Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion een goed merk? Service medion via 4launch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer gaat binnenkort studeren en nu doe ik voor mijn ouders onderzoek naar wat een goede laptop is voor studeren/gamen. De medion x7841 en x7843 lijken goede laptops met redelijke accuduur bij normaal gebruik, echter zijn er weinig goede berichten van gewone mensen. Reviewers zijn wel weer super positief over medion.

Clevos, barebones waar medions op gebaseerd zijn, hebben wel weer veel positieve reviews.

Is klantenservice via 4launch goed voor medion?

Ikzelf denk dat een medion kopen via een goede retailer geen enkel probleem is, maar ik wil niet het verkeerde adviseren, dus vraag ik het toch maar na.

Edit: medion is gebaseerd op clevo en clevo heeft veel meer positieve userreviews (niet alleen op tweakers). Service lijkt het belangrijkste verschil (gekocht via bto of medion). Als ik via 4launch koop zou service toch goed moeten zijn? En kloppen de professionele en altijd zeer positieve reviews dan?

Anders adviseer ik wel een duurdere asus of msi. Ik verwacht van een laptop wel dat hij 4 jaar mee kan gaan en redelijk (dus geen ultra blikkerig, piepend of ruizend) geluid heeft met een goed genoeg volume om met 3 mensen naast elkaar en de laptop een halve meter naar voren een film goed te verstaan thuis. Met schermen heb ik nooit echt problemen gehad.

Volgens coolblue zijn er ook zeer weinig klachten over medion laptops. Denk dat ik het toch maar ga aanraden, aangezien er hoe dan ook twee jaar garantie op medion laptops zit. Als er iets mis is, kan daar gewoon gebruik van gemaakt worden.

Neem aan dat tweakers medion ook prima vinden, omdat er anders meteen haters gereageerd hadden. Kan ik aan anderen berichten of medion goed of slecht is, en maak ik er meteen een videoreview van!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 22:53 ]

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:08:
Mijn broer gaat binnenkort studeren en nu doe ik voor mijn ouders onderzoek naar wat een goede laptop is voor studeren/gamen. De medion x7841 en x7843 lijken goede laptops met redelijke accuduur bij normaal gebruik, echter zijn er weinig goede berichten van gewone mensen. Reviewers zijn wel weer super positief over medion.
Reviewers kijken doorgaans naar specificaties, benchmarks en waar-voor-je-geld. Ze geven hun eerste-tiende indruk en dat is vaak positief (en als ze te negatief zijn dan krijgen ze misschien weer geen produkten om te reviewen, dus de kunst is om een positieve review te schrijven, maar wel duidelijk aangeven waarom dit niet state-of-the-art is).
het zijn geen duurtesters, voor ze zich ergens aan irriteren zijn ze al bezig met een volgend review

Gebruikers hebben meer ervaring met de laptop, ze komen meer gebreken tegen en gaan zich mateloos irriteren aan dat ene dingetje wat volgens hun niet goed is. Ook zijn veel gebruikers vaak niet op de hoogte van de mogelijkheden/beperkingen van de laptop, omdat ze vaak niet heel erg veel onderzoek doen naar wat al de specificaties betekenen, soms zijn ze dan aangenaam verrast, omdat het mooier/beter/sneller is dan ze hadden verwacht, maar soms zijn ze teleurgesteld, omdat ze voor het dubbeltje op de eerste rij wilden zitten en ze hoopten een porsche motor te vinden onder de motorkap van een volkswagen

Beide soorten moet je altijd met een korreltje zout nemen

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Reviewers kijken doorgaans naar specificaties, benchmarks en waar-voor-je-geld. Ze geven hun eerste-tiende indruk en dat is vaak positief (en als ze te negatief zijn dan krijgen ze misschien weer geen produkten om te reviewen, dus de kunst is om een positieve review te schrijven, maar wel duidelijk aangeven waarom dit niet state-of-the-art is).
het zijn geen duurtesters, voor ze zich ergens aan irriteren zijn ze al bezig met een volgend review

Gebruikers hebben meer ervaring met de laptop, ze komen meer gebreken tegen en gaan zich mateloos irriteren aan dat ene dingetje wat volgens hun niet goed is. Ook zijn veel gebruikers vaak niet op de hoogte van de mogelijkheden/beperkingen van de laptop, omdat ze vaak niet heel erg veel onderzoek doen naar wat al de specificaties betekenen, soms zijn ze dan aangenaam verrast, omdat het mooier/beter/sneller is dan ze hadden verwacht, maar soms zijn ze teleurgesteld, omdat ze voor het dubbeltje op de eerste rij wilden zitten en ze hoopten een porsche motor te vinden onder de motorkap van een volkswagen

Beide soorten moet je altijd met een korreltje zout nemen
Dus eigenlijk gewoon proberen in een winkel, kijken of het goed is en dan kopen. Service via goede webwinkels is prima, en zelfs medion zelf schijnt goede telefoonsupport te hebben. Zal wel langs de mediamarkt om medion met duurdere merken te vergelijken. Gelukkig gaat het vooral om wat in de laptop zit, en niet om wat je ziet, omdat anders allang een macbook was gekocht, en wat in de medions zit is prima elektronica.

De beste laptop die ik ooit heb gebruikt is trouwens een lenovo z710 00228, dus heb ik niet de grootste verwachtingen. Als de laptop er goed uitziet, stevig in elkaar zit, redelijke speakers heeft, een goed scherm heeft en prima mee gegamed kan worden is het al goed! Of korter: de laptop moet niet uit elkaar vallen en werken!

Alternatief voor de x7843 van 1299: pricewatch: Asus ROG GL702VM-GC004T

8gb ipv 16gb ddr4, maar die kan geüpgrade worden voor 110 naar 2400mhz 2×8gb crucial ballistix, en hij heeft een kleinere ssd, maar wel een grotere accu en er zit wel een volwaardige 1060 in en daardoor kost hij standaard 1440 euro (140 meer dan de x7843).

140 euro extra voor grotendeels mindere specificaties, betere speakers, grafische kaart en accu is een beetje veel.

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:48:
[...]

Dus eigenlijk gewoon proberen in een winkel, kijken of het goed is en dan kopen.
Hangt volledig af van het soort gebruikerservaringen. Als ontzettend veel mensen klagen over een gebrekkig keyboard of andere belangrijke zaken (flikkerend scherm, throttling oid) dan kan je daaruit wel concluderen dat iets een gebrekkig product is.

Ik heb nog geen reviews van beide Medions gelezen.

Heb je linkjes van welke Medions je precies bedoelt, want er zijn meerdere uitvoeringen van beide types (verschillende SSD's, hoeveelheid RAM), dus dan maakt het vergelijken met een specifieke Asus wel lastig.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Medion, voor een goedkope laptop zou ik het in overweging nemen, maar als ik voor meer dan 1000 euro een gaming laptop zoek, dan ben ik geneigd om eerder een A-merk als Asus of MSI te kiezen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het lijken op zich wel degelijke laptops te zijn, maar of ze echt bestand zijn tegen het misbruik van vier jaar collegebanken? Als je in die prijsklasse een niet-gaming laptop koopt heb je een stuk meer duurzaamheid lijkt me. Bovendien, wie wil er nou elke dag een laptop van 3,6 kilo meesjouwen voor z'n studie? Mij niet gezien :)

• Metaalhoofd
Bigs schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:57:
Bovendien, wie wil er nou elke dag een laptop van 3,6 kilo meesjouwen voor z'n studie? Mij niet gezien :)
Ik sleep elke dag 2 laptops van 3-4 kg mee voor mijn werk, dus wen er maar alvast aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:57:
Het lijken op zich wel degelijke laptops te zijn, maar of ze echt bestand zijn tegen het misbruik van vier jaar collegebanken? Als je in die prijsklasse een niet-gaming laptop koopt heb je een stuk meer duurzaamheid lijkt me. Bovendien, wie wil er nou elke dag een laptop van 3,6 kilo meesjouwen voor z'n studie? Mij niet gezien :)
Ik bijvoorbeeld als ik in een kamer woon. Desktops zijn niet zo handig dan en je wilt toch gamen.

2.7kg voor die asus is ook niet niks, maar misschien voelt het wel aanzienlijk lichter, dus zal ik het roch maar proberen. Onder 2.2kg vind je geen betaalbare 15.6 of 17.3 gamelaptop volgens mij.

Edit: 2.2kg hp omen met 1050 pricewatch: HP Omen 15-ax210nd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:08:

Clevos, barebones waar medions op gebaseerd zijn, hebben wel weer veel positieve reviews.

Is klantenservice via 4launch goed voor medion?

Ikzelf denk dat een medion kopen via een goede retailer geen enkel probleem is, maar ik wil niet het verkeerde adviseren, dus vraag ik het toch maar na.

Edit: medion is gebaseerd op clevo en clevo heeft veel meer positieve userreviews (niet alleen op tweakers). Service lijkt het belangrijkste verschil (gekocht via bto of medion). Als ik via 4launch koop zou service toch goed moeten zijn? En kloppen de professionele en altijd zeer positieve reviews dan?

Anders adviseer ik wel een duurdere asus of msi. Ik verwacht van een laptop wel dat hij 4 jaar mee kan gaan en redelijk (dus geen ultra blikkerig, piepend of ruizend) geluid heeft met een goed genoeg volume om met 3 mensen naast elkaar en de laptop een halve meter naar voren een film goed te verstaan thuis. Met schermen heb ik nooit echt problemen gehad.

Volgens coolblue zijn er ook zeer weinig klachten over medion laptops. Denk dat ik het toch maar ga aanraden, aangezien er hoe dan ook twee jaar garantie op medion laptops zit. Als er iets mis is, kan daar gewoon gebruik van gemaakt worden.

Neem aan dat tweakers medion ook prima vinden, omdat er anders meteen haters gereageerd hadden. Kan ik aan anderen berichten of medion goed of slecht is, en maak ik er meteen een videoreview van!
Hoeveel uren per dag ga je werken of gamen op de laptop, en wat is je maximale budget?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:10:
[...]
Hoeveel uren per dag ga je werken of gamen op de laptop?
Laptop is voor mijn broer, maar ik denk dat 3-4 uur accuduur genoeg zal zijn, zeker omdat tegenwoordig overal stopcontacten te vinden zijn in universiteitsgebouwen. Gamen zal vooral op zijn kamer gebeuren denk ik en dan kan de laptop gewoon aan de stekker.

Budget is max 1500, maar liever iets van 1100-1300, vandaar dus dat ik bij medion uitkwam.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:16:
[...]

Laptop is voor mijn broer, maar ik denk dat 3-4 uur accuduur genoeg zal zijn, zeker omdat tegenwoordig overal stopcontacten te vinden zijn in universiteitsgebouwen. Gamen zal vooral op zijn kamer gebeuren denk ik en dan kan de laptop gewoon aan de stekker.

Budget is max 1500, maar liever iets van 1100-1300, vandaar dus medion.
In dat geval zou ik dan deze kiezen:

http://www.bcc.nl/compute...Other&utm_campaign=Laptop

Ook de reviews liegen er niet om. Lees ze maar eens. ;)

Ik kies bewust voor BCC omdat ik goede ervaringen heb met BCC, en je kunt je laptop altijd wegbrengen als er wat mee is en ophalen wanneer gereed.

Persoonlijk hou ik niet van opsturen, want je hoort te vaak dat pakketten 'zoek' zijn geraakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:26 ]

Verwijderd

Heb je een link?

Alternate heeft hem inderdaad ook (nog) voor €1300,00, maar zoals gezegd ben ik persoonlijk niet echt gecharmeerd van opsturen bij reparaties. Dat is echter persoonlijk. ;)

https://www.alternate.nl/...t&s2m_campaign=Us+laptops

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:30:
[...]
Heb je een link?

Alternate heeft hem inderdaad ook (nog) voor €1300,00, maar zoals gezegd ben ik persoonlijk niet echt gecharmeerd van opsturen bij reparaties. Dat is echter persoonlijk. ;)

https://www.alternate.nl/...t&s2m_campaign=Us+laptops
Maakt niet echt uit, als er maar werkende service is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:35:
[...]

Maakt niet echt uit, als er maar werkende service is.
Dan maakt het dus weinig uit als jij opsturen geen probleem vindt.

De conclusie mijnerzijds is dus dat jouw keuze voor de Medion Erazer X7843 een prima keuze is, en 4launch biedt goede service. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:39:
[...]
Dan maakt het dus weinig uit als jij opsturen geen probleem vindt.

De conclusie mijnerzijds is dus dat jouw keuze voor de Medion Erazer X7843 een prima keuze is, en 4launch biedt goede service. :)
Mooi! Ik denk dat mijn broer er ook blij mee zal zijn!
Nog niet nodig, maar wel handig voor later!

• icemen40
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb verder niet het gehele topic gelezen, enkel jouw vraag. (Door tijdgebrek) Maar toch zou ik je bij deze wel mijn mening willen geven op jouw vraag:

Ik heb via de aldi in 2013 een medion multimedia pc gekocht. (http://aldi.medion.com/md...=medion#ausstattung_anker) deze om precies te zijn. Ik heb deze pc toendertijd gekocht voor 500€ en ik heb echt nooit problemen met deze PC gehad. Het enige nadeel is dat er reclame van de aldi ingeprogrameerd stond wat ik er niet uit kreeg. (Gewoon een applicatie met daarin de weekfolders, niets boeiends verder)

Er zat 3 jaar garantie bij vanuit de aldi en ik heb het gelukkig nooit hoeven gebruiken, maar ik heb het idee dat dit gewoon prima was. Dus voor de vraag; wel of niet kopen bij een echte retailer zoals coolblue. Ik zou het gewoon doen; een pc is een pc en die zal het gewoon prima doen.

Wat betreft de Medion heeft die mij gigantisch verrast. Ik verwachtte een luide pc, eentje die snel kapotte onderdelen had of ontzettend traag was. Dit kwam omdat iedereen mij toendertijd afraadde een onbekend merk te kiezen en deze nota bene bij de aldi aan te schaffen. Niets bleek minder waar, tot een half jaar geleden was de pc geluidsloos (sinds een half jaar is dit het geval omdat ik hem nooit uitgezogen heb), is er niks kapot gegaan en is de pc tot op de dag van vandaag nog rete snel (zelfs met wat zwaardere applicaties).

Toch wil ik nu wat higher end games spelen dus heb ik gisteren een nieuwe (self buils) pc aangeschaft. Maar dat is alleen vanwege de verouderde hardware, niet omdat het hoognodig was vanwege kapotte onderdelen.

Verwijderd

icemen40 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:16:
een pc is een pc en die zal het gewoon prima doen.
Niet eens. Een pc is een verzameling van onderdelen en de build is zo zwak als het zwakste onderdeel in je build.

Vaak hebben dit soort pc's laag kwaliteit onderdelen zoals een voeding, waardoor de kans op stukgaan groter is.

LET OP: Ik zeg niet dat ze allemaal snel stuk gaan, maar de kans op een defect met laagwaardige kwaliteit onderdelen is hoger. En nee ik zeg ook niet dat ze lage kwaliteit gebruiken, maar dit was vroeger wel zo met medion.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 12:30 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, hier een bezitter van een X6601 van 799 euro, de slappere broer van de X7841 en X7843. Ook een Clevo.
Geen negatief verhaal behalve een luidruchtige ventilator (maar die kan je uitzetten of zachter later draaien. Eigenlijk hoor je de ventilator alleen tijden gamen) en te flexibel scherm (door een te dunne scherm). De X7841 en X7843 hebben duidelijk een veel dikker scherm, dus daar zou ik niet te druk over maken.

Merk op dat de behuizing bij Clevo meestal van plastic is, in de klasse van 1300 euro hebben laptops vaak magnesium of aluminium. maar niet bij Clevo....

Medion's zijn prima computers, het ergste wat ik ooit ben tegenkomen was een desktop (niet mijn pc) met een defecte moederbord of videokaart veroorzaakt door een rukvoeding. Gelukkig werd de desktop werd gratis vervangen door een gloednieuw exemplaar.

Verder heb ik zelf een een desktop Medion uit 2013, dat nog nooit defect is geweest. Touch the wood
https://nl.hardware.info/...ieuwde-akoya-pc-naar-aldi

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 28-02-2017 12:37 ]

Trein?

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Er is niets mis met Medion, ook de service niet.

Wat wel zo is dat er lagere kwaliteits onderdelen inzitten dan als je zelf goed zou uitzoeken en bouwen. Zelf zou ik kijken naar BTO laptops tevens met jouw budget, misschien dat je er iets meer aan kwijt ben dan je Medion maar dit komt wel gepaard met kwalitatief betere onderdelen.

Ik zou de gok niet nemen voor lagere kwaliteit tijdens studeren want als je iets moet opsturen en je moet een maand wachten dan is dat toch ff heel erg balen tijdens je studie.

Hier is een link naar de BTO systemen: https://www.bto.eu/gaming...amenstellen.html?___SID=U

Bottom line... een BTO kan ook stuk, natuurlijk maar die Medion heeft een grotere kans

EDIT:
Weet dat deze net iets boven je budget gaat maar dit is natuurlijk wel een flinke game laptop maar ook super future proof voor de aankomende paar jaar https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl77.html

Maarja je zou wellicht een i5 versie kunnen zoeken als je toch niet veel met een i7 gaat doen wat de prijs alweer drukt :)
Zou zeggen neem gewoon even een kijkje, klik wat rond en vergelijk het met de Medion prijzen

[ Voor 22% gewijzigd door Kadardar op 28-02-2017 12:42 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Niet eens. Een pc is een verzameling van onderdelen en de build is zo zwak als het zwakste onderdeel in je build.

Vaak hebben dit soort pc's laag kwaliteit onderdelen zoals een voeding, waardoor de kans op stukgaan groter is.

LET OP: Ik zeg niet dat ze allemaal snel stuk gaan, maar de kans op een defect met laagwaardige kwaliteit onderdelen is hoger. En nee ik zeg ook niet dat ze lage kwaliteit gebruiken, maar dit was vroeger wel zo met medion.
Bij laptops geldt ook nog dat een zwakke kunststof behuizing meer torsie toelaat waardoor er ook stress ontstaat op interne onderdelen. Zeker bij een 17" laptop die veel versjouwd gaat worden of steevast met 1 hand wordt opgetild kan tot vervroegd falen leiden.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-11 22:56

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Medion staat nou volgens mij niet echt bekend als een kwalitatief merk. Zou gewoon de tweakers best buy gebruiken.
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2017

Verwijderd

Kadardar schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:38:
Er is niets mis met Medion, ook de service niet.

Wat wel zo is dat er lagere kwaliteits onderdelen inzitten dan als je zelf goed zou uitzoeken en bouwen. Zelf zou ik kijken naar BTO laptops tevens met jouw budget, misschien dat je er iets meer aan kwijt ben dan je Medion maar dit komt wel gepaard met kwalitatief betere onderdelen.

Ik zou de gok niet nemen voor lagere kwaliteit tijdens studeren want als je iets moet opsturen en je moet een maand wachten dan is dat toch ff heel erg balen tijdens je studie.

Hier is een link naar de BTO systemen: https://www.bto.eu/gaming...amenstellen.html?___SID=U

Bottom line... een BTO kan ook stuk, natuurlijk maar die Medion heeft een grotere kans

EDIT:
Weet dat deze net iets boven je budget gaat maar dit is natuurlijk wel een flinke game laptop maar ook super future proof voor de aankomende paar jaar https://www.bto.eu/bto-x-book-17cl77.html

Maarja je zou wellicht een i5 versie kunnen zoeken als je toch niet veel met een i7 gaat doen wat de prijs alweer drukt :)
Zou zeggen neem gewoon even een kijkje, klik wat rond en vergelijk het met de Medion prijzen
Clevo....BTO....leuk en aardig, en inderdaad kun je zelf samenstellen, maar dat geldt niet voor de speakers (ONKYO) die erin zitten en het moederbord. Welk merk moederbord zit er eigenlijk in een Clevo?

In ieder geval geen Asus of MSI...maar wat dan wel? Iemand die dit weet?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:15:
[...]
Clevo....BTO....leuk en aardig, en inderdaad kun je zelf samenstellen, maar dat geldt niet voor de speakers (ONKYO) die erin zitten en het moederbord. Welk merk moederbord zit er eigenlijk in een Clevo?

In ieder geval geen Asus of MSI...maar wat dan wel? Iemand die dit weet?
Clevo/Kapok
caanova1984 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:00:
Medion staat nou volgens mij niet echt bekend als een kwalitatief merk. Zou gewoon de tweakers best buy gebruiken.
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2017
De X7849 heeft serieus ooit in de LBBG gestaan.
reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2016

Het is nu wel verouderd

[ Voor 43% gewijzigd door MedionAkoya op 28-02-2017 16:42 ]

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door MedionAkoya op 28-02-2017 16:42 ]

Trein?

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Hangt volledig af van het soort gebruikerservaringen. Als ontzettend veel mensen klagen over een gebrekkig keyboard of andere belangrijke zaken (flikkerend scherm, throttling oid) dan kan je daaruit wel concluderen dat iets een gebrekkig product is.

Ik heb nog geen reviews van beide Medions gelezen.

Heb je linkjes van welke Medions je precies bedoelt, want er zijn meerdere uitvoeringen van beide types (verschillende SSD's, hoeveelheid RAM), dus dan maakt het vergelijken met een specifieke Asus wel lastig.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met Medion, voor een goedkope laptop zou ik het in overweging nemen, maar als ik voor meer dan 1000 euro een gaming laptop zoek, dan ben ik geneigd om eerder een A-merk als Asus of MSI te kiezen.
Volledig mee eens, en ook ik heb inderdaad deze 'klachten' gelezen betreffende de Clevo barebones...welke dus ook door Medion gebruikt worden...en door BTO....en door Laptopparts4less.

Dan zou ik kiezen tussen deze 2, maar dat is persoonlijk:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/716989;563617/
Pagina: 1