Windows 7 opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
Graag zou ik op mijn PC Windows 7 opnieuw willen installeren, zodat de PC terug naar zijn fabrieksinstellingen is.

Ik heb een product-key die aan de zijkant van mijn PC is geplakt, echter heb ik geen installatie cd meer. Ik hoopte de installatie software te kunnen vinden via de website van Windows, maar zodra ik mijn product-key invul, ontvang ik de volgende foutmelding:
"De productcode die u hebt opgegeven, lijkt te zijn bedoeld voor software die is voorgeïnstalleerd door de fabrikant van het apparaat."

Hierdoor krijg ik geen ISO file om Windows opnieuw te installeren.

Is hiervoor een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Hier ben ik ook naar op zoek, heb van de zaak een oude XPS 13 laptop van 5 jaar oud gekregen. Ding is nog steeds prima voor op de bank.

We gooien alleen standaard een windows 7 enterprise account op alle hardware. Als ik nu dus ermee aan de slag wil moet ik de serial die onderop staat gebruiken. Maar als ik naar de Microsoft site ga en die serial invoer dan krijg ik de melding dat het een OEM versie is en via de site van Dell moet uitzoeken hoe of wat.

Bij de Dell site staat er uiteraard alleen maar uitleg over het gebruik van een DVD, en laat deze XPS nou net geen DVD drive hebben. Daarnaast gaan bij ons de DVD's met Windows erop linea recta de prullenbak in.

Bovenstaande link naar die ISO's lijkt niet te werken? Nogmaals, de serial die ik heb is volledig legal ;)
Waar kan ik nog meer die ISO's vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Meh, dat probleem ken ik. Ook nog geen oplossing voor gevonden.
Je kan even naar de klantenservice van je PC bellen - misschien zijn ze zo lief om een installatie CD van Windows 7 op te sturen. Kans is -vrees ik- klein. (Zo ben ik ooit aan de installatie CD van Windows 8 voor OEM gekomen)

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 29-04-2017 13:21 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Microsoft bied geen mogelijkheden aan om een ISO te downloaden voor OEM Windows 7 licenties.
DigitalRiver distribueerde tot een tijdje terug nog, maar doet dat ook niet meer.

Dat gezegd hebbende, je Windows 7 licentie kan je nogsteeds gebruiken om Windows 10 te activeren.
De aanbieding om dat te kunnen is officieel voorbij (juli afgleopen jaar al), maar het werkt tot op heden nogsteeds (vorige week nog gedaan :) )

Dus je kan de Microsoft Media Creation Tool downloaden en daarmee een Windows 10 DVD of USB stick maken voor de installatie van Windows 10 en daarna je Windows 7 key gebruiken om te activeren.
Je kan tijdens de installatie aangeven dat je geen key hebt. Zodra Win10 geinstalleerd is, kan je vanuit de Activatie binnen Windows gewoon activeren.

Als je toch écht met alle geweld Windows 7 wil hebben, dan zal je even van iemand een CD moeten lenen met de correcte versie van Windows 7.
Heb je een Home licentie, dan moet je ook een schijfje hebben met de Home versie van Windows 7.

Ik weet niet hoe legaal het nog is om het aan te bieden, maar ik beschik zelf nog wel over de DigitalRiver Windows 7 ISO images. Die heb ik ooit al eens gedownload en goed bewaard.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 29-04-2017 13:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
McKaamos schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:20:
Microsoft bied geen mogelijkheden aan om een ISO te downloaden voor OEM Windows 7 licenties.
DigitalRiver distribueerde tot een tijdje terug nog, maar doet dat ook niet meer.

Dat gezegd hebbende, je Windows 7 licentie kan je nogsteeds gebruiken om Windows 10 te activeren.
De aanbieding om dat te kunnen is officieel voorbij (juli afgleopen jaar al), maar het werkt tot op heden nogsteeds (vorige week nog gedaan :) )

Dus je kan de Microsoft Media Creation Tool downloaden en daarmee een Windows 10 DVD of USB stick maken voor de installatie van Windows 10 en daarna je Windows 7 key gebruiken om te activeren.
Je kan tijdens de installatie aangeven dat je geen key hebt. Zodra Win10 geinstalleerd is, kan je vanuit de Activatie binnen Windows gewoon activeren.

Als je toch écht met alle geweld Windows 7 wil hebben, dan zal je even van iemand een CD moeten lenen met de correcte versie van Windows 7.
Heb je een Home licentie, dan moet je ook een schijfje hebben met de Home versie van Windows 7.
Thanks voor het advies, dan ga ik denk toch proberen om Win 10 erop te krijgen :)
Vanavond even een poging wagen. Hoef niet met alle geweld Win 7 erop te hebben maar dat leek me het makkelijkste omdat die serial onderop stond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:08

TommieW

Numa numa.

Nog een kleine toevoeging: in het algemeen staan alle Windows versies op de ISO. Het bestand ei.cfg bepaalt waarvoor de ISO gebruikt mag ook worden. Zo kan je door het aanpassen van dit bestandje een ISO voor zowel retail als OEM keys gebruiken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Vlassie1980 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:24:
[...]

Thanks voor het advies, dan ga ik denk toch proberen om Win 10 erop te krijgen :)
Vanavond even een poging wagen. Hoef niet met alle geweld Win 7 erop te hebben maar dat leek me het makkelijkste omdat die serial onderop stond :)
Dan moet je deze pakken: https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade.
Die upgrademanier werkt nog gewoon.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TommieW schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:29:
Nog een kleine toevoeging: in het algemeen staan alle Windows versies op de ISO. Het bestand ei.cfg bepaalt waarvoor de ISO gebruikt mag ook worden. Zo kan je door het aanpassen van dit bestandje een ISO voor zowel retail als OEM keys gebruiken.
En ik kan bij dezen bevestigen dat de ISO's van DigitalRiver by default een ei.cfg file hebben waar OEM in staat.
Nat-Water schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:30:
[...]

Verse installatie en dan activeren nadat de installatie is afgerond werkt ook prima, kan ik je uit ervaring bevestigen :)

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 29-04-2017 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
McKaamos schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:31:
[...]

En ik kan bij dezen bevestigen dat de ISO's van DigitalRiver by default een ei.cfg file hebben waar OEM in staat.

[...]

Verse installatie en dan activeren nadat de installatie is afgerond werkt ook prima, kan ik je uit ervaring bevestigen :)
Kijk aan. Da's mooi.

Even terug naar het probleem van TS - tijdens booten F8 spammen en dan terug gaan naar fabrieksinstellingen een optie? (Of welke F knop het ook is wat jouw merk PC gebruikt wordt)

Je moet dan wel nog de recovery-partitie op je disk hebben staan, en niet zoals sommige mensen doen, de recovery-partitie verwijderd hebben O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 29-04-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nat-Water schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:36:
[...]

Kijk aan. Da's mooi.

Even terug naar het probleem van TS - tijdens booten F8 spammen en dan terug gaan naar fabrieksinstellingen een optie? (Of welke F knop het ook is wat jouw merk PC gebruikt wordt)

Je moet dan wel nog de recovery-partitie op je disk hebben staan.
Dat zou een optie kunnen zijn voor de TS, maar ik denk dat dat in geval van @Vlassie1980 niet werkt.
Als er bedrijfsmatig een andere Windows variant op gezet is, is het vaak ook zo dat de disk volledig schoongeveegd is en dus de recoverypartitie niet meer aanwezig is.
Je moet dan wel nog de recovery-partitie op je disk hebben staan, en niet zoals sommige mensen doen, de recovery-partitie verwijderd hebben O-)
Haha, ja dat doe ik dus altijd ;)
Daarom bewaar ik ook altijd een serie ISO's van Windows installatie diskjes op m'n NAS.

[ Voor 17% gewijzigd door McKaamos op 29-04-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nat-Water schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:30:
[...]

Staat Windows 7 Enterprise op, dus dat gaat hem niet worden :)

Denk dat ik gewoon voor een ISO ga en vervolgens nog een poging doe om Win 10 erop te krijgen. Win 10 is geen must maar zou wel fijn zijn. Start sneller op etc....
Pagina: 1