Beste tweakers, ik wil een 55 inch 4K scherm hebben voor in de woonkamer.
Nu wil ik eigenlijk een monitor kopen, maar ik zie dat de prijzen van de TV's lager liggen dan de monitors.
Nu mijn vraag, wat is het verschil, of wat is beter ? Wat kunnen jullie mij aanraden ?
Ik zie dat de Hertz van een TV heel erg omhoog lopen, tot de 1200 hertz, maar na lezen is dit meer verzonnen hertz die de tv aanmaakt. En op mijn computer schermen met 60 hertz heb ik eigenlijk nooit last gehad van iets wat me niet beviel.
Max budget is 1000 euro, minder is altijd beter
Wat ga ik er mee doen ? De computer doorschakelen en Films serie kijken.
Ik kijk geen TV, heb geen TV aansluiting en geen TV abbo, daarvoor hoef ik het dus niet te doen.
Wellicht dat ik is een keertje een auto race spel zal spelen op de 55 inch, maar daar blijft het dan bij.
Wat heb ik al gezien ?
Monitor:
pricewatch: Humax Pure Vision Display 55" Zwart
TV:
pricewatch: Philips 55PUK6400 Zwart
pricewatch: Philips 55PUS6101 Zwart
pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart
pricewatch: LG 55UH605V Zilver, Zwart
Ook met een paar vergelijkingen word ik er niet echt wijzer op helaas:
https://tweakers.net/pric...909;688979;605341;545273/
Nu wil ik eigenlijk een monitor kopen, maar ik zie dat de prijzen van de TV's lager liggen dan de monitors.
Nu mijn vraag, wat is het verschil, of wat is beter ? Wat kunnen jullie mij aanraden ?
Ik zie dat de Hertz van een TV heel erg omhoog lopen, tot de 1200 hertz, maar na lezen is dit meer verzonnen hertz die de tv aanmaakt. En op mijn computer schermen met 60 hertz heb ik eigenlijk nooit last gehad van iets wat me niet beviel.
Max budget is 1000 euro, minder is altijd beter
Wat ga ik er mee doen ? De computer doorschakelen en Films serie kijken.
Ik kijk geen TV, heb geen TV aansluiting en geen TV abbo, daarvoor hoef ik het dus niet te doen.
Wellicht dat ik is een keertje een auto race spel zal spelen op de 55 inch, maar daar blijft het dan bij.
Wat heb ik al gezien ?
Monitor:
pricewatch: Humax Pure Vision Display 55" Zwart
TV:
pricewatch: Philips 55PUK6400 Zwart
pricewatch: Philips 55PUS6101 Zwart
pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart
pricewatch: LG 55UH605V Zilver, Zwart
Ook met een paar vergelijkingen word ik er niet echt wijzer op helaas:
https://tweakers.net/pric...909;688979;605341;545273/
[ Voor 3% gewijzigd door Reg-Edit op 27-02-2017 22:03 ]