Mijn vraag
Afgelopen zaterdag heb ik in een tweedehandswinkel een Nikon F50 met 37-70mm lens, een Cobra 700AF flitser en 2 filmrolletjes gekocht voor €18. Kan ik deze flitser gebruiken op mijn digitale DSLR (Nikon D3300)?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens dpanswers.com heeft de flitser een trigger voltage van 4,4 volt. De flitser heeft een hot shoe aansluiting. Ik las dit in de handleiding van de D3300:
Afgelopen zaterdag heb ik in een tweedehandswinkel een Nikon F50 met 37-70mm lens, een Cobra 700AF flitser en 2 filmrolletjes gekocht voor €18. Kan ik deze flitser gebruiken op mijn digitale DSLR (Nikon D3300)?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens dpanswers.com heeft de flitser een trigger voltage van 4,4 volt. De flitser heeft een hot shoe aansluiting. Ik las dit in de handleiding van de D3300:
Dien ik bovenstaand advies serieus te nemen? Of is het eerder zoals bij een printer: "Gebruik bij een Samsung printer enkel toners geproduceerd door Samsung zelf"Gebruik alleen Nikon-flitsers. Wanneer de accessoireschoen wordt
blootgesteld aan een negatieve spanning of een spanning van meer dan
250 V, kan dit niet alleen de normale werking verstoren, maar kunnen ook
de synchronisatieschakelingen van de camera of de flitser beschadigd
raken. Voor gebruik van een Nikon-flitser die niet in deze paragraaf wordt
vermeld, raadpleeg eerst een door Nikon geautoriseerde
servicevertegenwoordiger voor meer informatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 13:40 . Reden: Linkje naar dpanswers toegevoegd ]