Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik ben nieuw en weet niet precies hoe dit allemaal dus vergeef me als ik fouten maak :*)

Ik heb sinds 8 maanden Vodafone Glasvezel Thuis. Een aantal maanden voor 2017 merkte ik dat als ik aan het internetten was het internet heel traag werd en soms stopte. Ook bepaalde sites waar ik altijd op kwam en gamingsites waren niet vooruit te branden. Ook werd ik plotseling als ik ergens ingelogd was zo af en toe uitgelogd waardoor ik weer moest inloggen. En ik kwam mijn gmail niet meer binnen zo rond de afgelopen jaarwisseling. Mijn wachtwoord, herstelemailadres en telefoonnummer etc.etc alles was veranderd. Dus ik heb toch maar met Vodafone contact opgenomen over hoe en wat. De medewerker bevestigde mij telefonisch dat ik een kastje tussen mij computer en de router/modem had van hun waardoor ik snelle internet zou hebben. Waarop ik antwoorde: mijn laptop is rechtstreeks bekabeld aan de router/modem van jullie aangesloten. Waarop de medewerker antwoord: Ik zie hier in mijn scherm dat er toch duidelijk iets tussen zit. Waarop ik zei: Ik ben gehacked en de medewerker dit bevestigde, maar voor de zekerheid toch de monteur hiervan op hun kosten liet komen om het na te checken en eventueel te laten fixen. Dat gebeurde ook de monteur kwam netjes langs en bevestigde dat ik gehacked was en dat was gebeurt was bijna niet mogelijk was maar toch bij mij was gebeurt wat voor hem zag ik aan zijn gezicht ook een raadsel was. Wel bevestigde hij nog dat er niet alleen een virtuele apparaat tussen de router en mijn laptop zat maar dat de modem/router die ik van Vodafone heb letterlijk was gehacked/was ingebroken.
Ik heb inmiddels mijn 3e laptop aangeschaft. De twee laptops die ik hiervoor had begonnen allemaal zo vreemd te doen waardoor ik ze vaak heb moeten laten repareren/checken/schoonmaken/voor onderhoud moeten wegbrengen hoe je het maar wilt noemen. Tot uiteindelijk ze niet meer werkten.
En mijn tv was ook plotsklaps kapot gegaan.

Nu heb ik Vodafone om schadevergoeding gevraagd, maar ze willen mij geen schadevergoeding betalen. Heeft iemand van jullie hier ervaring in en die mij goed advies kan geven? Zo achteraf denkend dat de tv ook daardoor misschien kapot is gegaan is misshcien wel ver gezocht (maar als het gaat om hacken etc etc weet ik niet precies wat allemaal mogelijk is, maar ben er achtergekomen dat het heel ver kan gaan) maar dat ik gewoon een vergoeding wil is toch normaal?
Wat zijn mijn mogelijkheden en keuzes in stappen die ik kan zetten in deze situatie? Kan iemand mij dat vertellen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:52
Waarop baseer dat je gehacked bent?
Het eerste dat je moet doen is je netwerk apparatuur en laptops naar factory settings zetten en de standaard wachtwoorden veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 05:04:
Waarop ik zei: Ik ben gehacked en de medewerker dit bevestigde, maar voor de zekerheid toch de monteur hiervan op hun kosten liet komen om het na te checken en eventueel te laten fixen. Dat gebeurde ook de monteur kwam netjes langs en bevestigde dat ik gehacked was en dat was gebeurt was bijna niet mogelijk was maar toch bij mij was gebeurt wat voor hem zag ik aan zijn gezicht ook een raadsel was. Wel bevestigde hij nog dat er niet alleen een virtuele apparaat tussen de router en mijn laptop zat maar dat de modem/router die ik van Vodafone heb letterlijk was gehacked/was ingebroken.
Ik heb inmiddels mijn 3e laptop aangeschaft. De twee laptops die ik hiervoor had begonnen allemaal zo vreemd te doen waardoor ik ze vaak heb moeten laten repareren/checken/schoonmaken/voor onderhoud moeten wegbrengen hoe je het maar wilt noemen. Tot uiteindelijk ze niet meer werkten.
En mijn tv was ook plotsklaps kapot gegaan.
Heb je hier bewijs van? Hoe heeft de monteur precies aangetoond dat je 'gehacked' bent?

Als ik ook je laatste alinea lees, lijkt het alsof jezelf hierin geloofd en de medewerker/monteur van Vodafone hierin met je heeft meegepraat. Dat betekend echter niet dat het klopt.

Er zijn wel modems gehacked, zoals die van Telenet, maar dacht dat dit vrij snel allemaal gefixed was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
Je TV is stuk gegaan doordat je modem gehacked is? Knap verhaal!

En wat heeft de monteur vervolgens gedaan? een ander modem neergezet?

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 27-02-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Al zou de router zijn "gehacked" dan nog heeft een eventuele sniffer niets aan het merendeel van het verkeer? Zeker verkeer als/naar Gmail is versleuteld en kan niet zomaar even ontcijfert worden door je router (even niet van een man-in-the-middle uitgaand).

Het verhaal over nu al je derde laptop hebben moeten kopen en een nieuwe tv klinkt mij als een broodje aap, sorry. Wat bedoel je dat je je laptop hebt moeten laten schoonmaken "tot deze niet meer werkte"?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Beetje apart verhaal. Om even te beginnen hang nooit je PC/laptop etc rechtstreeks aan je moden naar buiten. Dan ga je met je externe IP-adres de buiten wereld in en dan vraag je om problemen.

Kun je aantonen dat je bent gehackt VIA jouw moden/router? Zo ja, dan is het heel simpel vervang ze beide. Ben je niet gehackt op je PC en een slecht beveiligd netwerk hebben, waardoor de hacker overal bij kan?

Indien het door de moden/router van Vodafone komt dan kun je ze aansprakelijk stellen voor de schade. Dit moet je wel kunnen bewijzen en echt bewijzen dat het totaal niet aan jouw lag.

Dat je TV kapot gaat is mogelijk,indien die aangesloten zit op je netwerk kan er een hacker bij. Dan kan de hacker van alles en nog wat doen, waardoor jouw TV niet meer werkt na behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
erwin26 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:05:
Beetje apart verhaal. Om even te beginnen hang nooit je PC/laptop etc rechtstreeks aan je moden naar buiten. Dan ga je met je externe IP-adres de buiten wereld in en dan vraag je om problemen.
Waar haal je deze onzin vandaan? Alsof de routers van een KPN/Vodafone/Ziggo niet gewoon 4 LAN poorten hebben en standaard DHCP geconfigureerd. Het is echt niet zo dat je gelijk in DMZ modus zit als je je PC bekabeld aan je modem aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Razr schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:09:
[...]
Waar haal je deze onzin vandaan? Alsof de routers van een KPN/Vodafone/Ziggo niet gewoon 4 LAN poorten hebben en standaard DHCP geconfigureerd. Het is echt niet zo dat je gelijk in DMZ modus zit als je je PC bekabeld aan je modem aansluit.
Rechtstreeks aangesloten op de moden. Als je glasvezel hebt heb je een speciale moden die met de buiten wereld in contact staat. Tussen de moden en jouw PC zet je een router neer die de rest regelt zodat je niet rechtstreeks op internet gaat.

Dus ik weet niet wat jij onzin vind. Als de TS rechtstreeks op de moden heeft aangesloten zoals die beweert dan ga je met je externe IP naar buiten. En dan zit er inderdaad niks tussen. Heb je glasvezel moden en een router dan zit er dus een router tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
erwin26 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:15:
[...]

Rechtstreeks aangesloten op de moden. Als je glasvezel hebt heb je een speciale moden die met de buiten wereld in contact staat. Tussen de moden en jouw PC zet je een router neer die de rest regelt zodat je niet rechtstreeks op internet gaat.

Dus ik weet niet wat jij onzin vind. Als de TS rechtstreeks op de moden heeft aangesloten zoals die beweert dan ga je met je externe IP naar buiten. En dan zit er inderdaad niks tussen. Heb je glasvezel moden en een router dan zit er dus een router tussen.
Het glasvezelmodem van Vodafone heeft gewoon LAN poorten en kan ook gewoon direct met de PC worden verbonden, zie handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/6g4euhwph/Capture.png

https://www.vodafone.nl/_...en-bellen-installatie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

Zoals ik 't lees zit er een (virtueel) device tussen z'n modem en de wall-outlet / AOP? Lijkt me niet dat de TS dáár apparatuur tussen aan't klussen is geweest omdat 't hele "spel" dan sowieso niet meer gaat werken.

Maar misschien dat TS een tekening/schema kan maken welke 't "netwerk" bij 'm thuis verduidelijkt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Razr schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:21:
[...]

Het glasvezelmodem van Vodafone heeft gewoon LAN poorten en kan ook gewoon direct met de PC worden verbonden, zie handleiding.

[afbeelding]

https://www.vodafone.nl/_...en-bellen-installatie.pdf
Dat is dus een EXTRA apparaat tussen jouw GLASVEZELMODEN en je PC. TS heeft er over rechtstreeks aangesloten met geen apparaat er tussen. Wat jij stuurt is een moden die 1Gbit/s aankan. Een echte glasvezelmoden is speciaal gemaakt om de aansluiten van glas naar jouw huis te kunnen realiseren. Standaard hebben die 2 poorten, omdat je 2 glasvezel aansluitingen kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:38
erwin26 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:32:
Dat is dus een EXTRA apparaat tussen jouw GLASVEZELMODEN en je PC. TS heeft er over rechtstreeks aangesloten met geen apparaat er tussen.
Dat zou alleen werken als TS een SC-aansluiting of SFP-slot op zijn computer heeft zitten, bij T-Mobile (vroeger Vodafone) Thuis gaat de glasvezelkabel via een SFP-module rechtstreeks in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hcQd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:37:
[...]

Dat zou alleen werken als TS een SC-aansluiting of SFP-slot op zijn computer heeft zitten, bij T-Mobile (vroeger Vodafone) Thuis gaat de glasvezelkabel via een SFP-module rechtstreeks in de router.
Technisch gezien is dat natuurlijk gewoon mogelijk maar dan zul je wel een HBA in je computer moeten hebben gestoken (zijn er volgens mij niet voor laptops :+ ). Een béétje switch (L2 / L3) heeft vaak ook wel een paar van dat soort poorten (én zou dus tussen het modem en het AOP geplaatst kunnen worden)....

Maar: Ik denk dat TS beter even een tekening kan maken en die hier post. (Paintskill's to the rescue).

Apparatuur/laptops áchter een modem/router welke spontaan "stuque" gaan en tot 3 keer toe vervangen worden geloof ik persoonlijk niet zo in.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Dat is dus een EXTRA apparaat tussen jouw GLASVEZELMODEN en je PC. TS heeft er over rechtstreeks aangesloten met geen apparaat er tussen. Wat jij stuurt is een moden die 1Gbit/s aankan. Een echte glasvezelmoden is speciaal gemaakt om de aansluiten van glas naar jouw huis te kunnen realiseren. Standaard hebben die 2 poorten, omdat je 2 glasvezel aansluitingen kunt hebben.
Dat zijn allemaal (rare) aannames. Het is het meest waarschijnlijk dat de TS thuis een door Vodafone geleverde router heeft die rechtstreeks op de glasvezelaansluiting gaat (via een TK-01) of met een ethernet kabel aan een mediaconverter zit. Modems zijn voor DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38

Pos

[...]

Ga eens zoeken op FTU en NTU..

Maak jezelf eerst eens wegwijs in de terminologie. Een moden bestaat niet, modem wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 05:04:

Nu heb ik Vodafone om schadevergoeding gevraagd, maar ze willen mij geen schadevergoeding betalen. Heeft iemand van jullie hier ervaring in en die mij goed advies kan geven? Zo achteraf denkend dat de tv ook daardoor misschien kapot is gegaan is misshcien wel ver gezocht (maar als het gaat om hacken etc etc weet ik niet precies wat allemaal mogelijk is, maar ben er achtergekomen dat het heel ver kan gaan) maar dat ik gewoon een vergoeding wil is toch normaal?
Wat zijn mijn mogelijkheden en keuzes in stappen die ik kan zetten in deze situatie? Kan iemand mij dat vertellen?
Waarop basseer jij dat Vodafone jou een schadevergoeding moet betalen?
Jij kunt met 100% zekerheid bewijzen dat jij schade hebt geleden door een fout van Vodafone en hoeveel dat zou zijn?

Je geeft een erg vaag verhaal waarin je denkt te zijn gehacked (nergens bewijs) en dan heb je je laptops vaak weggebracht voor reparatie, waardoor ze zijn stuk gegaan? Je hebt je laptops laten slopen door een beunhaas, daarvoor kun je Vodafone niet aansprakelijk stellen.
Je TV stukgegaan omdat je modem gehacked was? 8)7

Gewoon zorgen dat je verbinding weer goed werkt en verder geen energie in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

*knip*. Mag iets minder.
T-Mobile Thuis levert voor zover ik weet modem en router in één

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 27-02-2017 14:15 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:De meeste reacties zijn goed bedoeld. Maar voor dat we verder offtopic raken in discussies, die de TS alleen maar in de war kunnen brengen. Laat de aniel81 eerst maar eens met wat meer informatie en antwoorden komen op de vragen.

Verdere offtopic posts worden verwijderd.

Zelf heb ik voor @Verwijderd ook nog een aantal vragen:
- Hoe heb je gemerkt dat je gehackt bent?
- Wat zei de monteur tegen je?
- Je laptops en TV is 'kapot', wat is er kapot aan?
- Welke apparatuur heb je allemaal? (Router, laptops, TV, mediabox e.d.)

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 27-02-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Dus bij jou thuis is iets gehacked en ook je modem en nu wil je geld zien van je provider omdat dat modem van hun is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahaha... ja die tv dacht ik zelf ik ook al achteraff jaaa... van dat zal wel niet kunnen...

Maar dat ik gehacked ben kan ik bewijzen want ik neem al mijn gesprekken op via ACR een appje op mijn telefoon sinds ik met Jeugdzorg te maken heb.

Voor de duidelijkheid nog 1 keer mijn Laptop is via draad rechtstreeks verbonden aan een draytech die in de meterkast hangt geinstalleerd door een monteur van Vodafone. Ik bel Vodafone en die ziet dat er iets tussen mijn laptop en de draytech zit. Maar dat was er niet althans niet iets visueels maar in dit geval dus virtueel.

Maarja... Ik vind dat Vodafone zeker wel 1 laptop mag vergoeden meer hoef ik niet. Maar met een vergoeding van een paar tientjes heb ik natuurlijk niets aan. Ik internet op een kast dat ik van hun geleverd krijg op hun internet. Als er in die kast word ingebroken o.i.d. mag ik toch wel verwachten dat ze de service hebben om zoiets te vergoeden. Ik vraag geen vergoeding voor emotionele schade etc etc etc Ik wil gewoon 1 laptop van hun terug.

En ja bewijs kan ik aanleveren, want ik heb de gesprek met de Vodafonemederwerker opgenomen via een app ACR gebeurt dat automatisch (geinstalleerd sinds ik met jeugdzorg te maken heb gekregen en meld het natuurlijk altijd aan het begin of tijdens een telefoongesprek dat alles word opgenomen).

Ik heb wat antwoorden gezien over dat het onmogeljik is, maar ik ben tot bittere waarheid gekomen dat het hacken heel ver en bepaalde onvoorstelbare situaties toch degelijk gebeuren. Jullie zullen absoluut en ongetwijveld heel veel verstand van zaken hebben zoals ik lees en zie (ik dus helemaal niet op dit gebied).
Maar volgens een paar kennissen is er iets buiten het internet de illegale net waar ze dus codes en systemen kopen verkopen en nog meer duistere dingen allemaal gebeuren en bepaalde dingen wel mogelijk worden gemaakt. Deze plek heet "DEEPSPACE" een speciale ontmoetingsplek voor die hackers ofzo... Ik heb dus een demonstratie gezien gisterenmiddag dat een kennis van me gewoon in iemands gmail berichten kan zetten in primair postvak zonder dat de eigenaar van de gmailaccount daar om gevraagd heeft. Dat heb ik gezien nu ook met eigen ogen... Maar het verhaal wat er dan allemaal kan is gewoon om bang van te worden....

Maar goed ik dwaal af....

Ja ik wil dat Vodafone mij zeker 1 nieuwe laptop geeft op zijn minst voor de schade en laat staan wat deze mensen die mij gehacked hebben of missichen 1 mens/persoon allemaal met mijn gegevens kan doen uiteindelijk... Ik vind dat niet meer dan normaal wat ik vraag.... 1 laptop... Dat al mijn gegevens die ik niet wou delen met derest vd wereld wat prive is en zou moeten blijven is wel in handen van iemand gekomen van ik niet weet wie het is.... En wat voor schade mij dat in de toekomst zal opleveren in wat voor zin dan maar ook....

Dan mag Vodafone best wel voor het goede internet en draytek die ze leveren ook wel 1 laptop van mij vergoeden. Het mag toch niet zo zijn dat andere mensen gewoon in jouw internetverkeer kunnen meekijken of je virussen of spammen hoe je het ook maar noemt je zoiets aan kunnen doen opzettelijk. Dat is een bepaalde inbreuk op privacy waar Vodafone voor moet staan.

Dat is mijn mening en Nogmaals ik heb er niet veel verstand van, maar heb nu wel bepaalde dingen gezien die een aantal voor onmogelijk houden. Het is mij overkomen en volgens mij was de ABN AMRO ook door wat mensen van Roemeense afkomst gehacked in Engeland. Dus waarom zou mij dat niet kunnen overkomen zijn? als het al bij zulke machtige grote jongens gebeurt.... wie ben ik dan? of een particulier in het algemeen??? voor een goede Hacker volgens mij een koud kunstje zo lijkt het in mij ogen helaas....

Mocht ik toch echt ongelijk hebben... dan hoor ik het graag, want nogmaals ik rederneer vanuit mijn ooghoek en ervaring die ik heb opgedaan. Tegelijkertijd heb ik helemaal geen verstand van IT en computers (weet wel NU dat er bepaalde dingen mogeljik zijn waarvan we denken dat ze alleen in films gebeuren) En zoals ik lees zijn een aantal van jullie zeker experts op dit gebied in mijn ogen denk ik... dus ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:52
Misschien heb je gewoon een virus op je laptop? En als je '1234' als wachtwoord gebruikt op je modem, dan kan iedereen erin komen.

Het is trouwens T-Mobile Thuis geworden, Vodafone heeft geen Thuis meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is er nu precies "kapot" dan aan je laptop dat Vodafone/T-Mobile dat moet vergoeden? Al heb je schadelijke software er nu op staan door welk toedoen dan ook, dan is je laptop nog steeds niet defect.

Ook ben je voor zover ik weet nog altijd zelf verantwoordelijk voor een afdoende beveiliging van je PC/Router, als je alles open laat staan en de standaard wachtwoorden gebruikt is dat natuurlijk niet afdoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zou je mijn bovenstaande post nog een keer willen lezen en dan nu wel alle vragen willen beantwoorden?

Er is dus ingebroken op je laptop, maar hoe weet jij dat dit door Vodafone / T-Mobile gekomen is? Op het moment dat jij een of andere vaag virus of bestand gedownload hebt, waardoor je wachtwoorden zijn gestolen, komt dat toch echt door jezelf en niet door Vodafone / T-Mobile.

Of heb je bewijs dat hackers fysiek je router hebben gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Even ervan uitgaande dat je inderdaad bent gehacked, en er ook van uitgaande dat je laptop onbruikbaar is gemaakt door de "hackers", dan nog sta jij voor de onmogelijke taak, om;
1 Te bewijzen dat ze toegang tot jouw netwerk hebben verschaft doordat de modem totaal niet deugt.

2 Aan te tonen, dat je laptop als gevolg van de hack, onbruikbaar is geworden.

3 T-Mobile ( Vodafone ) hiervoor aansprakelijk te kunnen stellen.

Ik zeg niet dat iemand geen ongeautoriseerd toegang had tot jouw laptop, maar dit kon natuurlijk ook omdat je op de een of andere website zat te surfen, of doordat je op een link klikte.
Misschien was het zelfs iemand van binnen het huis, of een buur/kennis die het wifi wachtwoord wist, of fysiek toegang had.

Wat ik wil zeggen is dus, succes met het vragen van een schadevergoeding, maar ik verwacht niet dat je de provider aansprakelijk kunt stellen voor de schade die je hebt geleden.
De kans dat je kunt bewijzen dat de hack tot stand is gekomen door de "slechte" modem, en niet door jouw surfgedrag, of "slecht" beveiligde laptop, acht ik ook nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 15:08
Zoals de drie voorgaande posters: Wat is er nu precies 'stuk' aan je laptop? ( Kan je niet meer op het internet, geeft het gekke strepen, kan je het toestel gewoon niet meer opstarten? ) Dit zou het verhaal ten opzichte van ons wat vergemakkelijken.

Je moet er ook bij denken, als ik mijn computer niet goed beveilig (Gratis antivirus + firewall) dan is het zeer mogelijk dat de volgende keer als ik het internet op ga, dat mijn computer ook gevaar loopt om gehacked te worden, zij het door fysieke personen of ge-automatiseerde virussen.

De provider is (grotendeels) niet verantwoordelijk voor je toestel, zij zijn een doorgeefluik voor het internet. Wat je er zelf op uitvoert en of je virussen binnenhaalt, daar kunnen zij onmogelijk voor schuldig bevonden worden, indien je natuurlijk zelf hard bewijs hiervoor kunt aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De kans dat je modem/router gehacked is acht ik vele malen kleiner dan dat de eindgebruiker (jij dus) handelingen heeft verricht die er voor zorgen dat je zelf je eigen netwerk/laptop hebt open gezet voor de buitenwereld. Nergens in dit hele verhaal geef je aan welke beveiligingsmaatregelen jij zelf hebt ondernomen om er voor te zorgen dat je niet snel "gehacked" kon worden. Ik schat de kans hoger in dat jij zelf software hebt geïnstalleerd, torrents, malware/spyware/warez, of op linkjes hebt geklikt, al dan niet in combinatie met gebrek aan antivirus of extra firewall maatregelen die er voor gezorgd hebben dat je wellicht onderdeel van een botnet oid bent geworden.

Als je niet in staat om forensische bewijs aan te leveren (hij die stelt bewijst), dan is er geen enkel bedrijf in de wereld die jou iets gaat vergoeden en al helemaal niet als je met "wilde" verhalen komt dat 3 laptops "kapot" zijn gegaan hierdoor en dat je dus een nieuwe laptop vergoed wilt hebben of termen als "deepspace. Dat gaat niet gebeuren

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:37
In my opinion zou je echt off the grid moeten leven, als je denkt dat je zo "makkelijk" gehackt kan worden. Men kan zeker makkelijk gehackt worden, maar niet op dusdanige manier, dat je ineens een virtuele router heb en je laptops/tv stuk zullen gaan.

Wanneer je een virus binnen heb gehaald, is dat je eigen verantwoordelijkheid en niet die van je provider. Je provider zorgt ALLEEN ervoor dat jij toegang heb tot het internet, niets meer en niets minder.

Mijn advies is: steek wat kennis op mbt internet security en neem stappen om jezelf fatsoenlijk te beveiligen (geen standaard wachtwoorden, weten wat je downloadt en wat voor website's je bezoekt enz). Wanneer je namelijk snel iets verneemt en concludeert, zul je tot gevaarlijke conclusies als dit komen. Het internet is al gevaarlijk voor een leek, vandaar mijn advies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het verhaal van je laptop is te vergelijken hiermee buurman heeft een plank met spijker laten liggen jij krijgt een lekke band, koopt een nieuwe fiets en nu eis je van de buurman een nieuwe fiets. Vindt je dit redelijk? Zo ja, succes met je gelijk halen bij Vodafone. Zo nee, denk eens goed na voordat je iets doet.
Heeft Vodafone je gehackte router vervangen of hebben ze er iets mee gedaan? Want dat is in het geheel niet duidelijk.Verder zijn dit soort hacks vaak zeer gericht is het niet een actie van een van je vriendjes die alles van deepspace weten?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vooralsnog zijn de feiten:
  • je modem is gehackt; dat is zowel door de helpdesk als door de monteur gevestigd
  • je hebt al drie keer besloten een nieuwe laptop aan te schaffen
Het is aan jou om te bewijzen dat het tweede feit de enige zinnige oplossing was voor het eerste feit.

Aangezien je hier op een forum zit waar mensen zo ongeveer dagelijks hun PC volledig herinstalleren, hoef je van ons geen hulp te verwachten. In de pak'm beet, 20 jaar dat ik dit forum volg, zijn er slechts een handjevol meldingen geweest van computers die na een virusinfectie permanent onbruikbaar zijn geworden.

Kortom: het is erg onwaarschijnlijk dat jouw oplossing - de aanschaf van een nieuwe laptop - de meest optimale oplossing was. Een simpele re-install van windows had het naar alle waarschijnlijkheid net zo goed opgelost. De schade voor jou, is ontstaan uit jouw beperkte kennis van zaken. Daar is Vodafone niet verantwoordelijk voor

Als je persé je claim door wilt zetten, raad ik je aan om contact te zoeken met bijv. de Consumentenbond, of met Kassa!. Alternatief zou je een advocaat in de arm kunnen nemen, maar ik denk dat je van het geld voor de rekening van de advocaat, wel twee nieuwe laptops kunt kopen. Misschien wel drie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Glasvezel werkt niet met een modem. Er hoeft ook niet ge(de)moduleert te worden. Enige wat je nodig hebt is een router met de juiste glas interface als WAN poort of een media converter die van glas naar koper converteert en een willekeurige router. Doorgaans levert je ISP 1 van deze 2 opties.
Pagina: 1