken wel gewoon.

Uiteraard ben ik van de week terug gegaan naar de garage waar ik hem had gekocht en deze gaven aan dat waarschijnlijk een schakelaar kapot was, deze hebben ze vervangen maar het probleem speelt nog steeds.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
De lampen zelf al vervangen?

Zou hoe dan ook gewoon terug gaan naar de garage. De eerste oplossing werkte niet, dus dan is het tijd om iets anders te proberen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een los contact. Dit kan een schakelaar, relais, (gecorrodeerde) stekker, of een losse massa aansluiting zijn.
Hoe dan ook, imho het probleem van de verkopende garage.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:29
Teruggaan en een oplossing eisen. Jouw voertuig voldoet nu niet aan de toelatingseisen op het gebied van verlichting, dus is onbruikbaar.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 12:49
Kan vanalles zijn. Mijn Swift heeft één keer in de zoveel tijd ook last van de koplampen die niet goed werken. Ze hebben bij Suzuki ooit bedacht dat het wel handig zou zijn als alle stroom van de koplampen door 1 draadje naar de massa gaat. Draadje wordt warm en afhankelijk van waar het als eerste misgaat blijven de lampen òf branden, of ze doen het gewoon helemaal niet. In het eerste geval smelt de soldeertin in de schakelaar, loopt naar beneden en maakt contact zodat de lampen niet uit kunnen. In het tweede geval is er een stekker die zwart is uitgeslagen (niet verbrand of gesmolten) en is er te weinig contact en doen de lampen het dus niet.

Simpelweg een schakelaar vervangen is minutenwerk, jij ziet dat er iets aan is gedaan en de dealer is weer (even) van je af. Op een tweedehandsje valt niet zoveel te verdienen en elke minuut die ze aan de jouwe spenderen is er eentje teveel. Zet ze maar eens aan het werk daar ;)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Dankjewel allemaal voor de opmerkingen! Ik ga maar eens terug naar de garage hiervoor!
Als ik het zo begrijp kan het wel even duren voordat ze de oorzaak gevonden hebben.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tegenwoordig wel, als ze zoiets simpels als een lichtschakelaar al door de boordcomputer laten afhandelen kan een oorzaak vinden nogal problematisch zijn. Trek de schakelaar er maar uit, is een elektronisch kast met een paar dunne digitale draden die naar de boordcomputer lopen en vanaf daar wordt het relais-technisch afgehandeld.

Verwijderd

de verlichting heeft tegenwoordig vaak een eigen regelunit (computer) voor het bedienen van stads/dim/groot licht.
dan nog de nodige extra functie's zoals rem, knipper, mist, etc.
Een normaal relais zoals de oudjes dat hebben komt nog zelden voor.
Enige leuke bijkomstigheid is dat je via OBD2 je verlichting kunt instellen, zoals dagrijlicht, bocht verlichting etc.
of zoals tegenwoordig US style en de knipperlichten laten branden als dagrijlicht.

weet je ook meteen waarom CANBUS leds storing kan veroorzaken
lamp defect melding of gewoon helemaal niet meer werkend.
Pagina: 1