Gaming PC of Console - aparte eisen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een die-hard gamer ben ik niet, maar ik kan wel genieten van zo nu en dan een potje gamen op de bank in splitscreen of een potje day-z / rocket league online op mijn pc. De PC redelijk oud, maar nog net werkbaar voor deze games. Ik wil er eigenlijk wel een PS4 (pro) bij, maar twijfel of ik niet beter een (midrange / budget) gaming pc kan maken die op mijn tv kan aansluiten. Voordeel: de PC verdient toch een upgrade en dan sla ik twee vliegen in één klap

Wat dacht ik dan? Een systeem op basis van bijvoorbeeld zoiets;

pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8Ghttp://www.555x666.com/

Twee USB-controllertjes erbij en in een handig kastje stoppen zodat hij makkelijk van kantoor even naar beneden kan als vrienden langskomen. Is dit een realistisch scenario, of zitten er (veel) haken en ogen aan PC gaming op een tv met controllers of andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 04:18:
Een die-hard gamer ben ik niet, maar ik kan wel genieten van zo nu en dan een potje gamen op de bank in splitscreen of een potje day-z / rocket league online op mijn pc. De PC redelijk oud, maar nog net werkbaar voor deze games. Ik wil er eigenlijk wel een PS4 (pro) bij, maar twijfel of ik niet beter een (midrange / budget) gaming pc kan maken die op mijn tv kan aansluiten. Voordeel: de PC verdient toch een upgrade en dan sla ik twee vliegen in één klap

Wat dacht ik dan? Een systeem op basis van bijvoorbeeld zoiets;

pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8Ghttp://www.555x666.com/

Twee USB-controllertjes erbij en in een handig kastje stoppen zodat hij makkelijk van kantoor even naar beneden kan als vrienden langskomen. Is dit een realistisch scenario, of zitten er (veel) haken en ogen aan PC gaming op een tv met controllers of andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?
Mijn tip: koop een Steam Link. Dan hoef je de PC niet mee naar beneden te sjouwen en aan te sluiten. Gewoon Steam Link opstarten en gaan. Je zou dan wel een bekabelde netwerkverbinding moeten hebben voor het beste resultaat overigens. Maar ik heb het hier ook. Gaming PC in één kamer en in de woonkamer bij de tv een Steam Link met 2 controllers. Werkt perfect om af en toe wat te gamen met vrienden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Ik denk dat je het ervanaf moet hangen wat voor games je het leukst vindt: Er zijn uiteraard een aantal goede exclusives voor bijv. de PS4 welke je niet op de pc kunt spelen. Als je op je pc alleen day-z en/of rocket league speelt, en als deze ook nog goed draaien, dan zou ik gewoon voor een PS4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Streep de games af welke op beide zijn te vinden, Day-Z en Rocketleague zijn niet echt de games waar een PC de pré krijgt, maar DayZ is afaik nog steeds niet op de console beschikbaar (en de vraag of het dan ook splitscreen krijgt). Is DayZ een vereiste, kan je wachten op de console release of toch gewoon PC gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.