Fotoalbum voorzien van nieuwe features

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 14:05
Hoi,

Afgelopen weekend kreeg ik het lumineuse idee om mijn reviews aan te passen. Ik wilde namelijk alle plaatjes gaan migreren naar mijn Tweakers fotogalerij. Die staan nu nog ergens anders gehost.

Nu loop ik tegen één heel klein issue aan :|

Er is geen bulkloading beschikbaar... Je kunt niet SFTPen naar het fotoalbum... Kortom ik zou honderden plaatjes met het handje één voor één moeten uploaden.

Niet echt heel praktisch. Daarnaast is het fotoalbum wel eens toe aan een grote upgrade dunkt mij. Het is toch een feature die je bij je abonnement krijgt en waarvoor reclame wordt gemaakt in de specs.

Hoe mooi zou het zijn als je toch al een vette review schrijft je ook een handige plek op Tweakers zelf hebt om de plaatjes gratis en goed op te slaan. Lijkt mij voor de performance van de site overigens ook alleen maar beter... Want af en toe open ik reviews en dan blijven de plaatjes achter...

Dus als ik een mooie feature zou mogen aandragen / aanvragen... Dan zou het dit zijn...

Nu dus verdorie maar weer opzoek naar andere hosting -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er staat al een complete revamp van het fotoalbum op de planning. ;) Wanneer dit komt, geen idee, maar heb geduld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Sftp toegang tot onze servers zullen we denk ik nooit gaan toestaan, maar drag&drop upload zou wel een mogelijkheid zijn (zoals bij productreviews nu ook al kan) ;)

Maar het staat allemaal wel op de lange baan; ik verwacht het sowieso niet dit jaar..

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 28-02-2017 09:42 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jammer dat de uploadtool van Wildhagen (?) niet meer werkt. Die was hier ook handig voor. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hero of Time schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:10:
Er staat al een complete revamp van het fotoalbum op de planning. ;) Wanneer dit komt, geen idee, maar heb geduld.
Dat is in ieder geval al eens fijn
crisp schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:40:
Sftp toegang tot onze servers zullen we denk ik nooit gaan toestaan, maar drag&drop upload zou wel een mogelijkheid zijn (zoals bij productreviews nu ook al kan) ;)

Maar het staat allemaal wel op de lange baan; ik verwacht het sowieso niet dit jaar..
Ja, okay... Begrijpelijk. Maar nu kan ik dat bij m'n webhost wel en daar kan ik dus flink bulken als het moet. Ookal moet ik soms even wachten. Dan hoef ik m'n Tweakers Plus i.i.g. niet te verlengen dit jaar. Dat heeft dan geen toegevoegde waarde :) .
AW_Bos schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:44:
Jammer dat de uploadtool van Wildhagen (?) niet meer werkt. Die was hier ook handig voor. ;)
Klopt, had daar ook goede hoop bij, maar kreeg het niet aan de gang...

[ Voor 4% gewijzigd door Alpha89 op 28-02-2017 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik vind het wel jammer dat dit soort niet-revenue-gevende features een beetje ondergesneeuwd blijven, zeker in het kader van de forumlegacy. Hoe vaak je nu in een oud-topic al oude, soms cruciaal voor het onderwerp, plaatjes niet meer kunt zien. Met dat idee uploadde ik altijd keurig de foto's voor een topic in mijn webalbumspace bij Tweakers. Maar het ongemak werd me op den duur wat te groot. Waar je bij github tegenwoordig de afbeeldingen zelfs rechtstreeks vanuit het klembord in een comment kunt plakken, zo'n contrast is het bij Tweakers. Inmiddels gebruik ik imgur, die ook fijn werkt. Maar het is zeker niet ondenkbaar dat Imgur over 10 jaar niet meer bestaat, dan wel de links anders werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
MsG schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:40:
Ik vind het wel jammer dat dit soort niet-revenue-gevende features een beetje ondergesneeuwd blijven, zeker in het kader van de forumlegacy. Hoe vaak je nu in een oud-topic al oude, soms cruciaal voor het onderwerp, plaatjes niet meer kunt zien. Met dat idee uploadde ik altijd keurig de foto's voor een topic in mijn webalbumspace bij Tweakers. Maar het ongemak werd me op den duur wat te groot. Waar je bij github tegenwoordig de afbeeldingen zelfs rechtstreeks vanuit het klembord in een comment kunt plakken, zo'n contrast is het bij Tweakers. Inmiddels gebruik ik imgur, die ook fijn werkt. Maar het is zeker niet ondenkbaar dat Imgur over 10 jaar niet meer bestaat, dan wel de links anders werken.
Yep, helemaal mee eens. En de performance is soms ook voor te huilen... Staat het op e.o.a. shady servertje die er een eeuwigheid over doet om de content over te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 11:54 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik probeer helemaal niet de slachtoffer uit te hangen, ik vind alleen dat Tweakers op de lange termijn haar eigen glazen in gooit door het forum met dit soort dingen niet te vernieuwen. De revamp komt sowieso niet meer dit jaar, dat is helemaal prima, maar dat betekent in mijn ogen dat het geen prioriteit heeft.

Het is ook allemaal niet vreselijk, maar dat is een beetje een dooddoener. Met de komst van gebruiksvriendelijke imagehosts (vroeger had je maar een paar obscure) krijg je gewoon steeds meer dat cruciale topic-info extern gehost blijft. En wil je als GoT nuttig blijven zul je dit m.i. tegen moeten gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MsG schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:02:
Ik probeer helemaal niet de slachtoffer uit te hangen, ik vind alleen dat Tweakers op de lange termijn haar eigen glazen in gooit door het forum met dit soort dingen niet te vernieuwen. De revamp komt sowieso niet meer dit jaar, dat is helemaal prima, maar dat betekent in mijn ogen dat het geen prioriteit heeft.

Het is ook allemaal niet vreselijk, maar dat is een beetje een dooddoener. Met de komst van gebruiksvriendelijke imagehosts (vroeger had je maar een paar obscure) krijg je gewoon steeds meer dat cruciale topic-info extern gehost blijft. En wil je als GoT nuttig blijven zul je dit m.i. tegen moeten gaan.
Met slechts vijf developers en een enorm complexe site lopen we helaas continu achter de feiten aan. Naast het fotoalbum zijn er ook honderden andere dingen die aandacht nodig hebben. We moeten ook maar zien te roeien met de riemen die we hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je het dan toch over features hebt van het foto-album:

Op dit moment worden foto's die ik upload naar het fotoalbum geresized naar thumb (erg klein) en verder een gewone full-size.

In alle topics over foto's (show topics, test topics, verzameltopics, etc) wordt echter geacht een plaatje van max 800px te posten. Echter, een resize van dat formaat in het tweakers fotoalbum is er niet, ook niet dynamisch.
Dan kun je a) de veel te kleine thumb posten of b) de fullsize die middels css naar 800px wordt gedwongen.

Helaas is het dan kiezen uit twee kwaden. a) is in de foto topics zinloos en b) wordt door de mods bewerkt of weggegooid.

Dus: Een (evt dynamic) resize naar het gewenste formaat in (foto)topics zou een erg welkome feature zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Alpha89 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:59:
Hoi,

Afgelopen weekend kreeg ik het lumineuse idee om mijn reviews aan te passen. Ik wilde namelijk alle plaatjes gaan migreren naar mijn Tweakers fotogalerij. Die staan nu nog ergens anders gehost.

Nu loop ik tegen één heel klein issue aan :|

Er is geen bulkloading beschikbaar... Je kunt niet SFTPen naar het fotoalbum... Kortom ik zou honderden plaatjes met het handje één voor één moeten uploaden.
Naast de "afbeelding uploaden" knop staat een link "Nog een foto uploaden". Druk daar een paar keer op en je kan tot 8 foto's tegelijk uploaden.

Je kan de foto's gewoon naar de Kies-bestand knop slepen. Je moet ze dus wel één voor één naar die knop slepen maar verder kan het vrij vlot.

Wat betreft features is het denk ik eenvoudiger om te implementeren dat je een zipje kan uploaden met al je plaatjes erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2017 11:58 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Mentalist schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Naast de "afbeelding uploaden" knop staat een link "Nog een foto uploaden". Druk daar een paar keer op en je kan tot 8 foto's tegelijk uploaden.

Je kan de foto's gewoon naar de Kies-bestand knop slepen. Je moet ze dus wel één voor één naar die knop slepen maar verder kan het vrij vlot.

Wat betreft features is het denk ik eenvoudiger om te implementeren dat je een zipje kan uploaden met al je plaatjes erin.
Juist mijn gemiddelde review heeft meer dan 100 plaatjes. Dit had ik allang geprobeerd. Als ik ze zo allemaal moet aanpassen ben ik wel even bezig. Toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Alpha89 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Juist mijn gemiddelde review heeft meer dan 100 plaatjes. Dit had ik allang geprobeerd. Als ik ze zo allemaal moet aanpassen ben ik wel even bezig. Toch bedankt ;)
Alpha89 heeft nog geen producten beoordeeld of reviews geschreven.
:?

Op je blog kan ik ook weinig vinden, verouderde informatie en een link naar productreview: Nokia Lumia 930 Zwart review door Alpha89 maar dat is een 404. :?

Het uploaden lijkt me nog niet eens het meeste werk, maar alle links aanpassen naar de nieuwe links die bij het fotoalbum verder geen logica bevatten (full.jpg), dat lijkt me veel meer werk.

Trouwens, als je een nieuwe review schrijft (https://tweakers.net/productreview/manager/schrijven/737601/) dan kan je er gewoon 30 plaatjes naartoe slepen.

Heb je werkelijk >100 plaatjes die ook allemaal toegevoegde waarde hebben dan kan je overwegen om de review op te delen - een review over het uiterlijk van het product, een review over wat erin zit, een review over de bediening en dan overal de bijpassende plaatjes bij. Maar ik kan me weinig producten voorstellen waarbij >30 afbeeldingen relevant zijn. Digitale camera's en videogames met een hele grote speelomgeving maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2017 14:07 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Mentalist schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Heb je werkelijk >100 plaatjes die ook allemaal toegevoegde waarde hebben dan kan je overwegen om de review op te delen - een review over het uiterlijk van het product, een review over wat erin zit, een review over de bediening en dan overal de bijpassende plaatjes bij. Maar ik kan me weinig producten voorstellen waarbij >30 afbeeldingen relevant zijn. Digitale camera's en videogames met een hele grote speelomgeving maar dan heb je het ook wel gehad denk ik.
Bij een review vind ik het zeer relevant als het product wordt weergegeven zoals je het zou zien als je ervoor zit. Dus hoe ziet het apparaat eruit van alle kanten. Welke accessoires worden er meegeleverd en is het interessant om gederailleerde foto's te plaatsen van deze accessoires. Als je een smartphone hebt, dan zijn screenshots van het OS interessant, maar ook van de camera, instellingen, eventuele bugs en nog veel meer zaken. Met een camera kun je foto's maken. Foto's moeten in een review van een smartphone. Op deze manier zit je al snel aan de +50 foto's.

Edit: een review kun je niet opdelen in 3 verschillende reviews, althans het lijkt erop dat je voorstelt om de review 3 keer te laten plaatsen met elke keer een ander focusgebied. De foto's die je upload en opslaat, zijn daarna nog steeds te bekijken. Je kunt dan niet nog een keer 30 foto's uploaden.

Als je een externe host gebruikt, dan kan het zijn dat je voor elk plaatje een thumbnail maakt. Met die thumbnails wordt de review geladen en de full-hd foto kun je erachter plakken. Met een tool zoals Irfanview, kun je een hele batch verkleinen en voorzien van een naam met "-small" erachter. Dit kost je weinig tijd bij het creëren van foto's. Je zit dan al snel aan de 100+.

Verder vind ik 30 plaatjes vaak te weinig voor een +3 review, want dan is nog niet alles perfect besproken en dat verwacht ik van een +3 review eigenlijk wel. Een +2 review kan wel in orde zijn icm 30 plaatjes.

Wil je bij 30 plaatjes blijven, dat is prima. Wil je een zo uitgebreid en duidelijk mogelijk review maken, dan heb je te maken met een bepaald aantal woorden en een bepaald aantal foto's. Ik denk dat je snel aan 2000 woorden en 50 foto's zit om een product volledig te kunnen beschrijven voor een +3 score.

Met nieuwe features in een fotoalbum is dit ook te bewerkstelligen voor Tweakers die een actie hebben gewonnen en geacht worden om daar een review over te schrijven. Een batchupload zou zeer goed helpen voor dit soort acties waarbij vooral Tweakers en de sponsor het voordeel van hebben (vaak mag het product door 5 mensen worden getest en wint slechts 1 persoon het product). De tijd die gebruiker in een goede review steekt ligt ver boven de 10 uur. Maak het voor die persoon dan in ieder geval eenvoudiger om foto's binnen de Tweakers omgeving te uploaden voor zijn mogelijke +3 review.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 01-07-2017 11:39 . Reden: opsplitsen reviews. ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1