Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies kleine media-speler / bewerkingspc (non-gaming)

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Algemene browsing en office taken (vaak zeer veel tabs open)
- Download PC
- beginnen met wat video-editing en photo-editing
- Niet gamen!

Ik zit te kijken naar een all-round PC die mijn huidige PC moet gaan vervangen.
Momenteel heb ik het volgende systeem staan:
- pricewatch: AMD A10-7700K Boxed
- pricewatch: ASRock FM2A88X-ITX+
- pricewatch: Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X
- pricewatch: BitFenix Prodigy Rood
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
- pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
- pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB
- pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
- Nog een 1TB 2.5 HDD die ik even niet uit mijn hoofd weet.

Ik stoor mij momenteel aan het soms trager worden van de PC bij internetten met veel tabs open (chrome ed) en ik wil eens gaan kijken of basaal video-editing erin zit nu ik een mavic pro heb en wat mooie trips voor de boeg (2k-4k beelden).

Ik ga zoals aangegeven nooit gamen met de PC, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Ik wil het liefst een zo klein mogelijk systeem met ruimte voor 1 ssd en 2-3 hdd's.

Mijn huidige systeem excl hdds kan ik evt verkopen voor 300 euro dus ik ben niet héél gebonden aan mijn huidige voeding ed.
HDDs en beeldscherm blijven sowieso staan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou het liefst niet meer dan 500-600 extra uitgeven bovenop de hardware die ik al heb. (of 700-800 als ik mijn huidige systeem verkoop).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- snelle processor vanwege vele tabs en in de toekomst wat spelen met photoshop en video-editing (hobby-matig!)
- kleine still behuizing
- voldoende ram geheugen voor bovenbeschreven taken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Geen harde eisen, maar idle niet te hoog energieverbruik en een stil systeem zijn een pré
- Liefst ook zo klein mogelijk
- 2 HDMI uitgangen spreek mij erg aan (monitor en tv), maar wellicht kom ik ook met een DVI naar monitor en HDMI naar tv weg.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik heb obv de populariteit in de pricewatch wat componenten bij elkaar gezocht, maar ik vraag mij af of dit wel een logische keuze is voor mijn wensen / gebruik.
- Ook heb ik de optie voor een simpele (en dus goedkopere) upgrade van mijn huidige systeem in mijn achterhoofd, dus als dat meer aan te raden is hoor ik dat graag (en zeker ook als mijn huidige systeem eigenlijk zou moeten voldoen).
- Advies voor een andere case? Klein, clean, kwalitatief en stil :)
- mijn kennis vwb videokaarten is ook zeer beperkt. Volgens mij gaat mijn gebruik weinig eisen en dus ben ik voor een wat goedkopere gegaan, of kan ik nog goedkoper? :)

In deze set-up staan twee moederborden omdat ik niet zo goed een keuze kan maken ;)

Het liefst zou ik voor een DANA-4 case gaan, maar leverbaarheid? en twijfels of ik voldoende zal gaan coolen https://www.dan-cases.com/dana4.php

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 371,24€ 371,24
1ASRock H110M-ITX/ac€ 80,95€ 80,95
1Gigabyte GA-H170N-WIFI€ 131,-€ 131,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 80,95€ 80,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 325,-€ 325,-
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,-€ 67,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.283,63

Kijk uit naar jullie tips en meningen!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
de moederborden (waarom 2) zijn niet compatible met je processor dus dat moet je laten updaten
en je hebt een k processor maar gaat niet overklocken
je ram kan goedkoper want processor support maar 2400hz

[ Voor 22% gewijzigd door piekevanbeekum op 27-02-2017 16:35 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@piekevanbeekum Dat moederbord is prima compatibel met die processor. Je hebt enkel een recente bios update nodig. Daar moet je bij aanschaf rekening mee houden. De i7 7700k is daarnaast sneller, hogere clock en hogere turbo clock.

@Justin_ Wellicht is een i3 of een i5 een betere optie. Tenzij je echt heel intensief met videobewerken bezig gaat is een i7 een aardige overkill. Met een moderne i5 moet je echt geen vertragingen merken bij intensief gebruik.
Al moet ik eerlijk zeggen dat je huidige processor ook geen vertraging zou mogen opleveren bij dagelijks gebruik, die moet snel genoeg zijn voor het eenvoudige internetwerk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Hier nog een alternatief voor het moederbord: https://tweakers.net/pricewatch/compare/586331;542499/
Deze hebben een displayport aansluiting. Wellicht handig als je in de toekomst ooit nog een 4k monitor @ 60Hz wilt aansluiten. Je moet ook hier de Bios update laten doen, maar winkels zoals Afuture doen dat gratis.

Het eerste moederbord is micro-atx en heeft geen wifi maar je kan altijd een wifi usb-stick of insteekkaart nemen. Maar het is maar voor het vergelijk. :) Hierrr: https://tweakers.net/pric...288;372163;434967;438182/

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:40:
Hier nog een alternatief voor het moederbord: https://tweakers.net/pricewatch/compare/586331;542499/
Deze hebben een displayport aansluiting. Wellicht handig als je in de toekomst ooit nog een 4k monitor @ 60Hz wilt aansluiten.
Als je in de toekomst 4k @ 60FPS wilt krijgen, zul je toch echt je monitor op de GPU moeten aansluiten en boeit het verder niet zoveel welke poorten het moederbord heeft ;)

Verwijderd

Extraxyz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:49:
[...]
Als je in de toekomst 4k @ 60FPS wilt krijgen, zul je toch echt je monitor op de GPU moeten aansluiten en boeit het verder niet zoveel welke poorten het moederbord heeft ;)
Nee, daarom geef ik juist deze moederborden met displayport aansluitingen op. Dan hoeft dat dus juist niet. Aangezien de TS niet wil gamen, is een losse GPU dus niet gewenst. Vandaar beter meteen een mobo kopen wat hiermee een beetje futureproof is, dan over een aantal jaar alleen om die reden alsnog een losse videokaart te moeten kopen.

• Tribits
  • Laatst online: 18:06

Tribits

Onkruid vergaat niet

Extraxyz schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:49:
[...]

ARK geeft 4096x2304@60Hz over DP voor de 7700k iGPU. Gamen zal hem niet worden, maar voor videobewerking en dergelijke moet 4k@60Hz wel mogelijk zijn zonder GPU

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Extraxyz
  • Laatst online: 21:53
Hmm okee, had geen idee dat integrated graphics al op dat niveau zaten. Mijn excuses :)

• Justin_
Tsurany schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:35:
@piekevanbeekum Dat moederbord is prima compatibel met die processor. Je hebt enkel een recente bios update nodig. Daar moet je bij aanschaf rekening mee houden. De i7 7700k is daarnaast sneller, hogere clock en hogere turbo clock.

@Justin_ Wellicht is een i3 of een i5 een betere optie. Tenzij je echt heel intensief met videobewerken bezig gaat is een i7 een aardige overkill. Met een moderne i5 moet je echt geen vertragingen merken bij intensief gebruik.
Al moet ik eerlijk zeggen dat je huidige processor ook geen vertraging zou mogen opleveren bij dagelijks gebruik, die moet snel genoeg zijn voor het eenvoudige internetwerk.
Allen: dank voor de informatieve reacties. Ik zal dus helemaal geen dedicated videokaart nodig hebben? Ook niet om beelden fatsoenlijk weer te geven? (4k @60fps)?
En welke processor zou men mij aanraden? Wil uiteraard er op vooruit gaan maar geen Ferrari kopen voor de binnenstad ;)

Verwijderd

Zolang er een displayport aansluiting op het mobo zit en er staat in de specs bij dat hij 4k @ 60Hz doorgeeft heb je geen videokaart nodig. Zoals het boardje wat ik opperde. En je processor moet wel van de 7e generatie zijn, maar dat zal wel lukken. :)

Ik zou gewoon een i5 7500 nemen. In elk geval geen i7 7700K. Als het al een i7 moet zijn dan gewoon eentje zonder K, want je gaat toch niet overklokken. En met je budget blijft er anders ook wat te weinig over.

• Justin_
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:56:
Zolang er een displayport aansluiting op het mobo zit en er staat in de specs bij dat hij 4k @ 60Hz doorgeeft heb je geen videokaart nodig. Zoals het boardje wat ik opperde. En je processor moet wel van de 7e generatie zijn, maar dat zal wel lukken. :)

Ik zou gewoon een i5 7500 nemen. In elk geval geen i7 7700K. Als het al een i7 moet zijn dan gewoon eentje zonder K, want je gaat toch niet overklokken. En met je budget blijft er anders ook wat te weinig over.
Dank voor je reactie.
Twijfel nog even tussen i7 en i5, maar als ik het niet ga gebruiken, dan scheelt de prijs wel enorm inderdaad.
Is het nog van toegevoegde waarde om voor een bord met hdmi 2.0 te gaan? bv pricewatch: ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac ? redelijk forse prijstoename.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
Als je de pc gaat aansluiten aan een 4K tv, heb je HDMI 2.0 nodig, maar Displayport 1.2 is ook om te zetten naar HDMI 2.0 zonder kwaliteitsverlies met een pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter. Dit is wel een actieve en niet zo goedkope adapter, maar is goedkoper dan verplicht dat Z270 bord nemen. Al valt de prijs van mITX borden met Displayport ook wel wat tegen.

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan wat je in de toekomst waarop denkt te willen gaan aansluiten. Ik dacht in eerste instantie aan een monitor met 4k en een tv met 1080p. Dan kan je wellicht beter het goedkopere board nemen. Maar als je eerder denkt aan een 4k tv en je huidige monitor nog lang wilt behouden dan is het misschien wel handig om gelijk die HDMI 2.0 aansluiting op je mobo erop te hebben zitten. Want tv's hebben vaak geen displayport aansluiting (het lijkt wel een beetje of die aansluiting wordt overgeslagen daar).

Het is jammer dat de nieuwe B250 boardjes allemaal geen HDMI 2.0 hebben. Want de 7e generatie CPU's ondersteunen dat wel. Je ziet het helaas alleen op een paar mobo's van 300-600 euro. Beetje jammer. Maar het is niet anders.

• Justin_
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 17:38:
Het ligt er een beetje aan wat je in de toekomst waarop denkt te willen gaan aansluiten. Ik dacht in eerste instantie aan een monitor met 4k en een tv met 1080p. Dan kan je wellicht beter het goedkopere board nemen. Maar als je eerder denkt aan een 4k tv en je huidige monitor nog lang wilt behouden dan is het misschien wel handig om gelijk die HDMI 2.0 aansluiting op je mobo erop te hebben zitten. Want tv's hebben vaak geen displayport aansluiting (het lijkt wel een beetje of die aansluiting wordt overgeslagen daar).

Het is jammer dat de nieuwe B250 boardjes allemaal geen HDMI 2.0 hebben. Want de 7e generatie CPU's ondersteunen dat wel. Je ziet het helaas alleen op een paar mobo's van 300-600 euro. Beetje jammer. Maar het is niet anders.
Momenteel heb ik een 1080P tv en een 2560x1440 Dell scherm met HDMI 1.4.
In feite zie ik mijzelf (tenzij mijn tv kapot gaat) niet direct een 4k scherm kopen, maar voor die paar extra tientjes zijn de extra aansluitingen wellicht wel weer leuk. twijfels.. ;)

• Justin_
Twijfel gezien de nieuwe Ryzen processoren. Wat is jullie kijk hierop gezien mijn geplande gebruik?

Liever richting Ryzen kijken of mij op intel blijven focussen? (jammer dat die prijzen nog niet dalen van intel)

Dit is nu mijn setup, ik ga mijn huidige systeem inclusief voeding, ssd etc etc verkopen, dus heb deze componenten ook toegevoegd.

Neig naar een i7-7700, omdat deze dermate veel sneller lijkt in de tests en ik graag de noodzaak van een videokaart probeer uit te bannen.
Het moederbord is erg duur, maar heeft HDMI 2,0 (met het oog op de toekomst), maar daar twijfel ik nog het meeste over. Commentaar is weer welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 319,-€ 319,-
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 175,50€ 175,50
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 78,50€ 78,50
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Cooler Master V Series V550€ 79,95€ 79,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 934,89

[ Voor 87% gewijzigd door Justin_ op 09-03-2017 15:55 ]