Beste tweakers,
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en was voorlopig met het volgende rijtje gekomen:
* Gigabyte GA-B150M-D3H (moederbord)
* Fractal Design Define S - Zwart (behuizing)
* Intel Core i3-6100 - Boxed (processor)
* Corsair CX450M (voeding)
* Gigabyte Radeon RX 480 - G1 Gaming - 8GB GDDR5 (videokaart)
* Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Rood - 16GB (intern geheugen)
* Samsung EVO 750 250gb SSD (hardeschijf)
total waarde: 818 euro
Het budget zit zo tussen de 700-800 euro.
De PC is bedoeld voor medium gaming (settings hoeven niet voluit) de komende jaren. Af en toe wat videobewerking verder het gebruikelijke huis-tuin en keuken werk.
Moet er verder nog koeling op??
De i3-6100 zie ik steeds in de reviews/tests boven de i5-6400/i5-6500 uitkomen wbt games, vandaar die keuze. De i5 zou het iets beter moeten kunnen doen op het videobewerking gedeelte, maar is de i3 daar nu echt zoveel minder in??
Het gigabyte moederbord is redelijk voorzien en zou een evt. upgrade van onderdelen in de toekomst niet in de weg moeten staan, toch??
Mis ik verder nog iets??
Wat zou er anders/beter kunnen?
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en was voorlopig met het volgende rijtje gekomen:
* Gigabyte GA-B150M-D3H (moederbord)
* Fractal Design Define S - Zwart (behuizing)
* Intel Core i3-6100 - Boxed (processor)
* Corsair CX450M (voeding)
* Gigabyte Radeon RX 480 - G1 Gaming - 8GB GDDR5 (videokaart)
* Corsair Vengeance LPX - DDR4-2133 - Rood - 16GB (intern geheugen)
* Samsung EVO 750 250gb SSD (hardeschijf)
total waarde: 818 euro
Het budget zit zo tussen de 700-800 euro.
De PC is bedoeld voor medium gaming (settings hoeven niet voluit) de komende jaren. Af en toe wat videobewerking verder het gebruikelijke huis-tuin en keuken werk.
Moet er verder nog koeling op??
De i3-6100 zie ik steeds in de reviews/tests boven de i5-6400/i5-6500 uitkomen wbt games, vandaar die keuze. De i5 zou het iets beter moeten kunnen doen op het videobewerking gedeelte, maar is de i3 daar nu echt zoveel minder in??
Het gigabyte moederbord is redelijk voorzien en zou een evt. upgrade van onderdelen in de toekomst niet in de weg moeten staan, toch??
Mis ik verder nog iets??
Wat zou er anders/beter kunnen?
Alvast bedankt voor jullie input.