Bitlocker to go - onterechte melding fout wachtwoord (Win10)

Pagina: 1
Acties:

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:57
Mijn ervaring met Bitlocker van vandaag.

Bij het ingeven van het juiste wachtwoord op een met Bitlocker to go ge-encrypte USB drive kreeg ik de melding dat het wachtwoord onjuist was. Drie verschillende Windows 10 PC's gaven dezelfde melding.

Bij de vierde poging op een PC met de laatste updates (10.0.14393) kon ik met dit wachtoord wel de drive openen.

Mijn voorlopige conclusie is dat er een issue zit in Bitlocker to go waardoor bij een versieverschil in Windows 10 er onterecht een melding ontstaat over een fout wachtwoord.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Auw, dat zou wat vervelend zijn :X Ik heb geen Bitlocker to go-device om te testen, voor de zekerheid: er is geen sprake van bijv andere toetsenbord-indelingen? (VS vs VS International, QWERTY vs AZERTY, etc.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is gebruik gemaakt van XTS-AES? (op de computer waarop unlocken lukt bijvoorbeeld even checken met 'manage-bde -status [USBdrive:]'

[ Voor 61% gewijzigd door begintmeta op 27-02-2017 12:15 ]

• fiber44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:57
@F_J_K Qua toetsenbord zou het best kunnen dat er verschil was in toetsenbordindeling echter, ik heb bij het ingeven de juistheid gecontroleerd via het oog-icoontje naast het invoerveld. Ik ben er daardoor zeker van dat het ingevoerde wachtwoord altijd juist was.

@begintmeta Inderdaad er wordt XTS-AES gebruikt
C:\windows\system32>manage-bde -status G:
BitLocker Drive Encryption: Configuration Tool version 10.0.14393
Size: 28,96 GB
BitLocker Version: 2.0
Conversion Status: Fully Encrypted
Percentage Encrypted: 100,0%
Encryption Method: XTS-AES 128
Protection Status: Protection On
Lock Status: Unlocked
Identification Field: Unknown
Automatic Unlock: Disabled
Key Protectors:
Password
Numerical Password

[ Voor 45% gewijzigd door fiber44 op 27-02-2017 19:49 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
It’s Rafal Sosnowski from Microsoft Dubai Security PFE Team. Today I want to talk about new Bitlocker algorithm introduced in Windows 10 (build 1511).
Dat is voor Windows dus 'nieuw'. Klaarblijkelijk is MS daar wat conservatief in, onder Linux is XTS al jaren de standaard...