Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voorwaardelijke opmaak excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik probeer al een tijd tevergeefs uit te vinden hoe ik een aantal cellen kan laten kleuren in excel.
Als er in een cel in kolom D een datum komt dan moeten alle ingevulde cellen in dezelfde regel een kleur krijgen.
Is er nog geen datum ingevuld dan blijven de cellen in die regel zonder opmaak (kleur)
A1= order nr, B1=naam, C1=datum in, D1=datum uit, E1=aantal dagen(=DAGEN360), F1=weken (=E1/7)

Het lukt mij wel om D1 blanco te houden als er niets is ingevuld, en groen te laten kleuren als er een datum in staat, maar hoe voer ik dat door naar de rest van de cellen

Hopelijk is dit duidelijk genoeg en kan iemand mij helpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-02-2017 07:56)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
$D1 is voldoende, dan kun je door omlaag te kopiëren de opmaak naar volgende rijen kopiëren. Dito met format painter of fill handler.

Conditional format Formule is overigens (sorry ken alleen Engelstalige Excel)
=IF($D1<>"",TRUE,FALSE)
Applies to: =$A$1:$F$1

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alle cellen selecteren als je de betreffende opmaak instelt? Of kopieer de opmaak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Tazzios

..

F_J_K schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:02:
Alle cellen selecteren als je de betreffende opmaak instelt? Of kopieer de opmaak.
Dan wel ook met $ tekens werken: $D$1

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tazzios schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:05:
[...]

Dan wel ook met $ tekens werken: $D$1
:Y
(Als dat de bedoeling is, natuurlijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord

• Boeryepes
  • Niet online
$D1 is voldoende, dan kun je door omlaag te kopiëren de opmaak naar volgende rijen kopiëren. Dito met format painter of fill handler.

=IF($D1<>"",TRUE,FALSE)

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Tazzios

..

Na uitproberen merkte ik inderdaad dat het niet 1,2,3 met voorwaardelijk op gaat zoals ik opperde.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties, maar ik kom er ook nog niet uit.

• Boeryepes
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:28:
Dank voor de snelle reacties, maar ik kom er ook nog niet uit.
zie hier https://1drv.ms/x/s!AtEPqOxH-AH9gYJ-TJfed7SqQmU4uA

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Dat is precies wat ik zoek. Hoe kan ik daar zien hoe jouw opmaak is toegepast?

• Boeryepes
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:54:
Ja! Dat is precies wat ik zoek. Hoe kan ik daar zien hoe jouw opmaak is toegepast?
https://1drv.ms/i/s!AtEPqOxH-AH9gYJ9HjR16SEeciO5xw

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

@LQS Jammer dat nu een linkje als goede antwoord gemarkeerd is. Terwijl hier volgens mij de oplossing staat:
Boeryepes schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:17:

=IF($D1<>"",TRUE,FALSE)

👑

Pagina: 1