Toon posts:

Modem verbreekt soms verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb af en toe ruzie met mijn modem :( :( . Dit omdat hij af en toe mijn verbinding verbreekt met het internet. Zomaar, als ik gewoon pagina's aan het bekijken ben of als ik niet iets aan het downen ben :'( :'( . Dit zuigt. Weet iemand hoe dit kan?

<overige info>
Heb hem hier maar gepost, wist niet waar anders. :?

Ik heb ook al gekeken bij de search, maar daar heb ik niks kunnen vinden.
</overige info>

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 18:41 schreef Rensje het volgende:
Hey mensen,

Ik heb af en toe ruzie met mijn modem :( :( . Dit omdat hij af en toe mijn verbinding verbreekt met het internet. Zomaar, als ik gewoon pagina's aan het bekijken ben of als ik niet iets aan het downen ben :'( :'( . Dit zuigt. Weet iemand hoe dit kan?

<overige info>
Heb hem hier maar gepost, wist niet waar anders. :?

Ik heb ook al gekeken bij de search, maar daar heb ik niks kunnen vinden.
</overige info>
hey dit wordt intersting... heb ik precies hetzelfde probleem dus... nou jongens help ons uit de brand

Verwijderd

Topicstarter
F*ck, net nog. Zit ik te surfen, klik ik bijvoorbeeld op een link, dan gaat dat "zoek balkje" lopen, en dan opeens hoor ik klik, en ja hoor, zo'n schijt kruis door mijn "terminal-icoontjes" (rechts onderin). |:( :( :'( :r . Ik word hier dus wel geïrriteerd door (we houden het vandaag eens een keer netjes) :P .

Help ons.

Verwijderd

Dat hoeft niet aan je modempje te liggen, kan ook aan de internet service provider liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, hiphop_4ever

Bij wie zit jij? Ik zit bij Freeler én bij Wish :P :P . Beide hebben dit gezeik, lijkt me sterk dat het dan aan mijn ISP ligt. Of ligt dat aan mij? :? :?

Verwijderd

gebruik je een firewall?Deze kan er voor zorgen dat je verbing er spontaan uit klapt.
heb ik zelf namelijk ook gehad.Probeer is een tijdje zonder firewall te internetten.kijk je of hij er dan niet uitklapt.Zo ja, dan verder zoeken wat het is.
Welke provider heb je trouwens en wat voor soort modem en internet verbinding?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
Hmm, dit is het eerste topic dat ik lees nadat ik er ook weer afgegooid ben. Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik gebruik een firewall, maar dat dit regelmatig gebeurt heb ik alleen de afgelopen week zo'n beetje. Misschien houden modems niet zo van de zomer? :) Provider is MyWeb en modem is E-tech bullet 56K intern BTW

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 19:04 schreef gaaloo het volgende:
gebruik je een firewall?Deze kan er voor zorgen dat je verbing er spontaan uit klapt.
heb ik zelf namelijk ook gehad.Probeer is een tijdje zonder firewall te internetten.kijk je of hij er dan niet uitklapt.Zo ja, dan verder zoeken wat het is.
Welke provider heb je trouwens en wat voor soort modem en internet verbinding?
Er draait wel een (soort) firewall:
Norton Internet Security.

Provider - zie boven (wish/freeler)
Modem - zie specs (Conexant 56K)
internet verbinding :? :? :? Wat bedoel je?

Verwijderd

Nou, dat irritante NIS uitzetten dus... ;)

Verwijderd

Probeer allebei even een tijdje zonder die firewalls te internetten.Kijk je of het dan over is, zoals ik al zei, ik heb ook een firewall en zo af en toe last van dat ik van internet afgeknikkert wordt en zelfs dat ik geen verbinding kan krijgen om op het internet te komen.Bij mij ligt de oorzaak in die firewall.

Succes

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:51

evaarties

Powerball @ 12.582

Vroeger had ik ook hetzelfde probleem met HCCnet.. maar nu niet meer.. waar het aan heeft gelegen weet ik niet zeker.. maar was geloof ik bij HCCnet zelf..

Verwijderd

Licht niet aan een Firewall. Toen ik nog via een modem internette (via een aantal gratis providers) werd ook regelmatig de verbinding verbroken, zonder reden.
Licht volgens mij gewoon aan de provider. Probeer eens een paar andere uit, en kijk welke het meest stabiel is.
Je zou ook nog eens kunnen proberen een nieuwere driver van je modem te installeren. De bijgeleverde versies zijn vaak de eerste en oudste drivers. Met nieuwere (bij mijn Etech 56Kv.90) had ik een stuk snellere en stabielere verbinding.
Succes

Verwijderd

Nieuwere drivers kan een goed idee zijn :)
wat ook wel kan helpen is om je modulatie terug te zetten: AT+MS=V34,0 of AT+MS=11,0
(afhankelijk van type modem) Het nadeel :( is wel dat je snelheid van 56K terug gaat naar 33K6 maar is wel stabieler.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

-ruis op de lijn
-wisselgesprek
-isp

/dev/null

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik had dezelfde problemen, verdwenen echter na een schone install van windows...
(is al een paar keer op deze manier opgelost bij mij, weet alleen niet precies waar het probleem zit)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
gebruik je een lange kabel in combinatie met een (goedkope) winmodem(/softmodem, weet ik veel hoe ze zo'n ding tegenwoordig noemen.
Ik heb nl. de ervaring dat dit niet altijd een even stabiele verbinding op leverd :( .

het kan soms ook helpen om de comunicatie snelheid wat te verlagen.
(andwoord: ja, maar mijn internet gaat al zo traag.
mijn andwoord:is dat ff pech hebben :) )
dit is in winME en 98 te doen bij: configuratie scherm/modem/eigenschappen/max snelheid. (uit mij hoofd)

edit:
veel tik fouten, zllen er nog wel een paar staan

Verwijderd

Kan toch wel aan de ISP liggen, zo doet ie het wel, soms ook weer niet. Ik denk dat ie het in daltijd minder al doen dan in de piektijd. Hij doet het ook niet altijd, sommige weken wel, en soms niet.

Wat voor e-tech modem heb je, Moterola (goedkooper)of Rockwell (duurder) chipset?? De Rockwell moet toch wel iets beter zijn.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Overflow ?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
haha dat was ik ik voerde ff een ping -f uit

geintjuhh

is je isp denk ik...

Verwijderd

Ik heb nu @home, maar bij mijn eerste hardwaremodem had ik er geen last van, bij mijn softwaremodem wel (beide bij zonnet), mijn gok is dat het daaraan ligt.

Ik had het niet vaak genoeg om echt irritant te zijn, af en toe (1x/2-3dagen) gaf hij dus aan: verbinding met zonnet is verbroken, opnieuw tot stand brengen? ja/nee.

Ik kon er mee leven.

Verwijderd

Ik had dat ook vaak, en dat gebeurde wanneer er iemand een lange tijd probeerde te bellen naar ons. Vanaf dat een persoon langer dan iets van een 8 keer liet bellen, werd de verbinding verbroken.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Jongens dat probleem komt gewoon omdat je zo'n goor goedkoop WinModem hebt wat CPU-tijd staat te gebruiken.
Als jij even je CPU flink wilt gebruiken is het *klik*. Koop een extern modem, dat is duurder, maar niet voor niks (is namelijk altijd 'n hardwaremodem). Je zult zien dat je er dan vanaf bent (en koop wel 'n echte dan he, geen Trust ofzo).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op woensdag 04 juli 2001 10:12 schreef Tony Vroon het volgende:
Jongens dat probleem komt gewoon omdat je zo'n goor goedkoop WinModem hebt wat CPU-tijd staat te gebruiken.
Onzin heb het zelf ook met een extern E-Tech bullet.
Maar zover ik weet komt dit inderdaad door storingen op de lijn, sinds ik mijn halogeen burolamp heb verplaatst heb ik er nog maar zelden last van.
Lag aan de trafo (lamp stond naast modem, stom ik weet het :P )
En als mijn GSM in de buurt ligt en afgaat gebeurt het ook regelmatig trouwens.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Bij mij Wisselgesprek altijd de grote boosdoener :P Echt een tip om even uit te zetten (weet niet meer hoe helaas) als je fanatiek internet:P

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ga naar 'Modems' in het 'Configuratiescherm'. Druk op 'Eigenschappen' in het 'Modems'-venster; kies tabblad 'Verbinding' en druk op de knop 'Geavanceerd'. Tik in het 'Extra instellingen'-veld: S10=50. Dit zal het modem dwingen de verbinding maximaal vijf seconden te handhaven als er een storing optreedt.
Dit moet wel helpen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Op woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ga naar 'Modems' in het 'Configuratiescherm'. Druk op 'Eigenschappen' in het 'Modems'-venster; kies tabblad 'Verbinding' en druk op de knop 'Geavanceerd'. Tik in het 'Extra instellingen'-veld: S10=50. Dit zal het modem dwingen de verbinding maximaal vijf seconden te handhaven als er een storing optreedt.
Dit moet wel helpen.
* BasieP hoopt en hoopt...

ik ben een groot rendo.dekooi slachtoffer, en die verbreekt de verbinding standaard 2 keer per dag.. :'(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle berichten,
zal eens gaan kijken wat ik er allemaal aan kan gaan doen en wat helpt :D

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 18:51 schreef Rensje het volgende:
Hey, hiphop_4ever

Bij wie zit jij? Ik zit bij Freeler én bij Wish :P :P . Beide hebben dit gezeik, lijkt me sterk dat het dan aan mijn ISP ligt. Of ligt dat aan mij? :? :?
nee ik gebruik hetnet... en worldonline

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
nou met die extra regel kan ik helemaal geen verbinding meer maken.......

maja... kabelmodem he...
en nog een van deltakabel ook :r

(read my sig)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Hebik ook gehad met mijn modem ik had noknok er op ik heb het opgelost door kabel te pakken :)

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
Op woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef O.D.Smolik het volgende:
Dit moet wel helpen.
Precies, dat heeft bij mij vroeger ook geholpen. Kijk daarnaast ook eens in het logfile van je modem, waarom het modem ophangt. Deze file vind je in je Windows folder, met als naam de naam van je modem + .log.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 18:47 schreef Guanoape het volgende:
Dat hoeft niet aan je modempje te liggen, kan ook aan de internet service provider liggen.
Ik denk ook dat het hier aan ligt had het ook wel eens toen ik nog via de modem had werd ik er weleens uit geknikkerd. Maar volgens mij kun je hier niets aan doen.
Pagina: 1