Pioneer AVIC-F940BT vergeet radiozenders na uitschakelen KIA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03 21:48
Hallo allen,

Ik heb een Kia Rio (2013) gekocht met een ingebouwd Pioneer AVIC-F940BT navigatiesysteem. Het systeem werkt prima, net als de radio. Tenminste, tijdens het rijden. Wanneer ik de auto uitzet en de sleutel uit het contact haal, vervolgens de sleutel weer in het contact steek en de auto weer aanzet, zijn alle radio zenders 'vergeten' en kan ik deze weer opnieuw instellen.
Nu een keer of 3 opnieuw ingesteld maar elke keer vergeet mijn systeem de voorkeurszenders.

Na wat zoeken op internet lees ik wat verhalen over het omwisselen van een rood en een geel kabeltje. Iets met ISO, klopt dat? Ik heb hier totaal geen verstand van dus heb geen idee of het omwisselen van deze 2 kabels in mijn geval tot de oplossing zal leiden. Kan iemand mij dat vertellen?

Is het daarnaast moeilijk om dit zelf te doen? Op Youtube lijkt het wel te doen maar is dat ook zo als je het nog nooit gedaan hebt? Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik dit zelf wil doen (speciale materialen, eigen veiligheid maar ook veiligheid van mijn systeem en auto)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten Jesse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50

Perkouw

Moderator General Chat
Ik weet niet wanneer je de auto hebt aangeschaft? Anders zou ik gewoon even terug gaan naar de betreffende verkoper en die de vraag stellen of hij je kan/wil helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Je hebt een auto van zo'n €10k gekocht, daar zul je toch wel garantie op hebben? Gewoon even mee terug langs de garage zou ik zeggen.