Toon posts:

Win10: Winlogon.exe/opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vraag. Ik had het vermoeden dat er een virus op mn laptop staat en aangezien de laptop nog niet heel oud staat en niet veel op staat heb ik besloten om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen om hem direct op te schonen en virus te verwijderen.

Nu heb ik echter de volgende problemen bij opstarten wat ervoor zorgt dat ik mn laptop niet kan gebruiken.

1. Winlogon.exe - toepassingsfout.
Instructie op 0x00007FFB898DB4C0 verwijst naar geheugen op 0x00007FFB898DB4C0. Het geheugen kan niet worden written. Klik op OK als u programma wilt beëindigen.

2. Bij account aanmelden is alleen optie gast en administrator beschikbaar. Bij proberen aanmelden volgende foutmelding:
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.

Wie kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je wat meer informatie? Welke OS gaat over, welke Windows versie? Welke laptop? Zonder die informatie wordt het wat lastig je helpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een LENOVO IDEAPAD100-15IBD-i3 en volgens mij runt het op Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat lijkt me bepaald geen Serversoftware en Windows Servers ;)

Ik verplaats je topic dus even naar de buren van Windows clients. En zet meteen even de OS-versie in de titel. (Tegenwoordig minder relevant, maar bepaald niet iedereen is over op Win10).

Ook: 'volgens mij' , daar kunnen we wei of mee. Zoek ajb even de zekerheid. Domein: is het een werk-laptop die in een domein hing? Check dan de beheerder. Ook: heb je geïnstalleerd vanaf schoon gedownload image/dvd of vanaf (de besmette?) HDD?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het draait op Windows 10. Verder is het een privelaptop en draait niet via een domein. Wat bedoel je met het laatste wat betreft de schoon gedownload image of besmette HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoe heb je opnieuw geïnstalleerd? Als je besmetting vermoedde, dan kan/zal enige installatie vanaf de bestaande HDD ook besmet kunnen zijn. Dus: download een image van Microsoft.com. Natuurlijk wel eerst checken welke versie nodig is, of je alle drivers hebt, etc. En te verifieren dat je een goed werkende backup hebt van je data etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad via de bestaande HDD teruggezet naar fabrieksinstellingen. Verder ook niet over nagedacht dat deze ook besmet kon zijn. Ik zit nu dus met het probleem dat ik niet verder kom dan het inlogscherm. Is er een manier om bij systeemherstel te komen en laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen voor recycling of zal dit het probleem niet verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Heeft u nog een oplossing gevonden?

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

PilzTech schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:26:
Heeft u nog een oplossing gevonden?

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem.
Welkom op GoT! Ik zie dat je [Win 10] Winlogon.exe error hebt geopend. Het is goed dat je ook oude topics doorneemt. Maar: ten eerste wil je dat doen voordat je een topic opent en niet er na ;) en ten tweede: de vraag op 1 plaats stellen is wel genoeg.

Ik zal dit topic dan ook sluiten. Men kan reageren in je eigen topic :)

offtopic:
En oeps: ik had de vraag van de topicstarter niet gezien toentertijd :$ Mocht de topicstarter door willen gaan, dan kan die natuurlijk altijd mij of een collega vragen het topic weer te laten openen.

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 09-06-2017 19:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.