Pioneer AVIC-F940BT vergeet radiozenders na uitschakelen KIA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03 21:48
Hallo allen,

Ik heb een Kia Rio (2013) gekocht met een ingebouwd Pioneer AVIC-F940BT navigatiesysteem. Het systeem werkt prima, net als de radio. Tenminste, tijdens het rijden. Wanneer ik de auto uitzet en de sleutel uit het contact haal, vervolgens de sleutel weer in het contact steek en de auto weer aanzet, zijn alle radio zenders 'vergeten' en kan ik deze weer opnieuw instellen.
Nu een keer of 3 opnieuw ingesteld maar elke keer vergeet mijn systeem de voorkeurszenders.

Na wat zoeken op internet lees ik wat verhalen over het omwisselen van een rood en een geel kabeltje. Iets met ISO, klopt dat? Ik heb hier totaal geen verstand van dus heb geen idee of het omwisselen van deze 2 kabels in mijn geval tot de oplossing zal leiden. Kan iemand mij dat vertellen?

Is het daarnaast moeilijk om dit zelf te doen? Op Youtube lijkt het wel te doen maar is dat ook zo als je het nog nooit gedaan hebt? Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik dit zelf wil doen (speciale materialen, eigen veiligheid maar ook veiligheid van mijn systeem en auto)?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten Jesse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50

Perkouw

Moderator General Chat
Ik weet niet wanneer je de auto hebt aangeschaft? Anders zou ik gewoon even terug gaan naar de betreffende verkoper en die de vraag stellen of hij je kan/wil helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Je hebt een auto van zo'n €10k gekocht, daar zul je toch wel garantie op hebben? Gewoon even mee terug langs de garage zou ik zeggen.

Verder is het niet moeilijk, maar waarschijnlijk heb je een setje fabrikantspecifiek gereedschap nodig om de radio (netjes en makkelijk) uit de bevestiging los te krijgen. Met die hulpmiddelen trek je de radio er zo uit, zonder wordt het waarschijnlijk een heel geprul. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Gele en rode draad omwisselen. Zijn de geschakelde en constante plus.

[ Voor 39% gewijzigd door Worldwide op 27-02-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

XallaX

Meow

https://www.gebruikershan...ing-663558.html?page=0150

Zie pagina 150.

En inderdaad bij problemen geel en rood omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03 21:48
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb zeker garantie maar het navigatiesysteem valt daar niet onder. Die is namelijk door de vorige eigenaar zelf erin gebouwd. Is zo'n setje fabrikantspecifiek gereedschap makkelijk te verkrijgen?

@XallaX, had de handleiding gevonden, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 13:41
Zoals Worldwide en XallaX al melden, de gele en rode draad moeten verwisseld worden. Mijn Rio (uit 2013) heeft een F840BT ingebouwd gekregen, en die had het probleem ook. Terug gegaan naar de dealer en die heeft het verwisseld. Er blijkt vanuit Kia een instructie voor te zijn omdat het wel bekend is in combinatie met een F840BT, dit was de dealer even vergeten.

Voor het verwisselen heb je niet echt specifiek gereedschap nodig. Vanuit het Kia forum wordt vaak verwezen naar een fotohandleiding die één van de gebruikers ooit heeft gemaakt.
https://www.facebook.com/pimpmasters.kiario/media_set?set=a.111003485723188.19530.100004406111111&type=3.
Hiermee moet het uitbouwen wel lukken. Het verwisselen van de draadjes is even pielen met een fijne schroevendraaier in de connector.

PS. de 840 is hetzelfde als de 940, echter bedoeld voor fabrikanten en inbouwcenters etc., hier zitten dan niet alle accessoires bij die er normaal wel bij zitten als je een 940 in de winkel koopt zoals frontjes en zo.

[ Voor 38% gewijzigd door PatrickPR op 02-03-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
JKa schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:32:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb zeker garantie maar het navigatiesysteem valt daar niet onder. Die is namelijk door de vorige eigenaar zelf erin gebouwd. Is zo'n setje fabrikantspecifiek gereedschap makkelijk te verkrijgen?

@XallaX, had de handleiding gevonden, thanks
Als je de auto via een garage hebt gekocht, kan je in de regel wel hiervoor terecht, zeker als je hem net hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1