Zelfbouw-case voor een Medion Erazer X6601

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe maak ik een case voor een Medion X6001-laptop in een Eastpak Provider rugzak?
1 Welk materiaal is geschikt
2 welke dikte van het materiaal
3 Welke binnen en buitenafmetingen?

De maximale afmetingen van de laptop-vak zijn 38x29 cm, maar er past ook een Dell Vostro 1720-laptop van 39x28,6 cm in.
Nu ervaar ik als ik de Dell-laptop in je rugzak legt en de rugzak op je rug doet. Dat het laptop tijdens het lopen een krakend geluid geeft. Nu heb ik ontdekt dat de hoeken van de laptop tegen tas schuren en daar waarschijnlijk het gekraak vandaan komt.
Dus ik denk dat door een harde case in de rugzak leggen, dat het kraken verminderd.
Aangezien de accu van Dell Vostro 1720 dood is en Revit geen optie is op een Geforce 9600m, heb ik een Medion X6001 aangeschaft met 960m.

Ander reden naast het kraken is dat de Medion aanzienelijk dunner is en ik heb geen zin heb in bended laptops.
Het koste mij 800 euro dus het resterende bedrag circa 50/60 euro kan naar een bescherming voor de laptop.

Let op: ik wil geen laptopkoffer, want
A Een laptopkoffer heb ik al
B Ik kom op de fiets bij het station (koffer op je fiets??? is niet te doen.)
C Ik gebruik een rugzak + 1 of 2 studieboeken + waterles en een broodtrommel . Dus een rugzak én een koffer? Nee!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion X6601
Eastpak Provider EK52077H Black Denim 33l

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken waaruit de onderdelen zouden moeten bestaan. 2 dunne platen en 3 latten. Geen 4 want ik wil geen kist maar een case waar je laptop in kan schuiven. Dan kan je de case in de laptop laten en de laptop+sleeve eruit halen.

Ik heb gekeken naar witte compactplaat 6mm van Gamma, maar dit is wel prijzig met 43 euro en vereist een diamantzaag (de winkel kan het voor je zagen, maar achteraf dus: thuis zagen is moeilijk. Dus ik heb gekeken naar een multiplex van 8mm die 14 euro kost en makkelijker te bewerken is. Enige nadeel is dat multiplex niet glad is (compactplaat heeft een glad oppervlakte).
Verder vraag ik mij af welke latjes ik moet nemen want 6 mm compactplaat en 8 mm multiplex zijn te dun. Maar om een multiplex te halen van 10 mm is ook weer idioot. Dus hier een vuren lat van 12 mm, maar vuren is weer erg zacht. :(
De laptop word wel gehuld in een sleeve voordat ie in de case gaat.

Officiële afmetingen Medion X6001 (PDF: Clevo N155RD1)
38,5 x 26,8 x 2,85 cm

Afmetingen X6001 met sleeve (meting zelf uitgevoerd)
40 x 28,5 x 4,0 cm

Verwachte afmetingen case:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mNuP1JVulwLjq1R5Tow969aO/full.png

tl;dr: Wat is jouw idee voor een case voor een X6601?

Trein?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 22:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou multiplex gebruiken en de kant waar de laptop tegenaan komt bekleden met plakvilt oid. Dan ben je qua kosten het goedkoopste uit en je kan het zelf makkelijk bewerken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Meelobee schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:22:
Ik zou multiplex gebruiken en de kant waar de laptop tegenaan komt bekleden met plakvilt oid. Dan ben je qua kosten het goedkoopste uit en je kan het zelf makkelijk bewerken.
Goed plan, maar ik schrok me een hoedje toen ik het gewicht van compactplaat zag, ik heb het even gecontroleerd hoe zwaar het zou worden.

Compactplaat weegt 1437 kg/m3 (Water weegt 1000 kg/m3)
(ongeveer 2 kg voor twee platen van 0,40 bij 0,30 m) 8)7

Multiplex is inderdaad wat lichter met 580 kg/m2. :o
(ongeveer 1,1 kg voor twee platen van 0,40 bij 0,30 m)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Je zou ook plexiglas(PMMA) of Polycarbonaat (PC) kunnen gebruikten. Is nog lichter in gewicht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 15:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik heb mijn laptop altijd in een laptopvak van mijn Thule tas. Biedt erg goede bescherming en je steekt 'm er zo in.
Dat lijkt mij toch de beste optie, en Thule verkoopt ook andere laptophoezen (ook hardshell) dus lijkt mij veruit de makkelijkste en goedkoopste, mooiste oplossing.

Tevens lijkt mij dit niet echt een topic voor CM.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
kalekat schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:03:
Je zou ook plexiglas(PMMA) of Polycarbonaat (PC) kunnen gebruikten. Is nog lichter in gewicht,
Waar kan je dat halen? Bij de Gamma was plexiglas niet stijver dan compactplaat 6mm of multiplex 8 mm
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:51:
Ik heb mijn laptop altijd in een laptopvak van mijn Thule tas. Biedt erg goede bescherming en je steekt 'm er zo in.
Dat lijkt mij toch de beste optie, en Thule verkoopt ook andere laptophoezen (ook hardshell) dus lijkt mij veruit de makkelijkste en goedkoopste, mooiste oplossing.

Tevens lijkt mij dit niet echt een topic voor CM.
Oh, deze topic stond eerst in Tweakers lounge. :X

Maximale breedte 26,7 cm en ik heb 26,8 cm :o 8)7
Maximale hoogte 38,5 cm en ik heb 38,5 cm
Maximale dikte, 3,1 cm en ik heb 3,0 cm (hoogte voet meegenomen)

Prijs vind wat hoog, hoger dan bij Eastpak schooltassen.
https://www.thule.com/nl-...top-backpacks?q=ujaeCUbrv

[ Voor 16% gewijzigd door MedionAkoya op 28-02-2017 15:45 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door MedionAkoya op 28-02-2017 15:45 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 15:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ja, wellicht duur. Maar ik heb voorkeur voor Thule (4e jaars student, en 4 jaar gebruikt, echt perfect).

Dit is al een stuk leuker geprijsd:
https://www.rugzakcenter....e-2-triumph-15-grijs.html

En zo zijn er meer tassen, ook van samsonite etc.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
MedionAkoya schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:42:
[...]

Waar kan je dat halen? Bij de Gamma was plexiglas niet stijver dan compactplaat 6mm of multiplex 8 mm

[...]

Oh, deze topic stond eerst in Tweakers lounge. :X

Maximale breedte 26,7 cm en ik heb 26,8 cm :o 8)7
Maximale hoogte 38,5 cm en ik heb 38,5 cm
Maximale dikte, 3,1 cm en ik heb 3,0 cm (hoogte voet meegenomen)

Prijs vind wat hoog, hoger dan bij Eastpak schooltassen.
https://www.thule.com/nl-...top-backpacks?q=ujaeCUbrv
Ik zie dat je in Voorburg woont, je kan bij de Bouwhof in Zoetermeer ook reststukken kopen. Volgens mij hebben ze daar ook polycarbonaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Ik heb Multiplex 8 mm gehaald.
Daar in de Gamma heb ik stukken van 30 bij 40 cm laten zagen.
Thuis kom ik erachter dat de lengte (40 cm) van de plaat niet in mijn rugzak past. :') 8)7

Wat blijk, de plaat heeft rechte hoeken heeft en de laptop heeft afgevlakte hoeken. :'(
Dus volgende keer zaag ik de hoeken eraf en vervang de latje aan de onderkant 8mm multiplex naar 2mm gefineerde mdf. (40 cm naar 39,4 cm) Dus hopelijk past het dan.

Anders geef ik op en kijk ik naar een tas van Thule of Samsonite voor 15"6 laptops. Meeste tassen zijn voor Apple Macbook 15 inch.

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 01-03-2017 17:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
"Civiele techniek is de toegepaste wetenschap die zich bezighoudt met het ontwerpen, realiseren en onderhouden van objecten die vastzitten in de grond.
Voorbeelden van dergelijke objecten zijn leidingen, kabels, bruggen, wegen en gebouwen, maar ook de studie naar rivieren en kanalen valt onder civiele techniek. Civiele techniek is gericht op het benutten van onze leefomgeving."

En jij haakt al af als je 5 plankjes aan elkaar moet plakken icm een rugzak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Utreg72 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:50:
"Civiele techniek is de toegepaste wetenschap die zich bezighoudt met het ontwerpen, realiseren en onderhouden van objecten die vastzitten in de grond.
Voorbeelden van dergelijke objecten zijn leidingen, kabels, bruggen, wegen en gebouwen, maar ook de studie naar rivieren en kanalen valt onder civiele techniek. Civiele techniek is gericht op het benutten van onze leefomgeving."

En jij haakt al af als je 5 plankjes aan elkaar moet plakken icm een rugzak ?
Goed hé. B-) Maar dat kwam ik op mijn stage ook erachter praktijkervaring is belangrijk. Je word geen goede collega als je mannen werk doen die jij niet kan doen. Dus zij hebben al hun kneepjes laten zien en mij gevraagd om werk voor een dagje over te nemen zoals aanbrengen van asfalt en leggen van straatstenen, zodat ik beter begreep wat zij dagelijks doen. :Y Van kijken leer je niets, door te doen wel.

Ik heb gewoon geen zaag in huis. Daarom liet ik alles op de bouwmarkt zagen.
Morgen haal ik wel een handzaag + werkbank van mijn vader. (Decoupeerzaag is stuk).

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 01-03-2017 23:06 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
3d printen, 2 helften die je met deuvels inelkaar zet en lijmt. Kun je eerst filt aan de binnenkant aanbrengen. Logo er op, opening voor oplader eventueel.

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Dit topic kan dicht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HJzEooTof8o04dDbnFezgFuY/full.gif
Ik heb een Case Logic RBP-217 gehaald en ik heb een melamine placemat erin gelegd. Tja... :')
Deze tas is een stuk langer, waardoor er groter laptops erin kunnen en de laptop word bescherm door een schuimrubberen omhulsel.
Daarvoor had ik een Samsonite Guardit 17 inch gehaald. Maar daar was de laptopvak te klein om laptop+ placemat erin te plaatsen.

Trein?

Pagina: 1