Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend Netwerk Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste Tweakers, onlangs stopte mijn internet uit het niets en sindsdien komt er te staan: onbekend netwerk. Ik heb niet al te veel ervaring met een computernetwerk. Hopelijk is er mede-tweaker die weet waar de oorzaak van mijn probleem ligt.

Ik heb mijn PC pas 2 maanden; alles los ingekocht; zelf gebouwd en alles werkte perfect.

AVG heb ik verwijderd en Windows Firewall uitgezet.
Netwerk Adapter opnieuw geïnstalleerd.
IPCONFIG /all wijst naar een APIPA en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet oplossen. Tevens, werkt IPCONFIG /renew niet meer; er komt te staan: ''unable to contact your dhcp server''.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Eigenlijk heb ik op dit moment meer vragen dan antwoorden. Gebruik je een kabel of zit je op wifi? zitten er andere apparaten op het netwerk die het wel doen? Doet je pc het wel op een ander netwerk? Hoe ziet je netwerk er verder een beetje uit?
AVG verwijderen en de firewall uitzetten lijken mij niet meteen een heel goed plan. Er is een probleem geweest met een update van Windows die in sommige gevallen vergelijkbare problemen gaf, dat was volgens mij op te lossen door een keer de pc te herstarten (echt via start --> opnieuw opstarten, schijnt dan toch weer even wat anders te doen dan uitschakelen en weer aanzetten) of een aantal keer de netwerkkaart uit te schakelen en weer in te schakelen.

Desktop | Server | Laptop

• Provin915
Rupie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:29:
Eigenlijk heb ik op dit moment meer vragen dan antwoorden. Gebruik je een kabel of zit je op wifi? zitten er andere apparaten op het netwerk die het wel doen? Doet je pc het wel op een ander netwerk? Hoe ziet je netwerk er verder een beetje uit?
AVG verwijderen en de firewall uitzetten lijken mij niet meteen een heel goed plan. Er is een probleem geweest met een update van Windows die in sommige gevallen vergelijkbare problemen gaf, dat was volgens mij op te lossen door een keer de pc te herstarten (echt via start --> opnieuw opstarten, schijnt dan toch weer even wat anders te doen dan uitschakelen en weer aanzetten) of een aantal keer de netwerkkaart uit te schakelen en weer in te schakelen.
Vanuit de router in de woonkamer gaat er een kabel naar mijn slaapkamer waarin ik gebruik maak van een switch. Daaruit gaat er een kabel naar de wifi, xbox one en computer. Er gaat een andere kabel vanaf de router naar de zolder waar mijn vader gebruik maakt van een laptop (die heeft wel internet). Als ik mijn computer daar aansluit, werkt het wel!

Ik heb naar andere topics gekeken en las dat het wellicht aan de virusscanner of firewall lag, maar dat is het dus niet in mijn geval. Ik heb ook het herstarten via start geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Excuses voor mijn onervarenheid, maar wat wordt er met netwerkkaart bedoeld?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Een netwerkkaart het stukje hardware waar je je netwerkkabel in steekt. Het zorgt voor de netwerkverbinding.
Dat kan een los ding zijn, of geïntegreerd op je moederbord.
(en dan heb je natuurlijk ook nog draadloze netwerkkaarten)

[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 27-02-2017 21:34 ]

• Provin915
zetje01 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:33:
Een netwerkkaart het stukje hardware waar je je netwerkkabel in steekt. Het zorgt voor de netwerkverbinding.
Dat kan een los ding zijn, of geïntegreerd op je moederbord.
(en dan heb je natuurlijk ook nog draadloze netwerkkaarten)
Oh, juist ja! Die van mij is geïntegreerd in het moederbord. Hoe schakel ik dit aan en uit?

• zetje01
Provin915 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:04:
[...]

Oh, juist ja! Die van mij is geïntegreerd in het moederbord. Hoe schakel ik dit aan en uit?
Bijvoorbeeld in apparaatbeheer van windows. Of in het BIOS/UEFI.

• Provin915
zetje01 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Bijvoorbeeld in apparaatbeheer van windows. Of in het BIOS/UEFI.
Als ik dit probeer komt er uiteindelijk weer te staan: identificeren en daarna weer onbekend netwerk. ;(

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:38
Dus je pc werkt wel op een andere locatie? En een ander apparaat op de locatie van pc? Gewoon van alles uitproberen totdat je er achter bent waar ergens het probleem zit, het lijkt nu dus niet met de pc te maken hebben maar met de verbinding erheen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Je geeft zelf al aan dat het op een andere kabel(aansluting) wel werkt. Dan kun je stoppen met zoeken op je computer, dan is het of de kabel naar de switch, of de switch zelf (hangt er even vanaf of wifi/xbox het wel doe )

CISSP! Drop your encryption keys!

• zetje01
-De andere apparaten in je kamer hebben wel internet?
-Probeer eens een andere netwerkkabel (om te testen).
-Sluit eens een ander apparaat aan op de netwerkkabel van je PC aan (om te testen).

• Provin915
FoxLenny schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:19:
Dus je pc werkt wel op een andere locatie? En een ander apparaat op de locatie van pc? Gewoon van alles uitproberen totdat je er achter bent waar ergens het probleem zit, het lijkt nu dus niet met de pc te maken hebben maar met de verbinding erheen.
Ik heb het geprobeerd met een laptop en toen bleek het internet wel te werken met exact dezelfde kabel die ik gebruik voor mijn computer.
laurens0619 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:19:
Je geeft zelf al aan dat het op een andere kabel(aansluting) wel werkt. Dan kun je stoppen met zoeken op je computer, dan is het of de kabel naar de switch, of de switch zelf (hangt er even vanaf of wifi/xbox het wel doe )
De andere apparaten werken helaas ook niet, dus ik denk idd dat het aan de kabel of switch ligt.
zetje01 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:20:
-De andere apparaten in je kamer hebben wel internet?
-Probeer eens een andere netwerkkabel (om te testen).
-Sluit eens een ander apparaat aan op de netwerkkabel van je PC aan (om te testen).
Zowel de wifi als de xbox one hebben helaas geen internet. Een andere netwerkkabel helpt jammer genoeg ook niet.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Toevallig de laptop getest terwijl wifi aan stond? ;)
Lijkt erop dat de kabel van de router naar de switch niet helemaal lekker is, kwestie van kijken welke lampjes op de switch en router aan gaan voor welke poorten (en dan groen of geel/oranje voor 1Gb/100Mb) om te zien waar het mis gaat.

Fixing things to the breaking point...

• Provin915
RGAT schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:38:
Toevallig de laptop getest terwijl wifi aan stond? ;)
Lijkt erop dat de kabel van de router naar de switch niet helemaal lekker is, kwestie van kijken welke lampjes op de switch en router aan gaan voor welke poorten (en dan groen of geel/oranje voor 1Gb/100Mb) om te zien waar het mis gaat.
Ik heb gelukkig niet zo'n rookie foutje gemaakt! :P

Op zowel de router als de switch zijn er geen lampjes te zien. Is dit een indicatie van een kapotte kabel?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als zowel switch als router aangeven dat er geen verbinding is dan zal er iets met de kabel mis zijn (tenzij een van de poorten grote schade heeft maar het is meestal de kabel.
Even dubbelchecken of de kabel er goed in zit, kan na een tijdje gaan hangen etc. en een andere kabel even door de gang oid lopen om te testen bijv.

Fixing things to the breaking point...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Whut geen lampjes? Meestal zijn die dingen net kerstbomen.

Dus welke hardware hebben we het hier over? Dus merk en type van router en switch. En weet je zeker dat je switch wel stroom krijgt?

Als je pc wel werk op zolder zal de router waarschijnlijk wel werken. Dus je zal je moeten focussen op de verbinding naar de switch en switch naar router.

Heb je de pc al aan de kabel naar de router gehangen?

• Provin915
RGAT schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:43:
Als zowel switch als router aangeven dat er geen verbinding is dan zal er iets met de kabel mis zijn (tenzij een van de poorten grote schade heeft maar het is meestal de kabel.
Even dubbelchecken of de kabel er goed in zit, kan na een tijdje gaan hangen etc. en een andere kabel even door de gang oid lopen om te testen bijv.
Barrycade schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:46:
Whut geen lampjes? Meestal zijn die dingen net kerstbomen.

Dus welke hardware hebben we het hier over? Dus merk en type van router en switch. En weet je zeker dat je switch wel stroom krijgt?

Als je pc wel werk op zolder zal de router waarschijnlijk wel werken. Dus je zal je moeten focussen op de verbinding naar de switch en switch naar router.

Heb je de pc al aan de kabel naar de router gehangen?
Het is nogal raar, want de kabel zit er goed in en gaat naar de switch. Vervolgens gaat er een kabel naar de computer. Toen ik deze kabel in de laptop stopte, werkte het wel maar nu opeens niet meer. :?

Ik heb even de switch vervangen met een andere en de kabel van router naar switch geeft geen groene signaal, terwijl de kabel van switch naar pc dat wel aangeeft.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:56

Zorian

What the fox?

Wat je nog kan proberen zijn de drivers opnieuw installeren van je netwerkkaart. Die willen nog wel eens een beetje corrupt raken met de meest vreemde issues tot gevolg.

• Provin915
Zorian schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:09:
Wat je nog kan proberen zijn de drivers opnieuw installeren van je netwerkkaart. Die willen nog wel eens een beetje corrupt raken met de meest vreemde issues tot gevolg.
Ik heb de netwerk drivers 2x opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp helaas niet.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Provin915 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:10:
[...]

Ik heb de netwerk drivers 2x opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp helaas niet.
Voor de duidelijkheid, het apparaat in kwestie is een laptop?
De lampjes op de switch branden wel bij de andere aangesloten apparaten? Mits deze aan staan uiteraard.
De lampjes op de switch branden enkel bij die ene pc niet? Ook niet met een andere kabel? Wissel eens van kabel met een ander apparaat indien mogelijk. Helpt dat?
Wat ik verder nog kan bedenken is dat je netwerkpoort defect is. Heb het zelf wel eens gehad met een laptop. Kabel zat er ook goed in, maar geen verbinding en later helemaal geen contact meer alsof er niks in zat. Bleek ie afgebroken te zijn van binnen.

• Provin915
Zorian schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:14:
[...]

Voor de duidelijkheid, het apparaat in kwestie is een laptop?
De lampjes op de switch branden wel bij de andere aangesloten apparaten? Mits deze aan staan uiteraard.
De lampjes op de switch branden enkel bij die ene pc niet? Ook niet met een andere kabel? Wissel eens van kabel met een ander apparaat indien mogelijk. Helpt dat?
Wat ik verder nog kan bedenken is dat je netwerkpoort defect is. Heb het zelf wel eens gehad met een laptop. Kabel zat er ook goed in, maar geen verbinding en later helemaal geen contact meer alsof er niks in zat. Bleek ie afgebroken te zijn van binnen.
Het apparaat in dit geval is een desktop. Het lampje op de switch brandt wel voor de kabel van switch naar pc. Dit is niet het geval voor de kabel van router naar switch.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Provin915 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:17:
[...]

Het apparaat in dit geval is een desktop. Het lampje op de switch brandt wel voor de kabel van switch naar pc. Dit is niet het geval voor de kabel van router naar switch.
Aha. :D Dat is interessant. Doe eens een andere kabel tussen router en switch leggen en beide apparaten even van de stroom halen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Ja klinkt alsof je kabel tussen router en switch brak is.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Barrycade schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:35:
Verklaard meteen de apipa. Switch heeft immers (doorgaans) geen dhcp server aan boord dus dan krijg je ook geen ip toegewezen met als gevolg apipa. Internet zelfde verhaal.

• Provin915
Zorian schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:21:
[...]

Aha. :D Dat is interessant. Doe eens een andere kabel tussen router en switch leggen en beide apparaten even van de stroom halen?
Barrycade schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:35:
Zorian schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:42:
[...]

Verklaard meteen de apipa. Switch heeft immers (doorgaans) geen dhcp server aan boord dus dan krijg je ook geen ip toegewezen met als gevolg apipa. Internet zelfde verhaal.
Ik werd vandaag wakker en in eens werkte mijn internet wel! Zou het een storing kunnen zijn?

Alhoewel, als ik naar de status kijk dan staat er bij ipv4 internet en bij ipv6 geen netwerktoegang.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Provin915 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:32:
[...]

[...]

[...]

Ik werd vandaag wakker en in eens werkte mijn internet wel! Zou het een storing kunnen zijn?

Alhoewel, als ik naar de status kijk dan staat er bij ipv4 internet en bij ipv6 geen netwerktoegang.
Dat kan. Bij IPv6 staat er doorgaans inderdaad geen netwerktoegang, dat heb ik zelf ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTGfDqb.png

Die gaat alleen werken als je een correcte IPv6 configuratie in je modem hebt en je provider dit tevens ondersteunt.
Als je slim bent controleer je desondanks nog even de kabel tussen router en switch.

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 28-02-2017 18:04 ]

• Provin915
Zorian schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:03:
[...]

Dat kan. Bij IPv6 staat er doorgaans inderdaad geen netwerktoegang, dat heb ik zelf ook:

[afbeelding]

Die gaat alleen werken als je een correcte IPv6 configuratie in je modem hebt en je provider dit tevens ondersteunt.
Als je slim bent controleer je desondanks nog even de kabel tussen router en switch.
Er was gelukkig niets mis met de kabel of router. Iedereen bedankt voor jullie hulp! ;)
Pagina: 1