Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
SpaceX to Send Privately Crewed Dragon Spacecraft Beyond the Moon Next Year
We are excited to announce that SpaceX has been approached to fly two private citizens on a trip around the moon late next year. They have already paid a significant deposit to do a moon mission. Like the Apollo astronauts before them, these individuals will travel into space carrying the hopes and dreams of all humankind, driven by the universal human spirit of exploration. We expect to conduct health and fitness tests, as well as begin initial training later this year. Other flight teams have also expressed strong interest and we expect more to follow. Additional information will be released about the flight teams, contingent upon their approval and confirmation of the health and fitness test results.

Most importantly, we would like to thank NASA, without whom this would not be possible. NASA’s Commercial Crew Program, which provided most of the funding for Dragon 2 development, is a key enabler for this mission. In addition, this will make use of the Falcon Heavy rocket, which was developed with internal SpaceX funding. Falcon Heavy is due to launch its first test flight this summer and, once successful, will be the most powerful vehicle to reach orbit after the Saturn V moon rocket. At 5 million pounds of liftoff thrust, Falcon Heavy is two-thirds the thrust of Saturn V and more than double the thrust of the next largest launch vehicle currently flying.

Later this year, as part of NASA’s Commercial Crew Program, we will launch our Crew Dragon (Dragon Version 2) spacecraft to the International Space Station. This first demonstration mission will be in automatic mode, without people on board. A subsequent mission with crew is expected to fly in the second quarter of 2018. SpaceX is currently contracted to perform an average of four Dragon 2 missions to the ISS per year, three carrying cargo and one carrying crew. By also flying privately crewed missions, which NASA has encouraged, long-term costs to the government decline and more flight reliability history is gained, benefiting both government and private missions.

Once operational Crew Dragon missions are underway for NASA, SpaceX will launch the private mission on a journey to circumnavigate the moon and return to Earth. Lift-off will be from Kennedy Space Center’s historic Pad 39A near Cape Canaveral – the same launch pad used by the Apollo program for its lunar missions. This presents an opportunity for humans to return to deep space for the first time in 45 years and they will travel faster and further into the Solar System than any before them.

Designed from the beginning to carry humans, the Dragon spacecraft already has a long flight heritage. These missions will build upon that heritage, extending it to deep space mission operations, an important milestone as we work towards our ultimate goal of transporting humans to Mars.
- SpaceX - 27-02-2017
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wlH03A7BHxd6mhkHoyq56QCu/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WHRNLNplrnEICHzpt5gtpKJE/full.png
Ruwe timeline:

Q2 2017: Eerste vlucht Falcon Heavy
Q4 2017: Crew Dragon onbemand naar ISS op Falcon Heavy
Q2 2018: Crew Dragon bemand naar ISS op Falcon Heavy
Q4 2018: Crew Dragon met twee bemanningsleden richting maan

De Raket:

SpaceX zal haar Falcon Heavy gaan gebruiken voor deze maanmissie. Deze raket is een doorontwikkeling van de Falcon 9 en moet deze zomer voor het eerst de lucht in gaan. Het wordt de meest krachtige raket die op dit moment operationeel is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3GuFQvFBrWqhnbeWOx68MaSS/full.png
With more than 5 million pounds of trust at liftoff, Falcon Heavy will be the most capable rocket flying. By comparison, the liftoff thrust of the Falcon Heavy equals approximately eighteen 747 aircraft at full power. Below is a comparison chart of the world’s heavy lift vehicles, based on historical launch data. Falcon Heavy can lift the equivalent of a fully loaded 737 jetliner--complete with passengers, luggage and fuel--to orbit. Only the Saturn V moon rocket, last flown in 1973, delivered more payload to orbit than Falcon Heavy.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y1GRdLNjrno6rw38ORnrwZb4/full.jpg
Media:

[ Voor 24% gewijzigd door Balance op 27-02-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:42
I'll believe it when I see it - vooral qua tijdlijn. Maar toch supercool nieuws!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Wie zouden de twee geinterseerden zijn? Bill Gates en Richard Branson ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Dat wordt nog een race. Nasa met hun Space Launch System of SpaceX.
NASA had namelijk eenzelfde missie in de planning staan met dezelfde tijdlijn. Maar die is onbemand geworden. Als er al een bemande missie komt wordt dat op zijn vroegst 2019.
Basekid schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:15:
Wie zouden de twee geinterseerden zijn? Bill Gates en Richard Branson ofzo?
Ik hoor heel veel mensen James Cameron roepen. Maar dat is natuurlijk puur speculatie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Je kon een reisje rondom de maan al een tijdje hier boeken. Maar of dat werkelijk had kunnen gebeuren als iemand het geld er voor over had gehad weet ik niet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Nou ja, naar de maan ... Óm de maan, zoals Apollo 8.
Wel gaaf!

[ Voor 15% gewijzigd door zetje01 op 28-02-2017 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zetje01 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:39:
Nou ja, naar de maan ... Óm de maan, zoals Apollo 8.
Wel gaaf!
Niet helemaal. De Dragon gaat op een 'free return trajectory', en niet in een baan rond de maan zoals Apollo 8 deed. Meer zoals Apollo 13 dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Vet! Ook al gaat dit misschien niet gebeuren (te veel onzekerheden nog, eventuele prioriteit NASA etc.) is het toch weer even een bijzondere move van Elon.

Kosten? 'Musk said the cost would be similar to what it would take for a private citizen to visit the space station'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Eind volgend jaar al ? Ik volg de ontwikkelingen niet echt, maar is dat niet een heel strak en kort tijdschema dat ze zich nu opleggen? Misschien wat onrealistisch ?

Ik kijk er wel naar uit. Ik heb nooit begrepen waarom ze destijds niet zijn doorgegaan met maan missies. Eigenlijk hadden we daar al permanente basissen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 01:15:
[...]

Niet helemaal. De Dragon gaat op een 'free return trajectory', en niet in een baan rond de maan zoals Apollo 8 deed. Meer zoals Apollo 13 dus ;)
Je hebt gelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

justmike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 01:23:
Eind volgend jaar al ? Ik volg de ontwikkelingen niet echt, maar is dat niet een heel strak en kort tijdschema dat ze zich nu opleggen? Misschien wat onrealistisch ?
Er moet nog een hoop gebeuren: Falcon 9 Block 5 moet nog vliegen, minimaal 5x voordat er mensen op gevlogen worden. Falcon Heavy moet nog vliegen. Dragon V2 moet nog vliegen.

Hier is de planning
Mei (?) 2017 - Falcon Heavy Demo Flight (ik geloof niet dat dit in Mei gaat gebeuren, omdat LC40 pas tegen de zomer weer operationeel is, en ze hebben LC39 nodig om hun achterstand van commerciele Falcon 9 lanceringen weg te werken)
Aug 2017 - Dragon V2 In-Flight Abort Test
Sep 2017 - Eerste operationele Falcon Heavy Flight (USAF)
Nov 2017 - SpX Demo1 onbemande Dragon V2 vlucht (op een Falcon 9 block 5?)
Mei 2018 - SpX Demo2 bemande Dragon V2 demo
Sep 2018 - Eerste operationele Dragon V2 (NASA/ISS)
Eind 2018 - Dragon V2 op Falcon Heavy rond de maan!

Ik geloof zelf dat het misschien niet eind 2018 gaat gebeuren, maar zeker wel voor eind 2019! Voor het eerst in 45 jaar dat er weer mensen voorbij Low-Earth-Orbit gaan! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 01:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 12-09 20:53
Kippenvel bij die Falcon Heavy animatie... De hype rond Elon is groot maar hij lijkt het gewoon waar te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat is eigenlijk het nut van zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Is je vraag wat de nut van toerisme is? Waarom ga jij op vakantie? Zelfde reden hier, en het ondersteund ook nog eens wat gewoon gaaf is.
justmike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 01:23:

Ik kijk er wel naar uit. Ik heb nooit begrepen waarom ze destijds niet zijn doorgegaan met maan missies. Eigenlijk hadden we daar al permanente basissen moeten hebben.
De reden daarvoor is heel makkelijk: Het is heel erg duur. En hoewel een permanente maanbasis ook cool is, is het denk ik niet erg zinvol. Op het ISS kan je dingen met effectief geen zwaartekracht doen aan experimenten, op de maan kan je iets doen met een beetje zwaartekracht, ik denk dat dat een stuk minder interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Sissors schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:11:

De reden daarvoor is heel makkelijk: Het is heel erg duur. En hoewel een permanente maanbasis ook cool is, is het denk ik niet erg zinvol. Op het ISS kan je dingen met effectief geen zwaartekracht doen aan experimenten, op de maan kan je iets doen met een beetje zwaartekracht, ik denk dat dat een stuk minder interessant is.
Dat ze het te duur vonden weet ik ook wel. Ik bedoelde meer dat ik niet begrijp waarom ze hun prioriteiten ergens anders gelegd hebben toentertijd, want laten we eerlijk wezen het geld was er wel om verder te gaan.
En het nut van een maanbasis ? Alleen al als oefening voor een latere Mars basis lijkt het me nuttig genoeg. Je kan daar "dicht bij huis" heel wat techniek bijschaven voor je de grote stap naar Mars maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door justmike op 28-02-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
JeroenH schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:04:
I'll believe it when I see it - vooral qua tijdlijn. Maar toch supercool nieuws!
Ja de timeline is krap. Maar al duurt het twee jaar langer, alleen al dat we terug naar de maan gaan is natuurlijk erg vet :Y

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:27
Het is niet zo dat ze gisteren even via spacex.com/webshop/moon een bestelling hebben geplaatst.
Dit idee is waarschijnlijk al een paar jaar uit. Maar nu kunnen de echte voorbereidingen beginnen.
En mag het nieuws uitkomen.

Elon is altijd wel heel enthousiast met zijn tijdlijnen, maar als er geen kans van slagen was, had die dit nooit gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Joostje123 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:40:
Het is niet zo dat ze gisteren even via spacex.com/webshop/moon een bestelling hebben geplaatst.
Dit idee is waarschijnlijk al een paar jaar uit. Maar nu kunnen de echte voorbereidingen beginnen.
Dat neemt niet weg dat de hardware nog moet vliegen én gevalideerd worden. Met z"n krappe tijdlijn is er niet veel foutmarge.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Page not found (404) :'( :'( :'(
:P

[ Voor 16% gewijzigd door justmike op 28-02-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:03:
Wat is eigenlijk het nut van zoiets?
Geld verdienen ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ah ik snap het. Kan ie Tesla wat rendabeler maken natuurlijk.

Had liever gezien dat het een wetenschappelijk nut had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Tesla is geen (volledig) eigendom van Elon. Dat zal dus niet gebeuren.

De technische prestatie om weer een bemande maanvlucht uit te voeren is al een hele wetenschap op zich. Daarnaast heeft'ie de poen natuurlijk nodig om het hogere doel (missies naar mars) te bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
We kunnen denk ik eind 2018 al wel veranderen in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Joostje123 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:40:

Elon is altijd wel heel enthousiast met zijn tijdlijnen, maar als er geen kans van slagen was, had die dit nooit gezegd.
Ars technica heeft daar wel een mooie theorie over. Ze speculeren dat SpaceX op deze manier probeert de Dragon 2 te presenteren als alternatief voor Nasa's Orion. In de hoop dat daardoor Orion overbodig verklaard wordt, en in plaats daarvan het voor Orion bestemde budget naar SpaceX gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
mcDavid schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Ars technica heeft daar wel een mooie theorie over. Ze speculeren dat SpaceX op deze manier probeert de Dragon 2 te presenteren als alternatief voor Nasa's Orion. In de hoop dat daardoor Orion overbodig verklaard wordt, en in plaats daarvan het voor Orion bestemde budget naar SpaceX gaat.
Wat mij een zeer goed idee lijkt. SpaceX werkt veel sneller dan die logge overheidsorganisatie die NASA heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 14:03
Voordeel van NASA is dat het geen winstdoel heeft.
Nadeel is wel dat het elke 4 jaar een nieuwe prioriteit krijgt en elk jaar weer om z'n budget moet vechten.

Ik denk dat SpaceX graag de Dragen als alternatief aanbied om zo meer geld te kunnen vangen van een hele betrouwbare klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
mcDavid schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Leuke theorie, alleen hebben Dragon 2 en Orion andere doeleinden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
XWB schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Leuke theorie, alleen hebben Dragon 2 en Orion andere doeleinden.
Dat is júíst het idee. Als ze Dragon 2 kunnen presenteren als allrounder die ook de deep-space missies zou kunnen vliegen waar Orion voor ontwikkeld wordt... Waarom zouden ze dan nog doorgaan met Orion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
Hoe ver is hij met het graven van z'n tunnel?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik vraag mij af waarom het maan? Ik zou liever naar de ISS gaan, dan heb je tenminste ruimte om een beetje rond te zweven en benen uit te strekken :D

Hoeveel ramen zou deze capsule hebben? Heb je een tripje maan geboekt, maar niet een stoel met een raam }:O

[ Voor 27% gewijzigd door jerkitout op 28-02-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dragon 2 gaat ook mensen naar het ISS brengen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
jerkitout schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:34:
Ik vraag mij af waarom het maan? Ik zou liever naar de ISS gaan, dan heb je tenminste ruimte om een beetje rond te zweven en benen uit te strekken :D

Hoeveel ramen zou deze capsule hebben? Heb je een tripje maan geboekt, maar niet een stoel met een raam }:O
Naar de maan kost 6 dagen he, 3 dagen heen en 3 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
leuke ontwikkelingen bij SpaceX. Zoals al meerdere mensen geroepen hebben vraag ik me alleen af hoe haalbaar eind 2018 is.

Overigens wel opvallend dat dit nieuws naar buiten komt net nadat de Trump administration opdracht gegeven heeft om te kijken of het mogelijk is dat er mensen mee gaan op de 2018 EM-1 Orion/SLS missie. dit zou in eerste instantie pas de bedoeling op de EM-2 die ergens in 2021 gelanceerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
jerkitout schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:34:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8636/16166773474_f2fc3d37b2_z.jpg
Crew Dragon Unveil by SpaceX, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/721/21314715631_2b523906e7_z.jpg
Crew Dragon Interior by SpaceX, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Waarom zou het wetenschappelijk nut moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Nu online
Het zijn goede tijden voor ruimtevaart-liefhebbers! Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Je gunt het ze :)

[ Voor 37% gewijzigd door FreeShooter op 28-02-2017 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
RocketKoen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:17:
Dat wordt nog een race. Nasa met hun Space Launch System of SpaceX.
NASA had namelijk eenzelfde missie in de planning staan met dezelfde tijdlijn. Maar die is onbemand geworden. Als er al een bemande missie komt wordt dat op zijn vroegst 2019.

[...]

Ik hoor heel veel mensen James Cameron roepen. Maar dat is natuurlijk puur speculatie.
Ik denk dat het stiekem Jeff Bezos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Delph
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
CrystalViriS schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat het stiekem Jeff Bezos is.
Haha ik denk niet dat die mee mag, ook al zou 'ie willen!

You can't drive your house, but you can sleep in your car!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De blauwe knikker waar we met z'n allen op leven is reddeloos verloren in het tempo waarin wij het strippen. Gelukkig zijn er mensen als Musk die erin geloven dat het in de (verre) toekomst wel eens heel hard nodig kan zijn om het ergens anders nog eens dunnetje over te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05
En al dit kon niet in het Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II omdat? ... ?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Dat interieur is wel heel kaal en het control panel heel basic. De dragon word deels autonoom en vanop aarde bestuurd.
Wat doen hebben die 2 passagiers dan te doen tijdens de vlucht? 6 dagen door een raampje zitten turen lijkt me nu ook weer niet zo heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
justmike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:54:
Wat doen hebben die 2 passagiers dan te doen tijdens de vlucht? 6 dagen door een raampje zitten turen lijkt me nu ook weer niet zo heel spannend.
Als het (toevallig of bedoeld) twee personen zijn die zich er allebei in kunnen vinden om het op een, eh, lichamelijke manier gezellig te maken dan zijn die zes dagen vast wel door te komen *;

(misschien moet ik mijn fantasieën niet zo online gooien :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
[...]

Dat interieur is wel heel kaal en het control panel heel basic. De dragon word deels autonoom en vanop aarde bestuurd.
Er komt een héél groot touchscreen in. Ze kunnen angrybirds doen :)

Zonder gekheid: De noodzaak om ieder stukje paneel vol te plempen met schakelaars en controlelampjes die we kennen uit het apollo-interieur bestaat al lang niet meer. Dat scheelt niet alleen gigantisch in de complexiteit maar ook in gewicht. Misschien kunnen ze in plaats daarvan ruimte inrichten voor wetenschappelijke experimenten of recreatieve (sport/spel) bezigheden. Of bijv. iets van slaapcabines zoals ze in het ISS hebben.
Uiteindelijk zal zo'n trip toch een hoog roadtrip gehalte houden. Het is zo leuk als je het zelf met elkaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:47
JeroenH schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Als het (toevallig of bedoeld) twee personen zijn die zich er allebei in kunnen vinden om het op een, eh, lichamelijke manier gezellig te maken dan zijn die zes dagen vast wel door te komen *;

Wel een ultiem "Mile High Club" record te zetten O+

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 17:56
Roko schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:50:
De blauwe knikker waar we met z'n allen op leven is reddeloos verloren in het tempo waarin wij het strippen. Gelukkig zijn er mensen als Musk die erin geloven dat het in de (verre) toekomst wel eens heel hard nodig kan zijn om het ergens anders nog eens dunnetje over te doen.
Ja joh, laten we onze mooie levensvatbare planeet opgeven om naar een wereld te gaan waar het pas echt k*t is om te leven :+

Ik ben helemaal voor ruimtevaart maar als we zo gaan denken verdienen we geen planeet imo.
Fantasie: Als we eens zouden leren elkaar niet uit te moorden kunnen we pas mooie dingen bereiken. Als defensie budgetten meer naar milieu en wetenschap zouden gaan...Als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Het idee is dat astronauten zo weinig mogelijk knopjes kunnen aanraken :p En tja, geen idee wat je gedurende die zes dagen moet doen. Wat deden de Apollo astronauten om de tijd te doden?

Overigens is de Orion capsule ook vrij kaal :p

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/33B78_15-185.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 28-02-2017 15:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
JeroenH schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Grrr, ik moet nu heel hard mijn best doen om bepaalde scenario's tussen bv. bill gates en richard branson ( al genoemd als mogelijke kanshebbers ) uit mijn hoofd te verdringen.

(Damn you internet :F (

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
Mutatie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Ja joh, laten we onze mooie levensvatbare planeet opgeven om naar een wereld te gaan waar het pas echt k*t is om te leven :+
Een kolonie op Mars opbouwen is slechts het begin, betekend niet dat we er gelijk met zijn allen heen moeten natuurlijk.
Het laat wel zien dat we het kunnen, en dus ook misschien een geschiktere planeet kunnen koloniseren als wij deze mogen vinden en de technologie er voor hebben om er überhaupt te komen.

Ook hoeft Mars later helemaal niet k*t te zijn, middels terraforming willen we juist zorgen dat het een prima alternatief wordt als onze planeet niet leefbaar meer is. Het is ook pas nodig als er geen ''mooie levensvatbare planeet'' genaamd ''aarde'' meer is natuurlijk ;)

En dan kun je gaan roepen dat dat nog wel even duurt natuurlijk, maar terraforming is ook niet in 123 gebeurd. Des te sneller we moeten beginnen met de eerste stappen. Musk ziet dat gelukkig in.
Ik ben helemaal voor ruimtevaart maar als we zo gaan denken verdienen we geen planeet imo.
Fantasie: Als we eens zouden leren elkaar niet uit te moorden kunnen we pas mooie dingen bereiken. Als defensie budgetten meer naar milieu en wetenschap zouden gaan...Als.
Zeker, verdienen we ook niet. Dus wat jij zegt is dat omdat wij het voor elkaar verpestten onze kleinkinderen helemaal geen planeet meer verdienen om op te leven?

Want leren gaan we dat toch niet, in ieder geval niet van dag 1 op 2. En een alternatieve planeet zullen we sneller nodig hebben dan je denkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Xm0ur3r op 28-02-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
We moeten ook naar mars! En ideaal zou terraforming zijn, maar als we dat zouden kunnen, kunnen we de aarde ook fixen lijkt me.
Het ging me er om dat je deze planeet als verloren beschouwd, dat is pas naar voor ons nageslacht ;)
De hoogste prioriteit moet de aarde zijn (dat is onze basis), we zijn nog lang niet zo ver om daadwerkelijk een andere planeet als soort te bevolken, we moeten er wel naar toe werken.
Een backup planeet als er een serieuze ramp zou gebeuren is wel zo fijn :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mutatie op 28-02-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
justmike schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:21:
Grrr, ik moet nu heel hard mijn best doen om bepaalde scenario's tussen bv. bill gates en richard branson ( al genoemd als mogelijke kanshebbers ) uit mijn hoofd te verdringen.

(Damn you internet :F (
Ik denk ik check de lijst met vrouwelijke miljardairs even, maar de gemiddelde leeftijd daar is vrij hoog :/

Maar als dan moet, dan offer ik me wel op met Laurene Powell Jobs. Voor de wetenschap weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Persoonlijk voel ik trouwens meer voor het idee van Jeff Bezos, zijn idee van 'de ruimte ingaan' is dat we er aan werken om alle 'heavy industrie' van de Aarde weg te halen en elders in het Zonnestelsel uitvoeren zodat we op Aarde ons kunnen beperken tot lichte industrie en ervoor kunnen zorgen dat het wat paradijselijker kan worden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
Spooksel schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:45:
Persoonlijk voel ik trouwens meer voor het idee van Jeff Bezos, zijn idee van 'de ruimte ingaan' is dat we er aan werken om alle 'heavy industrie' van de Aarde weg te halen en elders in het Zonnestelsel uitvoeren zodat we op Aarde ons kunnen beperken tot lichte industrie en ervoor kunnen zorgen dat het wat paradijselijker kan worden hier :)
Is Bezos met Blue Origin geen concurrent van SpaceX? Lijkt me aannemelijk dat hij dat liever zelf zou verwezelijken met zijn eigen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Concurrent, mjah. Over een paar jaar wel, als New Glenn er is. Verder denk ik dat Musk die concurrentie alleen maar zou toejuichen, want dat werkt ook zijn kant op. Wederzijdse competitie is goed voor lagere prijzen, zolang het maar niet ten koste gaat van de quality control en veiligheid echter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Mutatie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:42:
[...]

We moeten ook naar mars! En ideaal zou terraforming zijn, maar als we dat zouden kunnen, kunnen we de aarde ook fixen lijkt me.
Het ging me er om dat je deze planeet als verloren beschouwd, dat is pas naar voor ons nageslacht ;)
De hoogste prioriteit moet de aarde zijn (dat is onze basis), we zijn nog lang niet zo ver om daadwerkelijk een andere planeet als soort te bevolken, we moeten er wel naar toe werken.
Een backup planeet als er een serieuze ramp zou gebeuren is wel zo fijn :)
We kunnen middels bepaalde acties de tijd op aarde wel degelijk rekken ja.
Maar nee, we moeten dat niet als prioriteit aanhouden. Als je weet dat je hardeschijf oud begint te worden dan ga je er niet alles aan doen om deze te repareren. Je zorgt inderdaad dat je er een 2e in doet als back-up of vervangt deze voor een ssd.

Nog liever wil je je gegevens extern ergens hebben staan, dus i.p.v. multi-planetair willen we multi-system(nogwattes). In case of alien invasion/sunblast/etc.

1 van de benoemde technieken van terraforming is om alle vulkanen op mars uit te laten barsten, en zo een ketting reactie in gang te zetten >ijs smelt>rivieren herstellen>co2 komt vrij>ozoonlaag herstelt>planten groeien>etc.(ongeveer) Lijkt mij geen goede tactiek om op aarde te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Xm0ur3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:57:
[...]

We kunnen middels bepaalde acties de tijd op aarde wel degelijk rekken ja.
Maar nee, we moeten dat niet als prioriteit aanhouden. Als je weet dat je hardeschijf oud begint te worden dan ga je er niet alles aan doen om deze te repareren. Je zorgt inderdaad dat je er een 2e in doet als back-up of vervangt deze voor een ssd.

Nog liever wil je je gegevens extern ergens hebben staan, dus i.p.v. multi-planetair willen we multi-system(nogwattes). In case of alien invasion/sunblast/etc.

1 van de benoemde technieken van terraforming is om alle vulkanen op mars uit te laten barsten, en zo een ketting reactie in gang te zetten >ijs smelt>rivieren herstellen>co2 komt vrij>ozoonlaag herstelt>planten groeien>etc.(ongeveer) Lijkt mij geen goede tactiek om op aarde te gebruiken :+
ooh..kay...die vergelijking met een HDD ga ik maar niet op in :+
En laten we maar eerst weer een rondje om de maan maken voor de de wereld opgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Scott Manley:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Wel gaaf dat we eindelijk weer eens in de buurt van de maan komen. Met een livestream kan je dan ook alle 'maanlanding was in hollywood' aluhoedjes eens overtuigen. Al zullen die vast wel nieuwe onzin verzinnen dat het fake is :P

Toch lijkt me 2018 wel erg onrealistisch. Weer typisch Musk die dingen roept. Denk dat wel al blij mogen zijn met 2020 als je ziet hoe de originele spaceX planning al is uitgelopen.

Ben ook wel erg benieuwd wie die twee rijke personen nou zijn :). Een techbiljardair als Gates? Of juist oud geld? Een oliebaron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
Goron schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:01:
Wel gaaf dat we eindelijk weer eens in de buurt van de maan komen. Met een livestream kan je dan ook alle 'maanlanding was in hollywood' aluhoedjes eens overtuigen. Al zullen die vast wel nieuwe onzin verzinnen dat het fake is :P
Die zullen gewoon precies weer hetzelfde zeggen ;)
Bewijs maar eens dat het echt live is, en niet gewoon een staged filmpje wat op een stream gegooid word.

Nee zulke mensen zoeken altijd overal iets achter, zelfs als ze zelf naar de ruimte zouden mogen zullen ze nog beweren dat ze in een simulator zitten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goron schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:01:
nieuws: Defensie Cyber Commando maakt zich zorgen over manipulatie van live v...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
*offtopic*

[ Voor 95% gewijzigd door defiant op 17-03-2017 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Falcon Heavy gaat pas vliegen in Q4. Lijkt me dat de tijdlijn dus een half jaartje verderop komt te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ITzsjmGmAmzA40ogCAjaSWia/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
*knip*, hiervoor kun je een topicreport maken

[ Voor 68% gewijzigd door Migrator op 28-07-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het lijkt wederom dat er een soort van race nodig is om naar de maan te gaan! Prima, erg interessant allemaal. Als we over 10/20/30 jaar warme kernfusie onder controle krijgen (ALS), dan is de maan prima voor de benodigde resources en is het handig als we al wat meer ervaring hebben met tripjes naar de maan :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Pagina: 1