Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies 1000 euro pc build

Pagina: 1
Acties:

• SpartaNL
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-11 07:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Komende 3-4 jaren de nieuwste gamen kunnen spelen op 1080 of 2k

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro inclusief verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tagan BZ series1100 watt power supply
een cpu cooler van enermax weet alleen niet welke :F

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moederbord, GPU, CPU, kast, ssd voor windows, interne geheugen van 16gb 3000Mhz

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD of Nvidia maakt niet uit wat als het zijn werk maar doet ;)
zelf heb ik dit gevonden:

Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart:
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

MSI Z170A Gaming Pro Carbon:
pricewatch: MSI Z170A Gaming Pro Carbon
of
MSI X370 Gaming Pro Carbon
pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon

Intel Core i5-7600K:
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed
of
AMD Ryzen 7 1700
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed

Samsung 960 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

Windows 10 pro:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een future proof pc willen zodat ik in de toekomst alleen upgrades hoef te doen zoals nieuwe GPU of nieuwe harde schijf. wat geluid betreft maximaal rond 40dB (hoe stiller ie is hoe beter :)
Ik wil graag een rode gaming pc vandaar veel msi en rode kast.

Ga je overklokken?
Ben het niet van plan tenzij een tweaker me overhaald (het enige wat ik ervan weet is dat je performance beter word maar je levensduur korter)

Wat verwacht je van ons?
Duidelijk advies over mijn build (waar ik kosten kan besparen of een paar tientjes moet bijleggen voor beter)
Advies of ik beter kan wachten met aankopen of direct alles inslaan

Ik ben van plan om het rond Juni aan te schaffen want AMD is prijzen oorlog begonnen met Ryzen, en hoop hiermee dat de prijzen wat dalen en kan besparen. we zijn tenslotte allemaal Nederlanders :)F

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
SpartaNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:39:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Komende 3-4 jaren de nieuwste gamen kunnen spelen op 1080 of 2k

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro inclusief verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tagan BZ series1100 watt power supply
een cpu cooler van enermax weet alleen niet welke :F

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een moederbord, GPU, CPU, kast, ssd voor windows, interne geheugen van 16gb 3000Mhz

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD of Nvidia maakt niet uit wat als het zijn werk maar doet ;)
zelf heb ik dit gevonden:

Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart:
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G:
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

MSI Z170A Gaming Pro Carbon:
pricewatch: MSI Z170A Gaming Pro Carbon
of
MSI X370 Gaming Pro Carbon
pricewatch: MSI X370 Gaming Pro Carbon

Intel Core i5-7600K:
pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed
of
AMD Ryzen 7 1700
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed

Samsung 960 EVO 250GB
pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB

Windows 10 pro:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een future proof pc willen zodat ik in de toekomst alleen upgrades hoef te doen zoals nieuwe GPU of nieuwe harde schijf. wat geluid betreft maximaal rond 40dB (hoe stiller ie is hoe beter :)
Ik wil graag een rode gaming pc vandaar veel msi en rode kast.

Ga je overklokken?
Ben het niet van plan tenzij een tweaker me overhaald (het enige wat ik ervan weet is dat je performance beter word maar je levensduur korter)

Wat verwacht je van ons?
Duidelijk advies over mijn build (waar ik kosten kan besparen of een paar tientjes moet bijleggen voor beter)
Advies of ik beter kan wachten met aankopen of direct alles inslaan

Ik ben van plan om het rond Juni aan te schaffen want AMD is prijzen oorlog begonnen met Ryzen, en hoop hiermee dat de prijzen wat dalen en kan besparen. we zijn tenslotte allemaal Nederlanders :)F
Maak eventjes zo'n tabel aub. Dat kijkt voor ons stuk makkelijker en kunnen we alles in 1 overzicht zien.

Tip: Wacht niet tot juni, want je kan misschien wel goedkoper uit zijn met de AMD, maar de grondstoffen voor de computers stijgt enorm veel in prijs. Vorige jaar kocht ik nog een SSD voor 60 euro. Die SSD is nu al 85 euro in paar maanden tijd gestegen. Pas hier mee op dat je niet te lang wacht.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Goed van je om Ryzen mee te nemen in je overweging. Nog een paar dagen geduld en dan zullen de "echte" benchmarks ook naar buiten komen. Dan kunnen we zien of Ryzen interessant is qua prijs/prestatie.

In de tussentijd zou je al wat dingen kunnen aanschaffen zoals case/ssd/ram etc. Omdat de prijzen inderdaad stijgen helaas..

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Tja. Ik zou zeggen, vraag het in juni nog eens. Weten we meteen wat er dan up-to-date is. Nog niet alle moederborden voor Ryzen zijn bijvoorbeeld bekend.

Maar goed:
-Overklokbaar geheugen. terwijl je niet gaat overklokken.
-Een skylake mobo en een ryzen mobo, waarbij beide geschikt zijn voor overklokken en de skylake verouderd is. Onnodig.
-CPU van intel is overklokbaar. Onnodig.
-1100W PSU??? Voeding is buiten overkill ook aardig oud, dus vervangen is misschien overwegen waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 28-02-2017 10:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Als toevoeging op Nat-Water:

- voor de intel processor een B250 moederbord is meer dan genoeg als je niet gaat overklokken. Ondersteunt ook Kaby Lake, dus ben je niet gebonden aan de BIOS/UEFI update vooraf. Deze zijn er vanaf weinig, maar bijv. een MSI B250 Gaming M3 spaart al tientjes uit.
pricewatch: MSI B250 GAMING M3

- Een gewone i5 doet het ook wel, als je toch niet overklokt. pricewatch: Intel Core i5-7600 Boxed

- Wat betreft PSU... ik zou op 1 GPU niet meer dan 550W nemen, meer heb je toch niet nodig. Ga je in Crossfire werken dan zou je iets groters kunnen overwegen, maar 1100 heb je absoluut niet nodig.

• SpartaNL
bedankt erwin26 en randleman voor de tip dat wist ik niet. dan ga ik alvast maar wat dingen kopen idd.
Nat-Water kan je alstjeblieft uitleg geven ver dat overklokbaar geheugen (weet niet super veel van pc's namelijk) en wat voor cpu's moet ik dan nemen?
elbowlessgoat wat is het verschil tussen kaby lake, kaby lake-s, skylake en dergelijke? en wat is het verschil tussen de B250 Z170 en Z270 moederboards?

is een nieuwe PSU echt nodig of kan ik deze meenemen en na een jaar vervangen?

bedankt guys! :*)

• erwin26
SpartaNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:
bedankt erwin26 en randleman voor de tip dat wist ik niet. dan ga ik alvast maar wat dingen kopen idd.
Nat-Water kan je alstjeblieft uitleg geven ver dat overklokbaar geheugen (weet niet super veel van pc's namelijk) en wat voor cpu's moet ik dan nemen?
elbowlessgoat wat is het verschil tussen kaby lake, kaby lake-s, skylake en dergelijke? en wat is het verschil tussen de B250 Z170 en Z270 moederboards?

is een nieuwe PSU echt nodig of kan ik deze meenemen en na een jaar vervangen?

bedankt guys! :*)
Ken je het concept van overklokken van je CPU? Overklokken van je RAM is het zelfde. BV je RAM heeft 2000Ghz als snelheid met een mogelijke snelheid tot 2400Ghz als je het gaat overklokken. Dus als je gaat overklokken krijg je 400Ghz meer. Dit wilt zeggen dat je PC stuk(je) sneller gaat draaien. Vaak verloopt je garantie wel van je RAM of CPU.

PSU is een risico. Hoe oud is je PSU precies? Het is namelijk mogelijk dat die niet super werkt en verkeerde of te veel spanning door gaat geven aan je nieuwe hardware. Schade valt soms niet meteen te zien en kan pas later optreden.

Is je PSU 5 jaar of ouder zal ik toch kijken naar een nieuwe voor alle zekerheid. Je kan het nog gebruiken, maar met een kleine risico.

• Randleman
erwin26 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
[...]

Ken je het concept van overklokken van je CPU? Overklokken van je RAM is het zelfde. BV je RAM heeft 2000Ghz als snelheid met een mogelijke snelheid tot 2400Ghz als je het gaat overklokken. Dus als je gaat overklokken krijg je 400Ghz meer. Dit wilt zeggen dat je PC stuk(je) sneller gaat draaien. Vaak verloopt je garantie wel van je RAM of CPU.

PSU is een risico. Hoe oud is je PSU precies? Het is namelijk mogelijk dat die niet super werkt en verkeerde of te veel spanning door gaat geven aan je nieuwe hardware. Schade valt soms niet meteen te zien en kan pas later optreden.

Is je PSU 5 jaar of ouder zal ik toch kijken naar een nieuwe voor alle zekerheid. Je kan het nog gebruiken, maar met een kleine risico.
Geinige PSU: https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16817814012

Lees gemixte verhalen over deze voeding. Liever voor 80 euro een nieuwe (gold) voeding kopen zoals de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Dit is ook een redelijke budget voeding: pricewatch: Corsair CX450M
En anders deze: pricewatch: Corsair RM550x

[ Voor 10% gewijzigd door Randleman op 28-02-2017 16:35 ]

• SpartaNL
is die van 3000Mhz overklokbaar? ik had m namelijk gewoon gekozen omdat die MSI Z170 Carbon het support en dacht hoe hoger hoe beter.

ik denk dat de psu nu 7-8 jaar is en heb er nooit problemen mee gehad + hij is nog altijd stil.

wat van mijn build kan ik trouwens wel gebruiken en wat moet er echt weg?

• Randleman
SpartaNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:41:
is die van 3000Mhz overklokbaar? ik had m namelijk gewoon gekozen omdat die MSI Z170 Carbon het support en dacht hoe hoger hoe beter.

ik denk dat de psu nu 7-8 jaar is en heb er nooit problemen mee gehad + hij is nog altijd stil.

Wat heb je allemaal al?

Behalve de PSU en Enermax cooler.

• erwin26
SpartaNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:41:

Als ik zo snel kijk is het niet mogelijk. Maar met 3000Mhz wil je ook niet overclocken, want dat is echt genoeg met DDR4.

Lastig. Ene kant kun je beter het zekere voor het onzekere nemen, aan de andere kant als die nog zo goed werk dan kun je denk die ene jaar nog wel rekken.

Bedoel je je van je oude build of nieuwe build?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Ik blijf bij mijn punt: wacht lekker tot juni. We hebben morgen de release van ryzen, en er komt ook nog een 2e batch aan processoren aan. Het heeft totaal geen nut om nu al een pc te bedenken aangezien bijvoorbeeld nog niet eens alle moederborden voor Ryzen bekend zijn. Een pc op jouw wensen afstemmen duurt 1 a 2 dagen op GoT, dus 3 maanden van te voren is gewoon vroeg.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• elbowlessgoat
SpartaNL schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:21:

kaby lake-s zegt me zo snel niets, maar om je vraag verder te beantwoorden. Iedere generatie processoren heeft een code naam. De generatie van de processor vind je door het eerste cijfer te nemen van de processor.
Bijvoorbeeld: i7 7700 = i7 van generatie 7. i5 4950 is een i5 van de 4e generatie. etc. Je snapt het.
De 7e generatie intel processoren heeft Kaby Lake als codenaam.
De 6e generatie intel processoren heeft Skylake als codenaam.

Dus als we zo'n codenaam noemen, bedoelen we daarmee alle processoren uit die generatie.
Dan maakt het dus verder niet uit of we het over i3, i5, i7, etc. hebben.

Wat betreft de moederborden... ik weet even niet meer het specifieke verschil tussen bijvoorbeeld een H of een B moederbord. Echter, een Zxxx moederbord is nodig om te kunnen overclocken. Als je een Bxxx moederbord gebruikt kan dat bijvoorbeeld niet.
Daarnaast is het cijfer achter de letter een indicatie welke processoren er native op kunnen draaien, zonder BIOS update.
Voor de B/Z 1xx range is dat de Skylake generatie (dus 6xxx processoren). Hier kun je Kaby Lake wel op laten draaien, maar dan moet je eerst een update van de BIOS uitvoeren. Laat je daarvoor nu net een processor nodig hebben. ;) Soms doet een webshop dit kosteloos als je er specifiek om vraagt, maar dat is niet standaard.
De B/Z 2xx series zijn al direct compatible met de Kaby Lake processoren, maar ook backwards compatible met een x aantal generaties (vraag me zo snel niet hoeveel, want dat weet ik ook niet uit mijn hoofd).

Hopelijk geeft dit iets meer inzicht in de moederborden en hoe we de processorfamilies noemen. Mocht je vragen hebben of is er iets niet duidelijk aan wat ik zei, vraag het gerust.

• SpartaNL
ah das nu duidelijk trouwens ik heb het nu nagekeken en die i-5 7600 is niet compatible met de moederbord, zeer scherp van jullie dankje straks had ik het gekocht en kwam ik er pas achter als ik m in elkaar zou zetten :P

Nat-Water ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen alleen mijn pc graaft zijn eigen graf ik moet het 24/7 aan laten staan anders krijg ik blauw scherm of geen scherm en anders start het zichzelf 3x op en moet ik systeem herstel doen in de hoop dat ie het dan wel doet aangezien het dan soms ook niet werkt :'(

ik ben dit trouwens vergeten te vermelden in de topic maar ik wil in de toekomst twee 4k schermen kopen. eerst wilde ik dat nu doen maar werd toch net te duur dus dacht ik ga ipv een msi 1070 een msi 480 kopen en nog wat jaartjes op 1080p spelen om kosten te besparen en dus betere moederbord, CPU en dergelijke aan te schaffen zodat ik daar misschien heel misschien 10 jaartjes mee kan doen en dus alleen GPU upgrades en storrage upgrades te doen

weet niet of dat pure onzin is maar dat zal ik dan nu wel horen

• SpartaNL
Hier de tabellen die ik moest maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood€ 84,-€ 84,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119€ 119
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 146,50€ 146,50
1Intel Core i5-7600 Boxed 3,8GHz€ 256,-€ 256,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 127,65,-€ 127,65,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,94€ 18,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 996,04

of

#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood€ 84,-€ 84,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119€ 119
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 189,50€ 189,50
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed 3GHz€ 359,-€ 359,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 127,65,-€ 127,65,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,94€ 18,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1142,04

Het laatste is over mijn budget heen waar kan ik hier besparen? en kunnen jullie zeggen wat ik moet verbeteren/veranderen en wat mis ik?

• erwin26
Optie 1 is wel een mooie en valt in je budget. Ik denk dat optie 2 overkill gaat worden voor jouw doeleinde en beter dat geld kan sparen voor later. Je zegt ook dat je over 10 jaar misschien alleen GPU en SSD wilt vervangen bij deze kan ik je zeggen dat je het daarmee niet red. PC's gaan 5 jaar mee en dan beginnen ze kuren te tonen. Een game PC gaat 2 met geluk 3 jaar mee. Hiermee wil ik zeggen dat je over 3 jaar de nieuwste games in medium of low settings moet spelen en niet hoger kan. Dit veranderd zeer snel. Vandaar dat optie 1 ook beter voor je is en dat geld kunt sparen tot over paar jaartjes weer. Je kan BV na 3 jaar een nieuwe GPU en na 3,5 jaar een nieuwe CPU etc. Dat je niet alles in 1 keer koopt maar beetje bij beetje. indien je elke nieuwe game op ultra wilt blijven spelen.

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
De R7-1700 is overkill. Ik zou even wachten en de R5-1600 of R5-1500 nemen.

• elbowlessgoat
Paar opmerkingen van mijn kant:
a) wat RubenByte zegt, mocht je voor AMD gaan. En natuurlijk even benchmarks afwachten ervan.

b) in tabel 1 zie ik een z170 staan met een i5 6600 processor. samen ong. 372 euro.
voor ongeveer 20-25 euro extra heb je een i5-7600K (kun je in de toekomst wellicht overklokken) met een MSI Z270 Gaming Plus, dus support de genoemde kaby lake processor. En een moederbord met rood, voor de visuals.
Zeg je inderdaad dat overklokken niet hoeft, dan een MSI B250 Gaming M3 van 125 euro, met een i5 7600 a 240 = 365 euro. Niet direct het rode erin, maar heeft wel RGB leds?
Mijn tip: Denk even na waarvoor je precies die z170 wil en waarom een B250 niet genoeg zou zijn als je niet overklokt. (de door jou geselecteerde i5 6600 is namelijk toch niet over te klokken) Beide opties die ik hierboven heb genoemd zijn wat nieuwer en qua processor zeker een stukje beter. En die processor is ook nog maar eens 8 euro duurder dan wat je nu erin hebt staan.

c) op tabel 2 kun je niet veel besparen, tenzij je wacht op de R7-1600/1500 en eventueel een goedkoper moederbord mits dit mogelijk is (en ik mag hopen van wel).

• SpartaNL
hmm dus 10 jaar is helaas bullshit :( welke onderdelen gaan lang mee?
wanneer gaat amd de rest bekend maken?
en vannacht is de Nvidia 1080TI bekend gemaakt voor 699usd maar betekent dit dat de prijzen hier omlaag gaan?
elbowlessgoat ik weet niet of ik later ga overklokken daarom wil ik met moederbord en cpu alvast zorgen dat ik het later zonder problemen kan doen. over de moederbord en cpu ik ga het gelijk veranderen bedankt _/-\o_

• erwin26
10 jaar is inderdaad bullshit. 5 jaar gaan ze max mee voordat ze kuren gaan tonen. Zoals jij al aangeeft jouw huidige PC moet 24/7 aan staan wilt die nog werken. RAM en SSD gaan vaak lang mee. Alleen het probleem met die dingen zijn vaak dat je over 5 jaar geen 16GB nodig hebt maar al 64GB. (BV) Je RAM gaat nog mee, maar meestal heb je een upgrade nodig, omdat de technologie te snel veranderd. Dit zelfde geld voor je opslag. 20 jaar geleden had je 1MB opslag nodig voor je spel. Nu zal je voor dat zelfde spel dik 10-20GB nodig hebben.

Wanneer AMD de rest bekend maakt dat weet ik niet. Voor Nvidia zakken de prijzen inderdaad sinds de release van hun nieuwe kaart. Kan misschien 5 euro zijn of 50 dat durf ik niet te zeggen hoeveel.

• SpartaNL
hmm bedankt erwin, ik zie trouwens ook net dat de prijs van mn case 5 euro omhoog is gegaan.
denken jullie dat het handig is als ik bijv nu case ssd koop en moederbord en cpu als laatst??
aangezien ik dan naar de prijzen kan kijken wat duurder/goedkoper wordt. en natuurlijk kan kijken wat intel en amd nog bekend maken

[ Voor 18% gewijzigd door SpartaNL op 01-03-2017 10:14 ]

• erwin26
SSD zal ik meteen kopen als ik jouw was. Deze gaat in de komende maanden alleen maar omhoog helaas. De rest zal ik kopen zoals jij al aangeeft. Goed de prijs in de gaten houden en met geluk zakken sommige onderdelen nog vanwege nieuwe releases etc. Indien ze stijgen zal ik ze dan meteen kopen voordat ze veel gestegen zijn. De grondstoffen voor computers is momenteel erg duur dus de prijzen kunnen hard gaan momenteel.

• SpartaNL
heb alvast wat gekocht thx voor de tip :*)
zal elke dag alles in de gaten houden ;)
jullie horen waarschijnlijk nog van me als ik een cpu en moederbord ga kopen wat dan de beste opties zijn.
bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1