Intentionally left blank.
Verwijderd
je probleem wordt al snel het vermogen wat een peltier trekt, ik weet niet wat voor'n proc je hebt, is nogal belangrijk, heb je een TB rond de 1000, moet je toch wel minimaal een pelt van 120Watt hebben en die trekken nog wat meer dan dat (150?), als je een 156Watt pelt op je 12V aan sluit is ie 120 maar dan trekt ie dus nog behoorlijk, dat moet je voeding wel kunnen leveren naast wat er al allemaal aan hangt, of je hangt er nog een voeding naast
Ik kan er zo een voeding naast hangen, dat is niet een probleem (300 Watt).
Maar, kan ik gewoon elke peltier eraan hangen? Nee toch?
Ik heb een TB 1,4GHz staat in me line...
Maar, kan ik gewoon elke peltier eraan hangen? Nee toch?
Ik heb een TB 1,4GHz staat in me line...
Verwijderd
dan wordt het een 156W of een 172W die 156 heeft 16v nodig en de 172 24, gaat niet lukken met een gewone voeding, je kan kijken of je 3 voedingen kan schakelen, 3x 5v
Nee, dat ga ik niet doen... Dan heb ik geen ruimte meer, maar kan ik niet zo'n 172W op 5V laten draaien ofsow? Dan wordt ie maar wat minder koel...
Ehm, denk je dat je voeding 172/5=34,4 Ampere kan leveren op 5V ? Lijkt me eigenlijk niet.Op dinsdag 03 juli 2001 21:54 schreef Bitfreak het volgende:
Nee, dat ga ik niet doen... Dan heb ik geen ruimte meer, maar kan ik niet zo'n 172W op 5V laten draaien ofsow? Dan wordt ie maar wat minder koel...
Zo werkt het niet. Wat Hiro Shima voorsteld is om drie voedingen in serie te schakelen om zo 15V te verkrijgen. Dat kan prima, heb je 16A nodig oid
Ik zag dat de OC-shop nu ook peltiervoedingen verkoopt. Schrok alleen een beetje van de prijs. fl. 199,-- voor een 24V voeding
.
One of the animals has left its cage today.
24V voeding zijn overal duur. Maar het erge is dat een 200W voeding niet eens genoeg is vooor een 172W peltier @ 24V
Verwijderd
Een hele dikke Enermax kan met moeite een 156W peltier aan. Maar die zijn hier in NL amper te krijgen.
Minder dan een 156W pelt zou ik niet doen. Maareuh, ik dacht toch dat we afgesproken hadden dat ik wat voor je in elkaar zou zetten?
Minder dan een 156W pelt zou ik niet doen. Maareuh, ik dacht toch dat we afgesproken hadden dat ik wat voor je in elkaar zou zetten?
offtopic:
Als je me nog gemaild hebt tussen afgelopen vrijdag 16:45 en maandag 12:00 dan kan het zijn dat je mail niet aangekomen is.
Als je me nog gemaild hebt tussen afgelopen vrijdag 16:45 en maandag 12:00 dan kan het zijn dat je mail niet aangekomen is.
Ik zit met hetzelfde probleem.... Is een ringkern trafootje niet een goedkope oplossing?
In ieder geval wel de meest simpele voor zelfbouw.. In combinatie met een zware brugcel en wat afvlak elco's..Op woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef EraZor het volgende:
Ik zit met hetzelfde probleem.... Is een ringkern trafootje niet een goedkope oplossing?
Alleen wordt het dan niet een trafootje.. Ding moet best veel kunnen leveren! (172W peltier @ full power gebruikt zo'n 260W)
Bit, Ja, maar ik zat nog een goedkope oplossing te zoeken, of jij moet de voeding voor je rekening willen nemenOp woensdag 04 juli 2001 10:36 schreef DaBit het volgende:
Een hele dikke Enermax kan met moeite een 156W peltier aan. Maar die zijn hier in NL amper te krijgen.
offtopic:
Pagina: 1