Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HTML/javascript content slider

Pagina: 1
Acties:

• Matthijz98
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-09 17:31
Beste Teakers

Wij hebben van IS een website met allemaal mooie grafieken over de status van onze servers.
Nu willen we een deze overzichten gaan laten zien op een grote monitor.
De overzichten kunnen worden gedeeld als een stukje javascript code.
Alleen ben ik nog opzoek naar een manier om netjes door alle overzichten te gaan.
Ik wil een soort slider maken die een voor een de overzichten laat zien.
Nu is dit wel aardig aan het lukken alleen wordt nu alle content in een keer geladen en dus duurt het heel erg lang, en tegen de tijd dat we bij de tijd dat we de laatste pagina zijn is de info al oud.

Nu is mijn vraag is er een makkelijke manier om dit te doen(mag ook een desktop programma zijn).
het liefst een kant en klare oplossing, er staan heel veel sliders maar deze ondersteunen geen html content.

Alvast bedankt

Matthijz98 wijzigde deze reactie 27-02-2017 10:44 (1%)
Reden: Typo

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:09
Wikipedia: Lazy loading

Kant en klaar? Je hebt vrij specifieke wensen, dus dat ga je niet vinden. Maar je javascript code zodanig aanpassen dat hij pas daadwerkelijk de aanroep doet zodra je naar de volgende slide gaat zou niet heel lastig moeten zijn.

Montaner wijzigde deze reactie 27-02-2017 14:25 (61%)

• EngineerCoding
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 16:48
Lazy loading is zeker the way to go, echter zal ik het wel zo schrijven dat de data wordt opgehaald wanneer een slide geopend wordt zodat je nooit achterloopt in de zin van data. Stel hierbij voor dat je eerst naar de laatste slide gaat en vervolgens naar de 1e slide. Dan wil je dat de 1e slide ook weer actueel is.
Hiervoor zou ik wel een kleine timeout voor toevoegen, in het geval dat je echt gelijk naar de eerste slide weer gaat wil je alleen die data ophalen, niet de data tussen de 1e en laatste. Of alternatief een refresh knop welke de data ophaalt :p

EngineerCoding wijzigde deze reactie 28-02-2017 15:42 (0%)
Reden: Typo

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:10

Creepy

Moderator DevschuurŽ

Tactical Espionage Splatterer

"Het liefst een kant en klare oplossing"? Misschien goed om DevschuurŽ Beleid - Waar vind ik eens door te lezen. In PRG draait het om zelf programeren, niet om anderen dat voor je te laten doen. Dus je zelf met de gegeven tips toch echt zelf aan de slag moeten.

There are only two hard things in computer science: Naming things and vertically centering things - @DavidKPiano
We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.

• edwinjm
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-09 21:38

edwinjm

Webdeveloper

Het makkelijkst is om in Chrome meerdere tabs te openen met daarin de grafieken en met een plugin door de tabs te rouleren.

Zoek op "chrome rotate tabs automatically" om verschillende van deze plugins te vinden.

MBP / 550D / Rift

• ReW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-09 13:11
Wij hebben op het werk ook een statusmonitor. De eerste versie daarvan had ook een auto slider maar is er al heel snel uitgehaald omdat anders te lang moet wachten op bepaalde informatie.

Overigens als ik zoek op 'jquery slider' krijg ik genoeg resultaten welke html ondersteunen
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*