Vraag

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo,

ik heb op dit moment een Z3C waar ik erg tevreden van ben maar ik ben ook al een beetje aan het rondkijken voor een beetje een krachtigere telefoon.
Ik heb hiervoor een xperia SP gehad en een HTC Sensation.Deze 3 waren qua grootte echt ideaal.
Voor mijn werk heb ik een iphone 7 en die is ook net goed, maar het is al "a la limite" qua breedte/hoogte (ik heb niet zo'n grote handen blijkbaar :)) Mijn HTC hd2 was qua hoogte goed maar wederom een beetje te breed.

Hij mag een nieuwe of nog niet uitgekomen flagship zijn, dank koop ik hem gewoon wat later.

De z5c is een optie maar niet echt genoeg upgrade imho, de x compact is a joke, de (ik denk) a3 of zoiets van samsung is qua size ok..maar is samsung :s ..

help! Ik ben me ervan bewust dat schermsize alleen ook niet alles zegt dus ik kijk ook naar behuizing grootte bv via phone finder gsmarena, maar zelf dan nog vind ik niet veel.Iemand suggesties die ik daar misschien niet tegenkom? Of ideeën die ik gemist heb.

Graag wil ik:
-compact (naar hedendaagse maatstaven)
-liefst 3gb ram minstens en deftige futureproof soc/socs
-sd slot
-water"proof" of toch tegen een onverwacht waterdipje kunnen
-een modding community is een plus, anders liefst zo recent mogelijke android
-fingerprint is een plus geen must

Alle reacties

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
Oneplus 3T?
Heeft alleen geen SD kaart slot, nu moet ik zeggen dat ik deze nog niet nodig heb gehad, tenzij je echt veel films er op zet. Hij is erg compact heeft voldoende ram heeft een goede fingerprint scanner, modding community een v.d. Beste momenteel. Het enigste wat ontbreekt is water proofing, nu zijn er wel een paar tests geweest waar ze hem in een bakje water leggen maar hoe betrouwbaar is dit? In de regen zou hij prima te gebruiken zijn al raad ik voor alle phones niet aan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost is al heel erg compleet. Maar kun je nog even aangeven wat je budget is? Verder heb je het over compact. Zou je hier de maximale afmetingen / schermformaat van kunnen geven, zodat we een beetje een idee krijgen.
Hoewel het echt een fantastisch toestel is. Kan je de OP3T met 5,5" niet bepaald compact noemen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:10
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:54:
Je openingspost is al heel erg compleet. Maar kun je nog even aangeven wat je budget is? Verder heb je het over compact. Zou je hier de maximale afmetingen / schermformaat van kunnen geven, zodat we een beetje een idee krijgen.

[...]

Hoewel het echt een fantastisch toestel is. Kan je de OP3T met 5,5" niet bepaald compact noemen.
Voor een 5,5inch toestel vind ik het vrij compact. Hij ligt vrij makkelijk in de hand.. Helemaal als je kijkt hoeveel andere 5,5 inch toestellen daar buiten zijn.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hij geeft aan dat de iphone 7 zo'n beetje de max is kwa afmeting en die is 138.30 x 67.10 x 7.10mm
de OP3T is met zijn 152.70 x 74.70 x 7.35mm toch wel een behoorlijk stuk groter (bijna Iphone 7+ formaat 158.2 x 77.9 x 7.3 mm )

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Puddi Puddin schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:59:
Voor een 5,5inch toestel vind ik het vrij compact. Hij ligt vrij makkelijk in de hand.. Helemaal als je kijkt hoeveel andere 5,5 inch toestellen daar buiten zijn.
Ben dat zeker met je eens, maar zoals @Leipo ook al aangeeft is de TS volgens mij op zoek naar een telefoon met een kleiner scherm. Rond de 4,7".

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Misschien handig om op formaat te filteren in de pricewatch, een iPhone 7 is relatief groot voor zijn schermformaat en we zien nu met nieuwe toestellen als de LG G6 dat schermverhoudingen veranderen en daarmee een groter scherm in een fysiek kleiner toestel krijgen. Ook worden de randen veel dunner.
categorie: Smartphones

• dwelfusius
Hey, hartelijk bedankt voor de reeds aanwezige antwoorden.Budget, goh, maakt mij niet zoveel uit, mss toch max 500€ ofzo, ongeveer.Liever minder natuurlijk.schermgrootte op zich is voor mij +-maximaal de lengte van het iphone scherm (niet de iphone zelf , zo'n bezels), dat kan ik nog redelijk met 1 hand bedienen.Groter kan/mag (diagonaal) mits ratio wat anders is of niet teveel groter. Heb ook al naar grotere toestellen gekeken met zeer weinig bezel, ik denk dat daar inderdaad wel nog wat speelruimte opzit, maar als ik op formaat filter in gsmarena en dan incrementeel naar omhoog ga is het enige iet of wat relevante dat er bijkomt de xiaomi redmi 3s pro /prime zijn (hoewel niet waterdicht, maar ik maak me geen illusies chances are dat er tradeoffs zullen zijn).

De 3T lijkt me inderdaad net een beetje te groot voor mijn handen :)
En het is zij (ik) , niet hij trouwens.

_edit: SORRY voor het late antwoord :s ik heb op tweakers gekeken maar mijn notification counter is keilang onveranderd gebleven waardoor ik niet in topic heb gekeken_

[ Voor 8% gewijzigd door dwelfusius op 09-03-2017 08:59 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Tegenwoordig vind je haast geen telefoons meer onder de 5" voor android. Met 5" kom je denk ik met jouw wensen al snel uit op een Samsung Galaxy S7. Onder de 5" ga je naar een 4,7" Apple.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 17:40

Opa

Nu Multifocaal!

Hier ook een Sony Compact eigenaar (Z1 Compact nog!). Daarvoor had ik een Xperia Ray, die was helemaal klein. Ik ben nu zoetjes aan toe aan een nieuw toestel en ik loop tegen hetzelfde aan. Niet dat mijn handen te klein zijn, maar mijn broekzakken zijn dat wel.
Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de Galaxy S7 het minst grote toestel is wat in aanmerking komt.
Ware ik een Apple-eter, dan had ik wellicht de iphone SE gekocht, maar dat ben ik niet.
Ik hou dit topic in de gaten voor de gouden tip...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 17:40

Opa

Nu Multifocaal!

..en inderdaad een Galaxy S7 gekozen. Bovendien was hij bij Versatel icm met een 10 GB abbo nog maar 208 euro, die kon ik niet laten liggen.
Ja, hij is groot en duidelijk aanwezig in mijn broekzak, maar het went. En hij is lekker rap, dat maakt een hoop goed. Gemiste kans voor Sony.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Opa schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:41:

Ware ik een Apple-eter, dan had ik wellicht de iphone SE gekocht, maar dat ben ik niet.
helaas heeft die een kleiner scherm dan de z3c (4" vs 4,6")

hou het topic ook in de gaten voor de ultieme tip, maar vooralsnog werkt mijn z3c nog naar tevredenheid

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Ik mis wel een beetje wat eigen ideeën.
Je geeft al aan "Samsung is qua size oke maar is Samsung". Je hebt dus blijkbaar wel eisen voor wat betreft merken maar je maakt ze niet bekend (of je geeft niet aan waarom Samsung specifiek afvalt).
Welke toestellen heb je al bekeken?
Hij mag een nieuwe of nog niet uitgekomen flagship zijn, dank koop ik hem gewoon wat later.
Wanneer moet het toestel beschikbaar zijn?

• dwelfusius
Gadgeteer schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:52:
Ik mis wel een beetje wat eigen ideeën.
Je geeft al aan "Samsung is qua size oke maar is Samsung". Je hebt dus blijkbaar wel eisen voor wat betreft merken maar je maakt ze niet bekend (of je geeft niet aan waarom Samsung specifiek afvalt).
Welke toestellen heb je al bekeken?

Wanneer moet het toestel beschikbaar zijn?
Waarom geen samsung? Touchwiz plain en simple.Moest er niet de hele cyanogenmod soap zijn zou ik me het misschien nog wel riskeren maar met het huidige romklimaat ga ik ervan uit dat ik vastzit aan touchwiz..en boy oh boy ik haat het met een passie.Ja het is al veel minder slecht dan vroeger, maar er is gewoon te veel schil overheen. En het is niet for lack of trying to adopt, ik heb een tab pro 10.1 , specsgewijs super apparaatje, maar pas enigsinds aangenaam om mee te werken nadat ik er een zwaar uitgeklede stockrom had opgegooid.

Welke heb ik bekeken?afaik alles wat op tweakers,gsmarena (listed,announced en rumours) en op news announcements te vinden is. Maar ik hoop dat er misschien dingen zijn die ik heb afgeschrapt owv size/specs die eventueel wel nog meevallen irl.Of dat ik ergens iets gemist heb.

Maakt niet uit, moet nog niet direct, maar omdat ik weet dat het lastig is hou ik mijn oor graag nu al tegen de grond.

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 08:13
Ik lees vol belangstelling mee, want ik zoek ongeveer hetzelfde formaat. Ik ben fan van Sony en ik heb nog steeds mijn stokoude Xperia SP. Ik ben niet veeleisend, dus ik vond het een erg fijne telefoon en de ledbalk vind ik nog steeds prachtig. Hij doet het nog prima, maar hij is er met de jaren niet sneller op geworden, dus ik kijk ook uit naar iets nieuws. Het valt me op dat die balken onder en boven alleen maar groter lijken te worden. Een iets groter scherm hoeft geen probleem te zijn, maar het hele toestel wordt dan meteen een paar cm groter. Er is vast een goede reden voor, maar mooi en handig vind ik het persoonlijk niet. De nieuwe Sony Xperia X compact leek perfect, maar het scherm is ondermaats. Dat vind ik toch wel belangrijk, dus dat gaat 'm niet worden. Ik zoek rustig verder, ik blijf hier meelezen en ik hoop dat mijn SP blijft leven :-)

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:14
Sony Xperia xa1?
Die heeft behoorlijk smalle bezels

• dwelfusius
ronnie vd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:18:
Sony Xperia xa1?
Die heeft behoorlijk smalle bezels
Hmm die had ik nog niet gezien.had liever meer dan 720p gehad mr geen dealbreker voor mij, geen ip rating gevonden though..en batterij is aan de kleine kant voor zo'n scherm.Maar een goede middenklasser.benieuwd naar cameramodule impressions.thx!
Pagina: 1