Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met VPN client, extern niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23
Mijn thuisnetwerkje ziet er als volgt uit:
KPN Experiabox met hieraan de TV.
Asus RT-AC51U als WIFI router. Aan deze Asus hangen alle apparaten, telefoons, tablets, computers, laptops, camera's etc.

Op deze Asus heb ik de VPN server geconfigureerd, zodat ik vanuit extern verbinding kan maken met m'n netwerk.
Tevens zijn er wat poorten geforward via de Experiabox, naar de Asus, naar de IP Camera's, zodat ik de camera's op afstand kan bekijken.
En de Asus functioneert ook als FTP server dmv een USB stick.
Werkt allemaal prima!

De Asus heeft echter ook een VPN client. Dit kan handig zijn voor allerlei doeleinden natuurlijk ;)

Maar nu is het zo dat als ik de VPN client van de Asus laat connecten naar een VPN server, dit lokaal wel werkt, echter zijn mijn camera's vanaf extern niet meer te benaderen, tevens alle poorten die geforward zijn, zijn niet meer te benaderen.
Blijkbaar zet de Asus de default gateway door naar de VPN server waarheen hij connect, en dus weten de apparaten de weg terug niet meer, denk ik.

Ik denk niet dat het mogelijk is, maar wellicht zie ik wat over het hoofd.
Is er een mogelijkheid om:
De Asus als VPN server te blijven gebruiken, en tevens met de ingebouwde VPN client een VPN op te zetten, en tevens dat m'n apparaten extern toegankelijk blijven?

Nog een afbeelding hoe m'n netwerkje in elkaar zit:
Afbeeldingslocatie: https://www.ejvl.nl/Image/Eigen%20netwerk1.jpg

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Check je externe IP adres.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23
Iemand nog een idee:
Kort samengevat:
Asus router heeft een WAN adres, 192.168.2.x (IP reeks Experiabox)
Asus router hangt in DMZ van Experiabox, dus alles wordt geforward naar de Asus.
Asus functioneerd als VPN client, ik kan dus vanaf extern verbinding maken met de Asus dmv VPN.
Ik wil Asus ook als VPN server gaan gebruiken. Zodra ik de Asus een VPN laat maken naar bijvoorbeeld TigerVPN of een andere willekeurige VPN server, kan ik niet meer op afstand bij de Asus komen. Niet dmv VPN of portforwarding.

De asus zal vast zijn default gateway veranderen naar het WAN IP van de VPN server ofzo, ik zit me te bedenken hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch VPN kan maken naar de Asus, die tevens een VPN actief heeft naar een andere server.

Who's general failure, and why is he reading my disk?