omzetten signaal van video 2000 naar s video of tulp of naar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovandebraak
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-03-2017
Mijn vraag
...Heb videobanden van videorecorder philips video 2000. Hoe krijg ik die op mijn computer. Gelezen over modulators en videograbber, maar hoe exact?

Relevante software en hardware die ik gebruik Ben in bezit van pan. montagerecorder met s video aansluiting
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovandebraak
Hartelijk dank. Er is me veel duidelijk geworden, behalve overzetten vanuit video 2000 recorder( alleen coax aansluitingen) is ander signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Komt daar gewoon coax uit? Kan je dan niet gewoon de eerste de beste tv kaart kopen, in je pc steken en die gebruiken?

Of zou dat systeem al encrypted zijn? (Lijkt me sterk)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31
theovandebraak schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:05:
Mijn vraag
...Heb videobanden van videorecorder philips video 2000. Hoe krijg ik die op mijn computer. Gelezen over modulators en videograbber, maar hoe exact?
Hier kun je gewoon een videograbber voor gebruiken, de goedkoopste die ik ff gevonden heb is:
https://www.bol.com/nl/p/...75196852-9200000045331891

Naast de tulp-stekkertjes zie je op de foto ook een S-video ingang (Zwarte plug), die kun je dus gebruiken om je signaal de computer in te krijgen.

Kwestie van kopen, software installeren en gaan met die banaan...

Kleine tip: als je die oude banden gaat overzetten, dan eerst een keer helemaal door- en terugspoelen....

@azz_kikr Nee, S-video is niet encrypted bij een Video2000... dat was meer voor die andere ontvangers uit die tijd. ajbwib......(Bommel)
Coax levert een veel slechter signaal op dan S-video, dus de S-video is bij deze recorders de beste optie!!!

[ Voor 18% gewijzigd door roches op 28-02-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovandebraak
Zoek voor iemand die de philips videorecorder video 2000 heeft. Deze heeft slechts coax in en uit.
Misschien aansluiten aan andere videorecorder (doorlussen) en dan een videograbber.???
Dan is nog de kunst welke videograbbers er nog zijn voor win 10.
Bij revieuws lees ik niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:46
Als er echt enkel coax uit komt dan wil je waarschijnlijk gewoon een TV kaart met analoge tuner. De eerste uit de lijst (als ik sorteer op prijs) die ik zou gokken is de König PCI DVB-T ONTVANGER (DVB-T PCI10). De rest is allemaal behoorlijk oud en/of slecht verkrijgbaar.

Let wel, je hebt een desktop PC nodig om dat ding te laten werken. Anders moet je even bij de apparaten die interessant lijken kijken of er drivers voor een recente Windows te vinden zijn. Vaak werken Windows 7 drivers ook nog wel, maar dan moet het wel voor de juiste versie zijn (32 of 64 bits).
Pagina: 1