Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik zoek een?
Ik denk er aan bananenstekkers of vorkstekker te gebruiken, op zijn minst aan de receiver kant.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb sinds tweetal jaar een Marantz SR7009 receiver, met bijhorend 2 Dynaudio DM 7/2 speakers.
Speakers aangesloten met 4mm kabel, rechtstreeks, zonder hulpstukken.

Ik merk de laatste tijd dat bij de rechterspeaker de geluidsterkte soms volledig weg is. Heb ik steeds kunnen oplossen door speaker kabel aan receiver eind eens opnieuw te bevestigen, dus heb het vermoeden dat het contact daar niet steeds zo goed is.

Wat is je budget?
Geen idee. Wil behoorlijke kwaliteit natuurlijk, maar ben niet bereid een fortuin te betalen voor een mogelijkse theoretische verbetering die ik waarschijnlijk toch niet zou horen. Pak 40 euro, om toch een bedrag te noemen,

Welke vragen heb je hier nog over?
- wat geniet de voorkeur: bananenstekkers of vorkstekkers. Ik heb oa gelezen dat bananenstekkers het gemakkelijkst zijn in gebruik, maar dat vorkstekker zorgen voor beste signaaloverdracht. Klopt dit volgens jullie ervaringen?
- welke aspecten neem ik best in overweging? Iemand concrete aankoopsuggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Als ik de elektronica experts mag geloven, maakt het allemaal niet zoveel uit. De onderlinge verschillen zijn zo klein dat het geen gevolgen heeft. Dergelijke hulpstukjes kies je dan ook uit gemaksoogpunt.

Ik heb zelf banaanstekkertjes van nakamichi http://www.nakamichiplug.com
En gewoon van die rood/zwarte plastic huls banaanstekkertjes https://www.bax-shop.nl/l...rood/product-details.html

Werkt allemaal feilloos

Ik vraag me overigens wel af of jouw probleem wel door de kabelaansluiting komt. Volgens mij is elk contact gewoon goed, dus als je de kabel niet zo uit de bevestiging kunt trekken, zou het eigenlijk goed moeten zijn. Heb je al eens een nieuw stukje gestript?
Probeer ook eens de speakers en daarna de kabels om te wisselen om te zien of het probleem de speaker, kabel of aansluiting volgt.

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 27-02-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Krijg je spades überhaupt tussen de terminals van een SR7009? Terminals bij een receiver zitten veelal dichter op elkaar dan bij een speaker.

Naast Nakamichi kan je ook kijken bij W&M, Argon, Viablue, Norstone en waarschijnlijk nog wel wat merken die ik zo vergeet. Nakamichi is een plakmerk waardoor de kwaliteit per batch/levering kan verschillen, maar voor de prijzen kan je dat risico eigenlijk wel lopen. De echte purist zal overigens geen spades of iets dergelijks gebruiken omdat het weer een overgang is, maar dat is in de praktijk te verwaarlozen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Bedankt voor de antwoorden.
Ik vraag me overigens wel af of jouw probleem wel door de kabelaansluiting komt. Volgens mij is elk contact gewoon goed, dus als je de kabel niet zo uit de bevestiging kunt trekken, zou het eigenlijk goed moeten zijn. Heb je al eens een nieuw stukje gestript?
Probeer ook eens de speakers en daarna de kabels om te wisselen om te zien of het probleem de speaker, kabel of aansluiting volgt.
Heb als eerste inderdaad eens kabels en speakers gewisseld, en conclusie daarvan was dat het aan de receiver aansluiting lag.
Als ik kabel dan opnieuw bevestigde leek het probleem opgelost, dus vermoedde dat het aan slecht contact lag.

Heb eens setje stekkers besteld, baat het niet dan schaadt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Weet je trouwens hoe je die banaanstekkers moet bevestigen?
Ik denk/hoop dat het ook voor Marantz geldt, maar als het goed is zit er een zwart dopje op de draaiknoppen van de aansluitingen. Deze kun je er af halen en daar kan dan de banaanstekker in.