Nieuw pc: rare artifacts bij League of Legends

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 22:27
Een paar dagen geleden heb ik een nieuw systeem inelkaar gezet.
HIeronder een overzicht van de hardware onderdelen:

*Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2400 C16
*Crucial SSD MX300 525GB
*Intel Core i3 7100
*MSI B250I GAMING PRO AC

Ik heb bewust geen grafische kaart gekocht, omdat de GPU van de i3 7100 voldoende was voor alles wat ik doe. Helaas heb ik een probleem met het spel League of Legends. Zodra ik in game ben, zie ik bij sommige effecten van die rare knipperende lijnen. Dit lijkt mij niet normaal.

Zie filmpje:
YouTube: 7c07c03e c192 4f17 b6be 91926a41b162

Ik heb inmiddels de laatste drivers en ook de oude intel drivers geprobeerd. Helaas krijg ik deze lijnen niet weg. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt of is mijn cpu of mobo stuk (RMA?)
Ik heb via google niemand gevonden met een soortgelijke probleem (met de intel hd 630 dan...)

Alle reacties

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:35
Download eens MSI afterburn. En laat eens een log zien tijdens het spelen.

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 17:16
Komt dit alleen voor bij het spelen van League, of ook bij andere spellen en/of toepassingen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Ik zou de geheugen instellingen eens controleren.

De iGPU gebruikt namelijk een deel van je gewone RAM, als dat niet helemaal stabiel draait (defect, of verkeerde instelling) kun je ook last krijgen van artefacts (de vervormingen en/of verkleuringen in beeld).

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 22:27
Bedankt voor jullie reacties! Probleem is inmiddels verholpen door de drivers te gebruiken die bij MSI staat.
Alleen deze driver werkt kennelijk... De naam van de driver op de msi site was ook een beetje verwarrend. Betekent dit dat ik alleen de drivers kan gebruiken die MSI aanbiedt? Deze driver loopt inmiddels een aantal versies achter t.o.v. intel.

Ik heb MSI afterburn geprobeerd, maar ik kreeg geen log in mijn output...
Dit probleem komt ook voor bij DOTA.