V&A: het is stil aan de overkant

Pagina: 1
Acties:
  • 3.966 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Stel, iemand verkoopt een smartphone hier in de V&A rubriek.
Je contacteert die via pm en vraagt of die nog te koop is en reden van verkoop etc....
Je ontvangt een antwoord "ja te koop want etc..."
Je vraagt dan nog wat details over garantie en verzendingskosten.
4 dagen geen antwoord - terwijl de verkoper wel al op Tweakers actief was (in de V&A rubriek)
Je vraagt om toch een antwoord en teken van leven - ook in een nieuw gesprekstopic.
Na vier dagen krijg je een antwoord dat neerkomt opt "wel, toch niet zeker of ik hem verkoop, je hoort van mij volgende week".
Een week later, nog steeds geen antwoord. Ook niet na herinnering.

Kan hier iets aangedaan worden als potentiële koper? Bedoel, met "ik wil dan toch niet aan jou verkopen" was ik al tevreden, maar dit is gewoon irritant als je op zoek bent naar een smartphone en een knoop wil doorhakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als hij geen antwoord geeft, dan zegt het toch al genoeg?

Wat zou je hier aan willen doen? Je kan niemand verplichten om antwoord te geven. Als hij niet meer reageert, lijkt het me duidelijk dat hij geen zaken wilt doen.

hi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wil je dan wel zaken doen met iemand die geen zaken met jou wilt doen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Ik dacht dat er wel een basisvereiste van communicatie mocht zijn in dit forumonderdeel. Hij had gezegd dat de smartphone nog te koop was en verzending naar mijn locatie geen enkel probleem was. Het is niet dat ik een lagere prijs vroeg of een vreemd voorstel deed, ik ging akkoord met de vraagprijs.

Maar als hij dan om een of andere reden toch niet wil verkopen (aan mij? aan niemand?) dan kan hij dat toch gewoon vertellen en het zoekertje verwijderen? Dàt is mijn punt.

Het is geen gevalletje van iemand die iets verkoopt aan 100,- en ik die op goed geluk een pm stuur met: "ik bied 50, wat denk je"? En dan krijg ik vervolgens geen reactie meer. Dat zou volledig normaal zijn. Maar hier: niet dus. Alles wees naar richting sluiten van verkoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Mlazurro op 27-02-2017 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Tja niet iedereen is even fatsoenlijk daarin, dat ga je alleen ontlopen als je niet op het internet of andere centrale plekken komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb er ook vaak mee te maken gehad, na 2 dagen geen antwoord vind ik het altijd wel goed en zoek verder.
Dat is het "risico" met dit soort dingen op internet, niks aan te doen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Mja het is een goeie deal, dus dan verleg ik mijn grenzen qua geduld. Maar het stopt ergens natuurlijk;

De verkoper is al jaren geregistreerd op Tweakers en verkoopt zeer regelmatig. Het is gewoon geen gedrag dat ik verwacht had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50
Het is vervelend idd, zeker als je echt uitkijkt naar het product, maar om daar nu een discussie over te beginnen?

Mensen zijn menselijk en een deel zal je weleens teleurstellen. Het gebeurt overal, zelfs in zakelijk verband.

Als het je echt hoog zit, kun je dit natuurlijk aan de betreffende verkoper kenbaar maken, en evt ook aan de rest via zo'n beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Als je richting die verkoper net zo verwarrend communiceert als hier, dan begrijp ik hem misschien nog wel een beetje:
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:03:
Stel, iemand verkoopt een smartphone hier in de V&A rubriek.
...
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:45:
...
Hij had gezegd dat de camera nog te koop was en verzending naar mijn locatie geen enkel probleem was.
...
Maar als je het mij vraagt is het gewoon een stukje fatsoen om te reageren als je als verkoper een vraag krijgt van een potentiele koper.
Ik zou bij zo iemand in ieder geval niets willen kopen. Wat als het artikel beschadigd of helemaal niet aankomt? Jij stuurt hem dan een mail en hoort vervolgens niets meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
Ik zou persoonlijk gewoon niet meer reageren, en lekker een ander toestel aanschaffen. Staan er waarschijnlijk genoeg te koop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Ik snap de frustratie wel, en het is moeilijk te voorkomen doordat niemand reviews mag plaatsen wanneer er geen overeenkomst tot stand is gekomen. Ook weer een begrijpelijke regel, want het is anders zeer moeilijk dan wel intensief om te modereren voor de Tweakers-crew.

Daar zou toch wel iets op gevonden mogen worden; moderatie op communicatie, ook als er geen overeenkomst is. Dan weet je tenminste wat je te wachten staat :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 15:22
Je kan toch een review schrijven waarin je zakelijk aangeeft dat er geen reactie meer op jouw berichten komt?
Dat lijkt me nuttige info voor andere kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Leader98 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:22:
Je kan toch een review schrijven waarin je zakelijk aangeeft dat er geen reactie meer op jouw berichten komt?
Dat lijkt me nuttige info voor andere kopers.
Dat kan en mag niet (terecht wat mij betreft), want er is geen overeenkomst. Zoals hierboven ook al enkele keren is gezegd.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 15:22
Dus dan kan je van iemand die telkens niet meer antwoord in een conversatie geen review maken omdat de er geen overeenkomst was?
Vreemd, want ik zou dat als potentiele koper wel graag willen weten als ik iets via V&A wil kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Leader98 op 27-02-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Gadgeteer schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:24:
Maar als je het mij vraagt is het gewoon een stukje fatsoen om te reageren als je als verkoper een vraag krijgt van een potentiele koper.
Maar het is natuurlijk ook een stukje fatsoen om de verkoper wat tijd te geven. Een paar dagen toch minimaal. Dat kopers gaan lopen kijken of iemand toevallig actief is op tweakers en dan min of meer verwachten dat zo iemand alle lopende zaken laat vallen om jouw vraag als eerste te beantwoorden vind ik ook te ver gaan. Gun iemand de vrijheid om de dingen af te handelen in de volgorde die de verkoper het beste past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
LA-384 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:11:
Het is vervelend idd, zeker als je echt uitkijkt naar het product, maar om daar nu een discussie over te beginnen?

Mensen zijn menselijk en een deel zal je weleens teleurstellen. Het gebeurt overal, zelfs in zakelijk verband.

Als het je echt hoog zit, kun je dit natuurlijk aan de betreffende verkoper kenbaar maken, en evt ook aan de rest via zo'n beoordeling.
Ik zit niet te huilen om de smartphone die ik maar niet kan kopen, ik heb dit topic gestart om te informeren wat mijn mogelijkheden zijn als lid van Tweakers. Ik zie totaal geen reden om mijn persoon te schetsen als een sociaal teleurgestelde persoon badend in kinderlijke naïveteit.

Zelf ben je ook duidelijk niet op de hoogte van wat kan en niet mag: zoals anderen laten weten, kan en mag ik bijvoorbeeld geen review plaatsen. In tegenstelling tot wat jij beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
mashell schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Maar het is natuurlijk ook een stukje fatsoen om de verkoper wat tijd te geven. Een paar dagen toch minimaal. Dat kopers gaan lopen kijken of iemand toevallig actief is op tweakers en dan min of meer verwachten dat zo iemand alle lopende zaken laat vallen om jouw vraag als eerste te beantwoorden vind ik ook te ver gaan. Gun iemand de vrijheid om de dingen af te handelen in de volgorde die de verkoper het beste past.
"Alle lopende zaken laat vallen?" Het is ondertussen anderhalve week. ik vroeg hem niet om snel nog een review neer te typen van 10.000 woorden. Het laatste wat ik vroeg was de verzendingskost. En dan 2x graag duidelijkheid of hij het nog verkoopt of niet omdat er geen antwoord komt.

Een "neen" of een "ja" typen, neemt nu niet bepaald een halve dag in beslag. Laten we toch nog beetje redelijk blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
mashell schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Klopt, echter zoals je leest in OP:
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 00:03:
...

Na vier dagen krijg je een antwoord dat neerkomt opt "wel, toch niet zeker of ik hem verkoop, je hoort van mij volgende week".
Een week later, nog steeds geen antwoord. Ook niet na herinnering.

...
Is het hier toch zo dat het niet heel netjes verloopt vanuit de kant van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik snap niet waarom je hierover gaat discussiëren. Als de andere kant plotsklaps niet meer reageert houdt het simpelweg op. Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom dat ineens kan gebeuren.

Voorbeeld: toen mijn moeder plotseling overleed heb ik mezelf ook twee weken praktisch van alles afgesloten. Dan is zo'n V&A advertentie wel het laatste wat je aan je hoofd hebt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:51:
[...]
"Alle lopende zaken laat vallen?" Het is ondertussen anderhalve week. ik vroeg hem niet om snel nog een review neer te typen van 10.000 woorden. Het laatste wat ik vroeg was de verzendingskost. En dan 2x graag duidelijkheid of hij het nog verkoopt of niet omdat er geen antwoord komt.

Een "neen" of een "ja" typen, neemt nu niet bepaald een halve dag in beslag. Laten we toch nog beetje redelijk blijven?
Je stelt een vraag naar verzendkosten. Dat kan voor iemand die geen "webshop" runt uitzoekwerk betekenen. Geef iemand dan ook tijd daarvoor. Als je daarna nog 2x gaat navragen kan het zijn dat je vragen een irritatiegrens overschreiden en dat zo iemand helemaal geen meer antwoord wil willen geven. Die persoon voelt zich dan onder druk gezet en denkt "als het zo moet dan helemaal niet meer".
Mijn punt is, niet iedereen is hyper, niet iedereen heeft haast. Sommige mensen doen een verkoop van iets er gewoon bij, naast hun gewone leven en vinden de verkoop van iets dat ze niet meer nodig hebben niet het allerbelangrijkste. Als jij als koper dat product toch graag tegen die prijs wilt hebben, heb je weinig andere keus dan daarin mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Los van dat niet meer reageren redelijk onfatsoenlijk is, zeker op Tweakers, waar toch wat meer beschaving rondloopt dan op Marktplaats, kan ik me ook voorstellen dat als je een populair product hebt, waar vlug op wordt gereageerd door mensen die niet zoveel vragen stellen en het product gewoon willen hebben. kan ik me voorstellen dat de typische koper met tientallen vragen, en foto's (die haken het vaakst random af, is mijn ervaring) soms even wordt vergeten danwel genegeerd.

Bij Marktplaats had ik ook weleens mensen die een halve gebruikslogboek van je willen en weet ik allemaal niet. Maak je vervolgens keurig de gevraagde foto's, hoor je niks meer :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 00:50
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:47:
[...]
Ik zit niet te huilen om de smartphone die ik maar niet kan kopen, ik heb dit topic gestart om te informeren wat mijn mogelijkheden zijn als lid van Tweakers. Ik zie totaal geen reden om mijn persoon te schetsen als een sociaal teleurgestelde persoon badend in kinderlijke naïveteit.

Zelf ben je ook duidelijk niet op de hoogte van wat kan en niet mag: zoals anderen laten weten, kan en mag ik bijvoorbeeld geen review plaatsen. In tegenstelling tot wat jij beweert.
OK, weer wat geleerd, ik kan natuurlijk niet van alles op de hoogte zijn ;) excuus voor de misleidende tip.

Overigens lijk je nu wel zwaar te tillen aan mijn reactie. De topicstart komt op mij over als enkel een uiteenzetting van jouw negatieve ervaring met een verkoper. Nergens zie ik de opzet voor een constructieve discussie, behalve dan de vraag of je er iets aan kan doen als potentiële koper. Negeren en verder zoeken is dan het antwoord.

We kunnen niet van de crew verwachten dat zij als politie de berichtenwisseling gaan monitoren. Een andere mogelijkheid om dit tegen te gaan is er nu niet en is ook lastig te implementeren, omdat vrijwel alles fraudegevoelig zal zijn. Naar mijn idee is het ook niet nodig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
[...]

Misschien bedoel je het niet zo, maar je komt wel zo over.

Ik snap dat het irritant is als een koper niets meer van zich laat horen maar jij hoort ook te weten dat dat nu eenmaal het risico is.
De ene verkoper is nu eenmaal wat correcter dan de ander. Dat heb je niet alleen hier, maar eigenlijk overal waar 2e hands spul verkocht word. En daar kan je helaas niets aan veranderen. Dat zal je gewoon moeten accepteren.
[...]
ik heb dit topic gestart om te informeren wat mijn mogelijkheden zijn als lid van Tweakers
Kan je echt weinig aan doen. Is onderdeel van het spel.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mlazurro
--MeAngry-- schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:58: toen mijn moeder plotseling overleed heb ik mezelf ook twee weken praktisch van alles afgesloten. Dan is zo'n V&A advertentie wel het laatste wat je aan je hoofd hebt.
mashell schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Je stelt een vraag naar verzendkosten. Dat kan voor iemand die geen "webshop" runt uitzoekwerk betekenen. (...) niet iedereen is hyper, niet iedereen heeft haast.(...)
Ok, ik denk dat ik dit hier ga afsluiten. Dit wordt duidelijk te gek voor woorden. Ik weet nu dat het blijkbaar in veel ogen normaal is om anderhalve week stil te blijven en/of een zoekertje te plaatsen maar eigenlijk (nog) niet willen verkopen. En ik moet de verkoper - die al tientallen zaken verkocht - een anderhalve week tijd geven om "verzendingskosten op te zoeken". V&A van Tweakers is gewoon gokken en verschillende niveaus onder gelijk welke zoekertjessite en ik moet het maar aanvaarden.

Toch bedankt aan de mensen die wel normaal konden reageren en informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:46
Ik vind dat TS gelijk heeft. Je probeert wat te verkopen en dan is het normaal om fatsoenlijk te reageren. En ik snap ook echt wel dat er enorme uitzonderingen zijn zoals het overlijden van familieleden maar dat bedoelt hij duidelijk niet.

Dit geval *lijkt* me gewoon een kwestie van weinig aandacht, of al verkocht of gewoon geen zin om te reageren. Dat is inderdaad jammer maar kun je weinig aan doen. Dus ik snap de andere reacties ook wel, heeft weinig zin om hier een topic over te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:55
Het kan natuurlijk ook zijn dat de verkoper de TS niet vertrouwt. Als ik iemand niet vertrouw besteed ik daar verder ook geen tijd aan. Zielige verhalen om je van het tegendeel te overtuigen zijn er genoeg maar je eerste indruk is meestal de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
KaiseRRuby schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:03:
Ik vind dat TS gelijk heeft. Je probeert wat te verkopen en dan is het normaal om fatsoenlijk te reageren.
En daar zijn de meeste het ook over eens. Maar je weet van te voren dat dit kan gebeuren. Zoals ik al zei: Risico van het vak en hoort bij het spel.

Waar sommige zich aan storen is het feit dat hier een topic voor word gemaakt. In de ogen van vele is dat gewoon zinloos omdat dit niet te voorkomen is.
Ja het is klote als een verkoper niets meer van zich laat horen. Maar wat doe je er tegen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
DonChaot schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:08:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de verkoper de TS niet vertrouwt. Als ik iemand niet vertrouw besteed ik daar verder ook geen tijd aan. Zielige verhalen om je van het tegendeel te overtuigen zijn er genoeg maar je eerste indruk is meestal de beste.
Again: geen enkele reden toe. Ik vroeg of verzending naar België mogelijk was en kreeg "Ja geen probleem" als antwoord. Waarna ik de zeer onbetrouwbare vraag stelde: of hij dan de verzendingskosten kan meegeven zodat ik het totale bedrag weet dat ik moet overmaken. Vier dagen geen antwoord. Uiteindelijke antwoord was: "ik twijfel nog om te verkopen. Ik laat je volgende week weten." Ondertussen al geïnformeerd of er nog twijfel is en of hij nog wil verkopen - een vraag met een antwoord zonder nood aan veel investering in tijd.

Aangezien het mijn tweede aankoop zou zijn via V&A lijkt het mij niet extreem vreemd dat ik even informeer hier. Toch wel heel bijzonder dat de schuld en overlast bij mij gelegd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Again: geen enkele reden toe.
Je hebt 0 V&A beoordelingen. Dat is voor sommige al een reden om achterdochtig/terughoudend te werk te gaan.
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Toch wel heel bijzonder dat de schuld en overlast bij mij gelegd wordt.
Je moet je niet zo persoonlijk aangevallen voelen. Het is niets persoonlijks maar het kan toch zijn dat een verkoper een slecht gevoel bij jou heeft? Mag je onterecht vinden, maar dat neemt niet weg dat de verkoper jou wellicht onbetrouwbaar vind.

Niet meer over zeuren en gewoon verder gaan met je zoektocht. Je blijft nu teveel hangen in de negatieve ervaring die je hebt met V&A. Heb je niets aan, gaat niets voor je oplossen en zal er ook niet voor zorgen dat het in de toekomst wel goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt voor. Gelukkig niet vaak. Voor dergelijke extreme uitzonderingen gaan we geen beleid samenstellen. Het is vrijblijvend tot zaken danwel overeengekomen zijn, danwel dat er een concrete weg naar een overeenkomst op gang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 13:42
Ik maak me er soms ook schuldig aan.
Maar probeer me op Tweakers en andere sites netjes te gedragen. (soms is het wel moeilijk)
Maar soms reageer je als je onderweg bent (lopend of in de auto) en tja dan heb je niet alle tijd.
En dan kan het kort of niet netjes overkomen.

Daarom zeg of vraag ik mag ik je bellen dat praat makkelijker.
En dat is meestal ook zo. Soms willen mensen niet bellen dan denk ik nou wat heb je te verbergen ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Je hebt 0 V&A beoordelingen. Dat is voor sommige al een reden om achterdochtig/terughoudend te werk te gaan.

(...) Mag je onterecht vinden, maar dat neemt niet weg dat de verkoper jou wellicht onbetrouwbaar vind.
Er is geen énkel teken van onbetrouwbaarheid of perceptie van onbetrouwbaarheid. Ik heb mij niet net geregistreerd op Tweakers om die smarthone te kopen en iemand die nog niets of weinig kocht - lijkt mij logisch als Belg op een Nederlands website - als onbetrouwbaar bestempelen is ook wel sterk. Ik vroeg gewoon of verzending naar België mogelijk was en wat de kosten daarvoor zijn. Hoe lijkt daaruit dat ik niet betrouwbaar ben?

Als ik in communicatie sta met iemand waar ik liever niet aan verkoop, ga ik die niet twee weken aan het lijntje houden met "Ja ik verzend naar België, geen probleem" en dan eindigen met "ik twijfel of ik het verkoop, ik laat je weten". En ondertussen negeer ik verdere vragen naar updates. Neen, dan zeg ik dat gewoon: ik verkoop het niet aan jou.

Ik was paar dagen in de waan dat het toestel voor mij was en dan ging ik natuurlijk niet in op andere zoekertjes die ondertussen afgelopen zijn.

Dat de verkoper beetje onsympathiek communiceert en onduidelijk is in zijn bedoeling lijkt mij de enige conclusie. Mijn communicatie als onbetrouwbaar of té hyper ongeduldig laten uitschijnen na anderhalve week, lijkt mij een vreemde feedback hier in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik ben het met je eens dat de communicatie beter had gemogen. (misschien was daar een reden voor?)

Maar om daar nou een Topic voor te openen gaat m.i. nét te ver.

Succes met het zoeken naar een ander exemplaar (y)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Er is geen énkel teken van onbetrouwbaarheid of perceptie van onbetrouwbaarheid.
Dat vind jij en dat is een mening. Maar misschien vind hij je wel onbetrouwbaar omdat je Mlazurro heet. Of omdat je uit Belgie komt. Of omdat je haar rood is. Of omdat.... vul maar een nonsens rede in.

Of dat nu terecht is of niet, hij kan en mag dat vinden. Daar ga jij niets aan veranderen. Als hij jou onbetrouwbaar vind overkomen, ook al is dat onterecht, dan zal hij alsnog geen zaken met je doen.
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Ik heb mij niet net geregistreerd op Tweakers om die smarthone te kopen en iemand die nog niets of weinig kocht - lijkt mij logisch als Belg op een Nederlands website - als onbetrouwbaar bestempelen is ook wel sterk. Ik vroeg gewoon of verzending naar België mogelijk was en wat de kosten daarvoor zijn. Hoe lijkt daaruit dat ik niet betrouwbaar ben?

Als ik in communicatie sta met iemand waar ik liever niet aan verkoop, ga ik die niet twee weken aan het lijntje houden met "Ja ik verzend naar België, geen probleem" en dan eindigen met "ik twijfel of ik het verkoop, ik laat je weten". En ondertussen negeer ik verdere vragen naar updates. Neen, dan zeg ik dat gewoon: ik verkoop het niet aan jou.

Ik was paar dagen in de waan dat het toestel voor mij was en dan ging ik natuurlijk niet in op andere zoekertjes die ondertussen afgelopen zijn.

Dat de verkoper beetje onsympathiek communiceert en onduidelijk is in zijn bedoeling lijkt mij de enige conclusie. Mijn communicatie als onbetrouwbaar of té hyper ongeduldig laten uitschijnen na anderhalve week, lijkt mij een vreemde feedback hier in V&A.
Maar wat wil je nu? Wat verwacht je van ons? Wat is het nut van dit topic?
Even mijzelf quoten:
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Niet meer over zeuren en gewoon verder gaan met je zoektocht. Je blijft nu teveel hangen in de negatieve ervaring die je hebt met V&A. Heb je niets aan, gaat niets voor je oplossen en zal er ook niet voor zorgen dat het in de toekomst wel goed zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
ChojinZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:47:
(...)l onbetrouwbaar omdat je Mlazurro heet. Of omdat je uit Belgie komt. (...)
Ja inderdaad logisch. Daarom dat hij, zoals ik al meerdere keren herhaalde, zei dat verzending naar België geen probleem was. Ik had daar duidelijk moeten uit afleiden dat... verzenden naar België een probleem was. My bad.
Wat verwacht je van ons? Wat is het nut van dit topic?
Ik verwachtte deze backslash alleszins niet na het uitleggen van een situatie en een simpele vraag stellen. Naast een paar die het probleem wel duidelijk zien, krijg ik tal van ongefundeerde verwijten naar mijn hoofd gegooid. Het nut was om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn als potentiële koper.
(...)
Je blijft nu teveel hangen in de negatieve ervaring die je hebt met V&A. (...)
Je hebt gelijk, dit topic is negatief naar het absurde toe. Tijd om af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Mlazurro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Je hebt gelijk, dit topic is negatief naar het absurde toe. Tijd om af te sluiten.
Nee hoor, jij bent vooral degene die negatief is.

Je luistert (leest) voor geen meter, je bent alleen maar aan het klagen maar wat nu precies je bedoeling is? Je krijgt hulp, maar je ziet het geeneens. Sterker nog, de hulp die je krijgt, zie jij als aanval. Daarnaast ontbreekt het ook aan inlevingsvermogen van jou kant.
Misschien moet je het topic over een maand, als je wat tot rust bent gekomen, nog een keer moet nalezen. Dan zal je zien dat mijn intensies helemaal niet slecht of negatief zijn.

Ik ben ook klaar mee. ;w

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 27-02-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Tja, als je nog geen reden had voor verkopers om je te vermijden is dit topic een hele goede stap in de verkeerde richting ;)
Je hebt 1 verkoper gehad die geen zaken met je wou doen, nobody cares en jij zou je er ook niet druk over moeten maken, stuff happens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Je kunt wel iets verwachten maar dat betekent niet dat dat ook altijd gaat gebeuren.
"kan hier iets aan gedaan worden als koper?" wat wil je met deze Tweaker doen, hem verbannen omdat die niet goed met jou communiceert?

Als je merkt dat iemand gewoon niet goed communiceert met je dan zoek je een andere verkoper.
Begrijpelijk dat je dit vervelend vind als je iets wilt kopenmaar dit is echt het zoveelste V&A onderlinge miscommunicatie discussie topic. Ik snap het punt niet, waar wil je heen met dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Het is vervelend dat andere partij slecht communiceert, maar zoals velen al zei hij is niet verplicht om jou een antwoord te geven. Voor zo ver ik lees heeft de verkoper ook nooit gezegd dat de toestel voor jou is gereserveerd of aan jou wilt verkopen, dus ik snap niet waarom je 1 week op zijn antwoord wil wachten.

Dat je ondertussen andere toestellen mis had gelopen is wel beetje eigenschuld. Ik zou na 2~3 dagen geen antwoord gelijk naar een andere toestel zoeken, jij bent namelijk ook niet verplicht om alleen bij hem te kopen. Sterker nog zolang je geen deal heb met een koper, kan je altijd meerder kopers benaderen en vragen. Soms gebeurt ook wel eens wanneer je deal heb, maar 1 van de partij toch besloot om de deal af te breken. Het is heel vervelend, maar daar kan je helaas ook niks aan doen.

Wees gewoon blij dat je geen geld had overgemaakt, het kan altijd erger :)

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Annoyingmouse op 28-02-2017 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niemand is verplicht te reageren, en vanuit Tweakers kunnen wij daar natuurlijk weinig aan veranderen. Dit is nu eenmaal het spel dat je ziet bij handelen via internet: niet iedereen neemt de moeite om netjes te communiceren. Aangezien dit topic derhalve weinig toegevoegde waarde heeft en er al diverse keren op de man wordt gespeeld sluit ik het.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.