Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DrayTek] Router met VPN en VOIP achter KPN ZTE router

Pagina: 1
Acties:

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 20:59
Beste mede-tweakers,

Zojuist wil ik voor iemand een router van DrayTek plaatsen achter het modem/router van KPN Zakelijk (ZTE).
De reden dat de router hierachter geplaatst wordt, is omdat VPN via de DrayTek dient te gaan werken. Helaas heeft de KPN router hier niet genoeg opties voor en is poort 1723 geblokkeerd op het 4G netwerk van T-Mobile.

Echter heb ik een paar kleine vraagjes hierover.
- Dien ik DHCP uit te schakelen op de KPN router?
- Laat ik de DrayTek vervolgens het werk doen (DHCP ingeschakeld).
- Nu draait er ook VOIP op de KPN router, wanneer ik DHCP uitschakel functioneerd deze dan nog?

Wat ik wil is dat de DrayTek alles gaat uitvoeren. Zowel DHCP, VPN, WiFi en port forwardings.

Hardware info:
- DrayTek Vigor 2925VN+

Kan iemand mij tip geven over de 3 bovenstaande vragen?

Alvast hartelijk dank.

Mvg,

Kevin

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 15:23
DHCP op de KPN kan uit, maar kan ook aan blijven.
Een kabel vanuit KPN LAN poort naar de DrayTek WAN poort. Eventueel WAN van de DrayTek fixed instellen met een adres van de KPN LAN, dat adres dan wel excluden van de KPN DHCP.
DHCP op DrayTek aan, in een ander subnet als de KPN modem.
WIFI op de DrayTek aan, WIFI op de KPN uit.

Heeft geen invloed op VOIP, behalve als je IP telefoons gebruikt, dan kun je DHCP op de KPN aan laten staan.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Voip zal niet lukken met je draytek, aangezien kpn alleen maar werkt met eigen apparatuur ben je daarvoor aangewezen op het modem dat ze geleverd hebben,

Vpn... Wat is hiervan de bedoeling? Dat medewerkers in kunnen loggen op het bedrijfsnetwerk? Of een site to site vpn opzetten?

Daarnaast snap ik ook niet helemaal wat je bedoelt met het 4g netwerk van t-mobile? Het ging toch om een kpn zakelijk abonnement?

Als je zakelijk abonnement via glas binnenkomt, zou ik daar een router achter hangen waar je vlans op in kunt stellen zodat je de 3 netwerken die binnenkomen (telefoon, internet en tv) los kunt behandelen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi