Toon posts:

hd kopieren (fat32->ntfs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe ibm 40gig/7200 hd gekocht om mijn "oude" maxtor 20gig/5400 hd permanent te gaan vervangen. Maar ik weet dus niet hoe ik mijn hele win2k bootpartitie (C) kan kopieren naar die nieuwe hd.

Ik heb die nieuwe schijf al gepartitioneerd in 4 NTFS schijven van 10 gig. En de te kopieren win2k schijf is FAT32.

Onder dos is het vrij lastig te kopieren omdat ze op m`n ata100 controller zitten.

ohja, ik heb partition magic pro 6.1 al geinstalleerd... (de ghost trial kan ik opzich wel effe downen)

dussuh hoe kopieer ik die hd/partitie het veiligste naar m`n nieuwe hd?

alvast bedankt
milka}:O

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

<edit>
SCHRAP!
<edit>
Ff niet goed gelezen:o
Je bootpartitie kopieeren om mee te booten of gewoon voor de data?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn hele C bootschijf naar m`n nieuwe hd kopieren

ik wil nix te maken hebben met re-sizen van partities ofzo

die nieuwe schijf is ingedeeld als 4*10 gig en daar moet C bootable van worden

simpel gezegt ik wil gewoon mijn C 1 op 1 kopieren/backuppen

Verwijderd

Download ff partitionmagic (6!!)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je zo graag NTFS, dat is niet te benaderen via DOS, daardoor lastiger te formatteren als je weer eens een schone installatie wil maken.

Ik heb het een tijdje gehad, draai nu weer FAT32 en ik merk daar weinig verschil tussen.

[mooi icoontje trouwens :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx:-)

ennuh SickBastard ik heb partition magic al gedownload hoor!

mister don, ik hoorde van een vriend van mij dat het lekkerder werkt dat NTFS, werkt sneller en raakt minder snel gefragmenteerd

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 19:11 schreef MiLKaKOE het volgende:
thnx:-)

ennuh SickBastard ik heb partition magic al gedownload hoor!

mister don, ik hoorde van een vriend van mij dat het lekkerder werkt dat NTFS, werkt sneller en raakt minder snel gefragmenteerd
+ je kan mappen beveiligen :)
HEEL handig (zusjes :D maar ja die gebruiken toch 98 dus die zien mijn partitie toch niet >:) )

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

dijkmane

biertje ?

kun je die nieuwe hd niet als slave plaatsen en dan gewoon onder w2k alles naar de andere slepen ?
met de diskmanager de partition active maken en dan
nieuwe hd master maken.

moet toch werken lijkt me.

misschien moet je alleen iets in de boot.ini veranderen. als het niet mocht werken heb je de oude hd nog dus kun je iets anders proberen. met ghost gaat het ook goed.

specs : wil je niet weten

Pagina: 1