Windows 10 - spotlight lock screen niet als sign-in screen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn vraag
Bij een gebruiker wordt het vergrendelingsscherm niet als aanmeldingsscherm gebruikt, ondanks dat de instelling 'Achtergrondafbeelding van vergrendelingsscherm weergeven op het aanmeldingsscherm' onder 'Persoonlijke instellingen' - 'Vergrendelingsscherm' op 'aan' staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro 1607 14393.693

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle instellingen wijzigen, vaste afbeeldingen kiezen werkt, als vervolgens weer spotlight wordt gekozen blijft die vaste afbeelding staan als sign-in screen, spotlight verzorgt dan de lock screen. Ik heb ook diverse registrywaarden en group policy settings bekeken die ik heb gevonden bij het zoeken op internet (welke precies weet ik helaas niet meer, het werkte in iedergeval niet)

Een oplossing zou waarschijnlijk zijn de gebruiker te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar ik hoop dat er een elegantere oplossing is. Of ik kan het zo laten/ is in wezen toch niet belangrijk, maar vind het wel intrigerend dat een bepaalde account geen spotlight op het sign-in screen kan krijgen en andere wel.

Alle reacties

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Uiteindelijk lijkt het opgelost:
Instellen van vergrendelingsscherm op een afbeelding, uitloggen, inloggen verwijderen inhoud van de volgende map onder de betreffende gebruiker: '~\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_[id]\Loc
alState\Assets\', uitloggen, inloggen, spotlight instellen, wachten en het werkte weer

wat de oorzaak was, blijft een raadsel.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Het was toch wat voorbarig/maar een tijdelijk effect geloof ik. Op de een of andere manier wordt de lockscreenafbeelding niet als sign-inscreenafbeelding geplaatst, de lockscreenafbeeldingen op zich worden wel door spotlight beheerd.

Verwijderd

En als je 'img100.jpg' in map "C:\Windows\Web\Screen" vervangt door je eigen afbeelding?

Als je internet afzoekt, dan zijn er ontstellend veel mensen die hetzelfde proberen. Je vraagt je af waarom MS in hemelsnaam het vervangen van het lockscreen / inlogscherm ZO ingewikkeld heeft gemaakt....

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:52:
En als je 'img100.jpg' in map "C:\Windows\Web\Screen" vervangt door je eigen afbeelding?
...
Dan wordt dat de standaardafbeelding, maar wat met spotlight+ingeschakelde optie om het vergrendelingsscherm ook als aanmeldingsscherm te gebruiken het geval is, is dat elke gebruiker zijn eigen (wisselende) lockscreenafbeelding als vergrendelingsschermafbeelding krijgt.

Op de een of andere manier/om een of andere reden wordt dus voor een gebruiker die afbeelding niet opgehaald, terwijl dat voor andere wel het geval is, er is inderdaad enorm veel te vinden rondom dit thema...

• hmroep
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-03-2024

hmroep

Freeware... The best there is!

Het is nu oktober! En ik heb dat probleem nu ook. Is het inmiddels opgelost? Zo ja, hoe?

hmroep

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Nee, is nog niet opgelost. Een volledige herinstallatie heb ik overwogen, maar heb er maar vanafgezien. Ik hoop dat de volgende grote update in oktober de bel magisch weer herstelt...

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
hmroep schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:54:
Het is nu oktober! En ik heb dat probleem nu ook. Is het inmiddels opgelost? Zo ja, hoe?
Bij mij heeft de update naar 1709 de boel weer vlotgetrokken.
Pagina: 1