Beste mede-tweakers,
Zojuist wil ik voor iemand een router van DrayTek plaatsen achter het modem/router van KPN Zakelijk (ZTE).
De reden dat de router hierachter geplaatst wordt, is omdat VPN via de DrayTek dient te gaan werken. Helaas heeft de KPN router hier niet genoeg opties voor en is poort 1723 geblokkeerd op het 4G netwerk van T-Mobile.
Echter heb ik een paar kleine vraagjes hierover.
- Dien ik DHCP uit te schakelen op de KPN router?
- Laat ik de DrayTek vervolgens het werk doen (DHCP ingeschakeld).
- Nu draait er ook VOIP op de KPN router, wanneer ik DHCP uitschakel functioneerd deze dan nog?
Wat ik wil is dat de DrayTek alles gaat uitvoeren. Zowel DHCP, VPN, WiFi en port forwardings.
Hardware info:
- DrayTek Vigor 2925VN+
Kan iemand mij tip geven over de 3 bovenstaande vragen?
Alvast hartelijk dank.
Mvg,
Kevin
Zojuist wil ik voor iemand een router van DrayTek plaatsen achter het modem/router van KPN Zakelijk (ZTE).
De reden dat de router hierachter geplaatst wordt, is omdat VPN via de DrayTek dient te gaan werken. Helaas heeft de KPN router hier niet genoeg opties voor en is poort 1723 geblokkeerd op het 4G netwerk van T-Mobile.
Echter heb ik een paar kleine vraagjes hierover.
- Dien ik DHCP uit te schakelen op de KPN router?
- Laat ik de DrayTek vervolgens het werk doen (DHCP ingeschakeld).
- Nu draait er ook VOIP op de KPN router, wanneer ik DHCP uitschakel functioneerd deze dan nog?
Wat ik wil is dat de DrayTek alles gaat uitvoeren. Zowel DHCP, VPN, WiFi en port forwardings.
Hardware info:
- DrayTek Vigor 2925VN+
Kan iemand mij tip geven over de 3 bovenstaande vragen?
Alvast hartelijk dank.
Mvg,
Kevin