Toon posts:

A7A266 en PcProbe, betrouwbaar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Mijn nieuwe PC met een Asus a7a266 moederplank loopt nu al een tijdje. Echter 1 vreemd ding nog.
De Asus PcProbe (voltage en temp bewaking enzo) springt af en toe in beeld met de mededeling dat er een spannig afwijkt.
tot nu toe:
3x de +12V
1x de 3.3V
1x de 5V

Mijn PC blijft echter prima doorlopen. Dus nu vraag ik mij af: is de voeding niet 100% of loopt het programma / moederplank meetfouten te maken. :?

Ik heb een tijd mijn multimeter op de 12v geprikt maar je krijgt natuurlijk geen afwijkingen als je ernaar zoekt |:( .

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem,ook A7A266. Alleen krijg ik ook af en toe een melding dat m'n proctemperatuur een piek maakt van + 100 graden.Ik krijg er de zenuwen van.

Verwijderd

Ik gebruik Pc-probe met een Cusl2-C, en bij mij springt ie om de haverklap in beeld met de melding dat mijn cpufan, of powerfan stil staat.
Gek werd ik ervan, ik heb het maar opgelost door ze maar uit te zetten bij Monitor Summary.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn PC dus prima loopt, ga ik er dan voorlopig maar vanuit dat het programma fouten aangeeft. Nu ik eraan terugdenk, hij heeft weleens een CPU-temp van 80graden gegeven. :? (in 1 seconde van 60 naar 80 yeah right) Nouja, uit dat stupide programma... geen zin in valse alarmen.

Thanks voor de info :) .