Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag!

Voor mijn vriendin wil ik graag een Nikon lens cadeau doen. Ze heeft momenteel een Nikon D3100 of een D3200 kan ik helaas nu niet controleren. Daarbij heeft ze een 18-55mm lens gekregen. Nu heeft ze van mij een Nikon AF-S 50mm f/1.8G gekregen alleen wil ik haar nu een zoomlens cadeau doen. Hebben jullie een idee welke zoomlens geschikt zal zijn? Ik heb momenteel wel een krap budget dus als de prijs rond de +- €500 ligt ben ik tevreden.

Om niet een geheel nieuwe topic te beginnen ook een korte vraag over een camera.... Over een aantal jaar wordt haar huidige camera vervangen voor een D750 en mocht er een nieuwere versie uitkomen dan die. Past de huidige 50mm lens ook op de D750. De aanschaf van de lenzen zijn ook beetje gericht op de toekomst waarbij ze natuurlijk ook op de D750 moeten passen. Welke er op zouden moeten passen op zowel de D3100/D3200 en D750 zijn:

Nikon AF-S 50mm f/1.8G
Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1.8G ED ( als jullie betere kennen met VR graag! )
En natuurlijk de zoomlens.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Camera's vallen onder Fotografie & Video. Schopje richting Foto & Video Hardware.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Ik ken de objectieven voor Nikon niet heel precies dus een exact model zal ik je niet gauw kunnen noemen.
Voor wat voor foto's gebruikt ze haar objectief? Misschien is een 70-200 wat voor haar.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bedoel je met zoomlens een telezoomlens als aanvulling op haar huidige (standaard)zoomlens? Of een betere standaard zoomlens ter vervanging van de 18-55?

Qua telelens, als je wilt dat hij in de toekomst ook op een fullframe camera bruikbaar is, zou ik eens kijken naar een 70-300VR, of vergelijkbare alternatieven van Sigma en Tamron.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze doet momenteel een opleiding aan het fotovakschool. Nu is het zo dat we in de zomer op vakantie gaan... De zoomlens zal grotendeels gebruikt worden voor reizen, dieren spotten, natuurfotografie.

Ik heb zo net gekeken naar de 70-300VR mooie lens die nog net binnen mijn bduget past alleen las ik overal dat de lens tot 200 scherpe beeld geeft en 200-300 iets minder scherp wordt. Natuurlijk niet een super probleem als dit bij de prijs hoort. Maar mochten er nog andere zijn dan hoor ik het graag! Ik zat zelf te kijken naar de NIKON AF-S 55-300MM F/4.5-5.6G ED VR DX wat een mooie aanvulling is op de 18-55. Maar wat maakt de NIKON AF-S 70-300MM F/4.5-5.6G ED IF VR beter?

Heb zelf helaas niet de kennis genoeg om dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De 55-300 is een DX lens, dus niet geschikt voor fullframe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu kom ik verder haha. Dus alles waar DX staat is niet geschikt voor full frame camera's Voor derest maakt het dan niks uit? Wordt helemaal scheel van al die afkortingen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nikon AF-S 50mm f/1.8G
Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1.8G ED
Nikon AF-S 70-300MM F/4.5-5.6G ED IF VR

Ik neem aan dat deze drie lenzen zowel op de D3100 als een fullgrame camera passen. De eerste heeft ze al in haar bezit. De tweede en derde moeten nog gekocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan klopt de selectie bij coolblue ook niet echt haha. Ik sorteerde op full-frame dus kreeg ik de "DX" versie te zien er staan er zelfs nog aantal andere op.Ik denk inderdaad dat ik zal gaan voor Nikon AF-S 70-300MM F/4.5-5.6G ED IF VR.

Nog een snelle vraag over de Nikon AF-S Nikkor 24mm f/1.8G ED dit is meer vanwege de prijs... Je hebt van deze ook de 20mm versie zit hier VEEL verschil in of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Je bent ervan op de hoogte dat we een geweldige pricewatch hebben: categorie: Cameralenzen
Daarnaast is er ook een topic vol met informatie over lenzen: Het grote Nikon F mount objectieven-topic 2017

Het verschil tussen 20mm en 24mm is gewoon de beeldhoek. Bedenk wel dat het beeld wat deze lens op een DX camera gaat geven een stuk "krapper" is dan op fullframe in de toekomst. Bij telelenzen is dat prima (juist een voordeel), maar bij wijde lenzen is dat doorgaans niet zo handig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt nee het was voornamelijk de vraag of er groot verschil zit in de 20mm of 24mm en de prijs daarvan het waard is om een 24mm te halen.

Bedankt voor het helpen @Universal Creations & @Orion84 en ook bedankt voor de link over lenzen ga het zo allemaal rustig doornemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
De 20mm is natuurlijk weer een stukje wijder. Op DX komt het neer op ongeveer een 35mm.

Hier kan je het verschil bekijken
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Om nog maar een optie toe te voegen: Tamron 70-300 VR. Is iets scherper over het hele bereik, gunstiger geprijsd en tweedehands goed te verkrijgen. Een eerdere genoemde 70-200 zou helemaal geweldig zijn maar heeft een iets ander prijskaartje.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Pagina: 1