Werkt de Supermicro RSC-R2UT-3E8R op een normaal moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-01 13:27
Mijn moederbord (ASRock B75M-ITX) heeft maar één PCIe x16 slot en ik wil graag een PCIe kaar met 4 gigabit ethernetpoorten erin plaatsen en een PCIe kaart voor draadloos internet.

Ik heb daarom de Supermicro RSC-R2UT-3E8R gekocht, maar helaas heb ik niet goed opgelet. Deze is bedoeld voor TWIN moederborden. Weet iemand of de RSC-R2UT-3E8R niet ook gewoon op een normaal moederbord werkt? En indien dit niet het geval is, welke kaart kan ik dan het beste kopen?

Beste antwoord (via Bliepo op 04-03-2017 13:35)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In principe is er niet veel anders aan een TWIN moederbord dan aan een gewoon moederbord. De vorm is anders en de riser is geoptimaliseerd voor een TWIN-behuizing.

Als ik die kaart zo bekijk zie ik alleen wel een aantal extra pinnen waarin jouw moederbord niet voorziet. Is waarschijnlijk iets Supermicro-specifieks dat ik ook wel bij andere Supermicro borden ben tegengekomen. Het is maar de vraag of die extra pinnen nodig zijn voor de werking van de riser, en zo niet, of jouw bord achter het PCIe slot daar geen componenten in de weg heeft zitten.

Ik heb zelf ooit een Vesa Local Bus kaart van een halve meter lang in een 16bit ISA slot gestopt op een 486 bord met PCI, moest toen het achterste stuk van de kaart voorzien van isolatietape omdat ie tussen de jumpers uitkwam.

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Een riser is een riser, dus dat zal wel werken, tenzij je een riser gekocht hebt die geen riser is, dan niet.

Acties:
  • Beste antwoord

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In principe is er niet veel anders aan een TWIN moederbord dan aan een gewoon moederbord. De vorm is anders en de riser is geoptimaliseerd voor een TWIN-behuizing.

Als ik die kaart zo bekijk zie ik alleen wel een aantal extra pinnen waarin jouw moederbord niet voorziet. Is waarschijnlijk iets Supermicro-specifieks dat ik ook wel bij andere Supermicro borden ben tegengekomen. Het is maar de vraag of die extra pinnen nodig zijn voor de werking van de riser, en zo niet, of jouw bord achter het PCIe slot daar geen componenten in de weg heeft zitten.

Ik heb zelf ooit een Vesa Local Bus kaart van een halve meter lang in een 16bit ISA slot gestopt op een 486 bord met PCI, moest toen het achterste stuk van de kaart voorzien van isolatietape omdat ie tussen de jumpers uitkwam.

• Bliepo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-01 13:27
Bedankt voor je antwoord! Ik had al speciaal een PCIe verlengkabel gekocht om problemen met componenten die in de weg zitten te voorkomen, dus dat zal geen probleem zijn. Voor zover ik aan de kaart heb kunnen zien leiden de extra pinnen enkel naar het derde slot op de kaart, dus het kan zijn dat die misschien niet werkt, maar ik was vooral bang om mijn moederbord te beschadigen. Nu ik weet dat het geen kwaad kan kan ik hem met een gerust hart proberen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Aangezien het een passieve riser is met 3 x PCIe x8 sloten welke dus ook 3 x 8 PCIe lanes aangeboden moet krijgen van het moederbord via een afwijkende connector gaat dit ws werken op een normaal moederbord. Zelfs als hij fysiek zou passen in een normaal PCIe x16 slot is het nog maar de vraag of je dan twee van de drie PCIe x8 sloten kunt gebruiken aangezien het moederbord wel logica moet hebben om 16 lanes op te delen naar tweemaal 8.