Toon posts:

Geluidskaart op mobo, welk vermogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor vermogen zou mijn ac '97 geluidschip (op 6330 mobo) kunnen leveren :?
Ik wil namelijk nieuwe boxen (ik denk een set van labtec.. met subwoofer) kopen maar als die dan al snel vervormt met hoge bass dan koop ik er liever nog een "echte" geluidskaart bij (sb live player ofzow)

Verwijderd

Alles wat onboard zit op een mobo vind ik zuigen.... eerlijk waar!!! Heb er trouwens ook nog nooit iets positiefs over gehoord...

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Als het goed is levert die sub het vermogen, en niet je geluidskaart! Dat is gewoon een Lineout, of het nou een geintegreerde is of een losse "echte" geluidskaart...

Verwijderd

Vermogen van een geluidskaart?
sjeeez, je geluidskaart moet niet het vermogen leveren, maar de voor/eind verterker in je boxen.
Het vermogen van een geluidskaart zal zo iets rond de 0,05 Watt liggen.
Maakt geen hol uit welke kaart.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Op dinsdag 03 juli 2001 18:33 schreef hiphop_4ever het volgende:
Alles wat onboard zit op een mobo vind ik zuigen.... eerlijk waar!!! Heb er trouwens ook nog nooit iets positiefs over gehoord...
Dan hoor je bij deez voor de 1e x iets goeds daarover :)
Hij werkt prachtig, je moet alleen niet het volume software matig helemaal open zetten anders gaat ie vervormen ;)

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Op dinsdag 03 juli 2001 19:48 schreef hdd het volgende:

[..]

Dan hoor je bij deez voor de 1e x iets goeds daarover :)
Hij werkt prachtig, je moet alleen niet het volume software matig helemaal open zetten anders gaat ie vervormen ;)
is dat vervormen eigenlijk slecht voor je apparatuur? klinkt wel bruut namelijk

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Op dinsdag 03 juli 2001 19:58 schreef Bonkdoos het volgende:

[..]

is dat vervormen eigenlijk slecht voor je apparatuur? klinkt wel bruut namelijk
isnie schadelijk, dat rare geluid komt doordat je mobo(het versterkertje erin) de piek-spaningen niet kan leveren, zo worden dus de sinus pieken afgezaagd en krijg je een raar geluid :)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 19:48 schreef hdd het volgende:
Dat heb ik ook met mijn SBlive hoor!
Het mastervolume heb ik op iets van 80% staan, en de wave en andere troep op iets van 90%. Verder heb ik in winamp ook nog de preamp helemaal naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
Jah die werkt dus prima die onboard.. jammer dat ie maar voor 2 speakers een uitgang heeft eigenlijk, maar ja, ik koop wel een sb live als ik weer geld heb :)
Pagina: 1