Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Algemene browsing en office taken (vaak zeer veel tabs open)
- Download PC
- beginnen met wat video-editing en photo-editing
- Niet gamen!
Ik zit te kijken naar een all-round PC die mijn huidige PC moet gaan vervangen.
Momenteel heb ik het volgende systeem staan:
- pricewatch: AMD A10-7700K Boxed
- pricewatch: ASRock FM2A88X-ITX+
- pricewatch: Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
- pricewatch: BitFenix Prodigy Rood
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
- pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
- pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
- Nog een 1TB 2.5 HDD die ik even niet uit mijn hoofd weet.
Ik stoor mij momenteel aan het soms trager worden van de PC bij internetten met veel tabs open (chrome ed) en ik wil eens gaan kijken of basaal video-editing erin zit nu ik een mavic pro heb en wat mooie trips voor de boeg (2k-4k beelden).
Ik ga zoals aangegeven nooit gamen met de PC, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ik wil het liefst een zo klein mogelijk systeem met ruimte voor 1 ssd en 2-3 hdd's.
Mijn huidige systeem excl hdds kan ik evt verkopen voor 300 euro dus ik ben niet héél gebonden aan mijn huidige voeding ed.
HDDs en beeldscherm blijven sowieso staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het liefst niet meer dan 500-600 extra uitgeven bovenop de hardware die ik al heb. (of 700-800 als ik mijn huidige systeem verkoop).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- snelle processor vanwege vele tabs en in de toekomst wat spelen met photoshop en video-editing (hobby-matig!)
- kleine still behuizing
- voldoende ram geheugen voor bovenbeschreven taken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geen harde eisen, maar idle niet te hoog energieverbruik en een stil systeem zijn een pré
- Liefst ook zo klein mogelijk
- 2 HDMI uitgangen spreek mij erg aan (monitor en tv), maar wellicht kom ik ook met een DVI naar monitor en HDMI naar tv weg.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik heb obv de populariteit in de pricewatch wat componenten bij elkaar gezocht, maar ik vraag mij af of dit wel een logische keuze is voor mijn wensen / gebruik.
- Ook heb ik de optie voor een simpele (en dus goedkopere) upgrade van mijn huidige systeem in mijn achterhoofd, dus als dat meer aan te raden is hoor ik dat graag (en zeker ook als mijn huidige systeem eigenlijk zou moeten voldoen).
- Advies voor een andere case? Klein, clean, kwalitatief en stil
- mijn kennis vwb videokaarten is ook zeer beperkt. Volgens mij gaat mijn gebruik weinig eisen en dus ben ik voor een wat goedkopere gegaan, of kan ik nog goedkoper?
In deze set-up staan twee moederborden omdat ik niet zo goed een keuze kan maken
Het liefst zou ik voor een DANA-4 case gaan, maar leverbaarheid? en twijfels of ik voldoende zal gaan coolen https://www.dan-cases.com/dana4.php
Kijk uit naar jullie tips en meningen!
- Algemene browsing en office taken (vaak zeer veel tabs open)
- Download PC
- beginnen met wat video-editing en photo-editing
- Niet gamen!
Ik zit te kijken naar een all-round PC die mijn huidige PC moet gaan vervangen.
Momenteel heb ik het volgende systeem staan:
- pricewatch: AMD A10-7700K Boxed
- pricewatch: ASRock FM2A88X-ITX+
- pricewatch: Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
- pricewatch: BitFenix Prodigy Rood
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
- pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
- Nog een 1TB 2.5 HDD die ik even niet uit mijn hoofd weet.
Ik stoor mij momenteel aan het soms trager worden van de PC bij internetten met veel tabs open (chrome ed) en ik wil eens gaan kijken of basaal video-editing erin zit nu ik een mavic pro heb en wat mooie trips voor de boeg (2k-4k beelden).
Ik ga zoals aangegeven nooit gamen met de PC, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ik wil het liefst een zo klein mogelijk systeem met ruimte voor 1 ssd en 2-3 hdd's.
Mijn huidige systeem excl hdds kan ik evt verkopen voor 300 euro dus ik ben niet héél gebonden aan mijn huidige voeding ed.
HDDs en beeldscherm blijven sowieso staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het liefst niet meer dan 500-600 extra uitgeven bovenop de hardware die ik al heb. (of 700-800 als ik mijn huidige systeem verkoop).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- snelle processor vanwege vele tabs en in de toekomst wat spelen met photoshop en video-editing (hobby-matig!)
- kleine still behuizing
- voldoende ram geheugen voor bovenbeschreven taken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geen harde eisen, maar idle niet te hoog energieverbruik en een stil systeem zijn een pré
- Liefst ook zo klein mogelijk
- 2 HDMI uitgangen spreek mij erg aan (monitor en tv), maar wellicht kom ik ook met een DVI naar monitor en HDMI naar tv weg.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik heb obv de populariteit in de pricewatch wat componenten bij elkaar gezocht, maar ik vraag mij af of dit wel een logische keuze is voor mijn wensen / gebruik.
- Ook heb ik de optie voor een simpele (en dus goedkopere) upgrade van mijn huidige systeem in mijn achterhoofd, dus als dat meer aan te raden is hoor ik dat graag (en zeker ook als mijn huidige systeem eigenlijk zou moeten voldoen).
- Advies voor een andere case? Klein, clean, kwalitatief en stil
- mijn kennis vwb videokaarten is ook zeer beperkt. Volgens mij gaat mijn gebruik weinig eisen en dus ben ik voor een wat goedkopere gegaan, of kan ik nog goedkoper?
In deze set-up staan twee moederborden omdat ik niet zo goed een keuze kan maken
Het liefst zou ik voor een DANA-4 case gaan, maar leverbaarheid? en twijfels of ik voldoende zal gaan coolen https://www.dan-cases.com/dana4.php
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 371,24 | € 371,24 |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H170N-WIFI | € 131,- | € 131,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Cryorig H7 | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.283,63 | |