HDD te gebruiken als mediaserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 12:13
Ik heb onlangs de HDD in mijn pc ingezet als mediaserver.

Maar ik wil graag upgraden naar een wat grotere drive (deze is maar 1TB).

Nou las ik ergens dat Sandy Bridge moederborden wellicht moeite hebben met de grotere capaciteit HDD's.

Ik gebruik een Z68X-UD3H-B3 moederbord, met een 2600k.

En ik zat te denken om een WD RED 4TB HDD aan te schaffen voor mijn mediaserver.

Zal dit met elkaar werken?

Beste antwoord (via Rixos op 28-02-2017 08:03)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Een NaS is een lose "PC" die 24/7 aan staat. En via een lose media speler zijn films/photo's etc haalt.

In jou geval gebruik je een mediaspeler die aan staat op het moment dat je hem nodig hebt. En haalt zijn data van lokale schrijven. Maar mijn Sandy bridge kan prima overweg met mijn 4tb schrijven.

Alle reacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
WD red is een nas schijf, die je niet moet gebruiken als normale schijf.

• Rixos
Ik wil het enkel gebruiken om video's van af te streamen naar mijn t.v. via het netwerk, is dat anders dan een NAS?

Acties:
  • Beste antwoord

• loki504
  • Nu online
Een NaS is een lose "PC" die 24/7 aan staat. En via een lose media speler zijn films/photo's etc haalt.

In jou geval gebruik je een mediaspeler die aan staat op het moment dat je hem nodig hebt. En haalt zijn data van lokale schrijven. Maar mijn Sandy bridge kan prima overweg met mijn 4tb schrijven.

• Rixos
Ah top dan is het verschil me duidelijk. Kan je me vertellen welke schijven jij gebruikt?

• loki504
  • Nu online
Ik gebruik zelf schrijven van Seagate die ik voor erg weinig op de kop kon tikken. Maar zoals iets WD Blue zijn prima.
Pagina: 1