Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwalvoort
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen, ik ontvang dagelijks een excel (.XLS) in mijn outlook met iedere dag een verschillende naam. Deze zou ik graag onder dezelfde naam (john.xls) opslaan op een locatie. Dit kan ik inderdaad oplossen door een regel en een script uit te voeren. Maar bij het script loop ik vast.

Onderstaand heb ik nu staan. Hoe pas ik dit verder aan, zodat dezelfde naam behouden blijft.

Public Sub saveAttachtoDisk(itm As Outlook.MailItem)
Dim objAtt As Outlook.Attachment
Dim saveFolder As String
saveFolder = "G:\TEST"
For Each objAtt In itm.Attachments
objAtt.SaveAsFile saveFolder & "\" & objAtt.DisplayName
Set objAtt = Nothing
Next
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Voor de helderheid, wil je nou de naam van de file die je ontvangt behouden? Of moet hij altijd john.xls heten? Als ik je vraag lees zie ik beide voorbij komen.

Wat gaat er verder mis met het script wat je nu hebt? Krijg je foutmeldingen of iets in die geest?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwalvoort
Oke, bedankt voor je reactie.
Ik wil de naam graag houden op john.xls (dezelfde naam)
Het script loopt verder goed, maar de naam wordt niet behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dan pas je toch gewoon de naam in het script aan naar de gewenste filename? Zie via F1 hoe de SaveAsFile-functie werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwalvoort
Aha, gevonden. Bedankt, gelukt! Heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar met een beetje hulp kom ik een eind.opgelost