Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onbekend Netwerk Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste Tweakers, onlangs stopte mijn internet uit het niets en sindsdien komt er te staan: onbekend netwerk. Ik heb niet al te veel ervaring met een computernetwerk. Hopelijk is er mede-tweaker die weet waar de oorzaak van mijn probleem ligt.

Ik heb mijn PC pas 2 maanden; alles los ingekocht; zelf gebouwd en alles werkte perfect.

AVG heb ik verwijderd en Windows Firewall uitgezet.
Netwerk Adapter opnieuw geïnstalleerd.
IPCONFIG /all wijst naar een APIPA en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet oplossen. Tevens, werkt IPCONFIG /renew niet meer; er komt te staan: ''unable to contact your dhcp server''.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Eigenlijk heb ik op dit moment meer vragen dan antwoorden. Gebruik je een kabel of zit je op wifi? zitten er andere apparaten op het netwerk die het wel doen? Doet je pc het wel op een ander netwerk? Hoe ziet je netwerk er verder een beetje uit?
AVG verwijderen en de firewall uitzetten lijken mij niet meteen een heel goed plan. Er is een probleem geweest met een update van Windows die in sommige gevallen vergelijkbare problemen gaf, dat was volgens mij op te lossen door een keer de pc te herstarten (echt via start --> opnieuw opstarten, schijnt dan toch weer even wat anders te doen dan uitschakelen en weer aanzetten) of een aantal keer de netwerkkaart uit te schakelen en weer in te schakelen.

Desktop | Server | Laptop

• Provin915
Rupie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:29:
Eigenlijk heb ik op dit moment meer vragen dan antwoorden. Gebruik je een kabel of zit je op wifi? zitten er andere apparaten op het netwerk die het wel doen? Doet je pc het wel op een ander netwerk? Hoe ziet je netwerk er verder een beetje uit?