-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2019 08:31 ]
Verwijderd
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Mandrake466 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:52:
Probeer uit te vinden waarom de ruimte verhuurd word of hoe je buren zijn want voor je het weet zit je met tokkie buren en dan ben je nog verder van je (huur)huis.
Als aanvulling hierop (en uit eigen ervaring): probeer ook duidelijk te krijgen hoe de boel geïsoleerd is, want zelfs zonder tokkie-buren kun je er last van hebben. Mijn oude huur-appartement in een monumentaal pand in het centrum had bijvoorbeeld 0 isolatie en ik kon met een beetje goede/kwade wil gesprekken volgen van zowel de boven- als de onderburen (en zij dus waarschijnlijk ook van mij). En dat blijft natuurlijk niet bij gesprekken. Zodra er eentje een radio aan had staan, was ik verplicht mee te luisteren of m'n eigen muziek aan te zetten. En je kunt vast wel raden wat je 's nachts allemaal mag horen.Mandrake466 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:52:
Probeer uit te vinden waarom de ruimte verhuurd word of hoe je buren zijn want voor je het weet zit je met tokkie buren en dan ben je nog verder van je (huur)huis.
Nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar de huur in de particuliere sector mag volgens mij elk jaar met een x% verhoogd worden. Vooral met de bedragen waar je het normaal over hebt in de particuliere huur, gaat 't dan snel omhoog en na een paar jaar betaal je fors meer dan dat je nu zou doen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:30:
- Inkomstengrenzen zullen niet gehaald worden individueel
Sterker nog: Als jij reageert op een advertentie bij een makelaar, dan mag hij jou helemaal geen bemiddelingskosten in rekening brengen. Hij mag alleen kosten rekenen aan zijn opdrachtgever (de verhuurder). Er zijn genoeg louche makelaars die dit wel proberen. Je kan de kosten terugvorderen bij de rechter, maar je kan beter met een grote boog om dat soort makelaars heen lopen.Bisti schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:58:
Mijn ervaring is dat je het beste zoveel mogelijk de makelaarskantoortjes waar je 1x maand huur bemiddelingskosten + contractkosten etc. kunt vermijden. Ze voegen totaal geen waarde toe, terwijl ze veel aan je vragen.
Op je eerste vraag: Je wint bijna altijd. Maar je moet wel zelf de kosten voor het proces voorschieten als je niet verzekerd bent. En dan nog kan het een hele tijd duren voordat ze je daadwerkelijk terugbetalen.Biscuit schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:09:
Hoe moeilijk is het om deze kosten terug te trekken via een rechter? Naast dat mijn bruikleenorganisatie organisatie een kleine vergoeding heb gekregen omdat ze zomaar twee weken van tevoren vermelden dat mijn bedrag wordt verhoogd met 25,-. Terwijl er in mijn contract echter staat vermeld dat dit minimaal vier weken moet zijn heb ik verder geen ervaring.
Ik ben van plan rond juni mijn anti-kraak kamertje op te zeggen en samen te ga wonen met mijn vriendin.
Wat is de gemiddelde prijs van een startersappartementje/studio? Wat kan ik het beste vermijden op het gebied van kosten en zijn er kleine verhuurders die verhuren aan studenten met een laag of geen inkomen of is dit echt onmogelijk? (Studie financiering / Klein bijbaantje / garantstelling)
Ik zie hier en daar miezerige tweekamerappartementjes voorbijkomen van ongeveer 900,- exclusief. Is dit normaal voor bijv. Tilburg?
Helaas is de markt weerbarstiger, veel pandeigenaar hebben eigenlijk geen interesse in gezeur van het pand. Het is een beleggingsobject en zij willen rendement. Door het inschakelen van derden houden ze zich niet bezig met oninteressante zaken, zoals wie het verhuurd en of die het kan betalen. De checks liggen bij de makelaar.Bisti schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:58:
Mijn ervaring is dat je het beste zoveel mogelijk de makelaarskantoortjes waar je 1x maand huur bemiddelingskosten + contractkosten etc. kunt vermijden. Ze voegen totaal geen waarde toe, terwijl ze veel aan je vragen.
M.a.w. ga opzoek naar een geschikte woonruimte en probeer direct in contact te komen met de verhuurder. Als jij de verhuurder weet te overtuigen dat je "goed volk" bent en de huur kunt betalen, dan zijn er verder geen inkomenseisen (die bepaalt de verhuurder namelijk om op die manier "goed volk" die de huur kunnen betalen binnen te krijgen).
Een particuliere huurder heeft net zoveel rechten als een sociale huurder hoor.Termi schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:04:
[...]
Helaas is de markt weerbarstiger, veel pandeigenaar hebben eigenlijk geen interesse in gezeur van het pand. Het is een beleggingsobject en zij willen rendement. Door het inschakelen van derden houden ze zich niet bezig met oninteressante zaken, zoals wie het verhuurd en of die het kan betalen. De checks liggen bij de makelaar.
Wat irritanter is aan de particuliere huurmarkt is dat het eigenlijk een wild-wild-west markt is. Je hebt als verhuurder betrekkelijk weinig rechten, behalve dat je er mag wonen en dat je er niet uit wordt getrapt. Echter de verhuurder hoeft ook niets te doen. Hiermee bedoel ik alleen objecten die door echte particuliere huurders worden verhuurd.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq