Subwoofer Auto Speaker Aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een actieve subwoofer in mijn auto ingebouwd. Het enige waar ik nog tegen aanloop is:

- De twee hoedenplank speakers moet ik die aansluiten op m'n subwoofer of op de auto radio.

De subwoofer zelf is al voorzien van rca kabel van radio naar subwoofer.

In de gebruiksaanwijzing staat dat je de RCA Kabel en de speaker output nooit samen mag gebruiken.

Maar als ik de hoedenplank speakers aansluit op de op de Hi input van de Actieve subwoofer dan moet dat toch wel lukken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Caliber BC112SA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks uit geprobeerd om schade te voorkomen.
Wel de gebruiksaanwijzing gevonden.
https://www.manualscat.com/nl/caliber-bc112sa-handleiding
(Uitleg staat op pagina 2)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 22:12 . Reden: typfout ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Hoedenplanl speakers op de radio. Die rca is de input boor de sub. De high input gebruik je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik mij dan nog afvraag: De kabelboom van mijn autoradio (voor de speakers) 1 mm en mijn hoedenplank speakerdraad is 4 mm kan dat geen kwaad aan kwaliteitsafwijking etc. En als ik mijn speakers aansluit op de autoradio hoe kan ik er dan voor zorgen dat de bass alleen uit de subwoofer komt en niet uit mijn speakes. Want bij te hoge volume kunnen mijn speakers de bass niet aan en gaan ze poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Als je radio een low pass filter heeft moet je die instellen. Als het om een fabrieksradio gaat, kan dat niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:33:
Als je radio een low pass filter heeft moet je die instellen. Als het om een fabrieksradio gaat, kan dat niet.
En wat gebeurd er als je de Speakers aansluit op de Sub Hi input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Lees eerst eens de gebruikershandleiding van je subwoofer, dat beantwoord je vraag... (hint: input is geen output)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 10:44
-tom-562 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:33:
Je bedoelt een High pass filter.
de low pass filter is er voor dat de subwoofer geen hogen tonen speelt
De high pass filter is er voor dat je normale speakers geen bass tonen spelen.

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 10:44
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:26:
Wat ik mij dan nog afvraag: De kabelboom van mijn autoradio (voor de speakers) 1 mm en mijn hoedenplank speakerdraad is 4 mm kan dat geen kwaad aan kwaliteitsafwijking etc. En als ik mijn speakers aansluit op de autoradio hoe kan ik er dan voor zorgen dat de bass alleen uit de subwoofer komt en niet uit mijn speakes. Want bij te hoge volume kunnen mijn speakers de bass niet aan en gaan ze poppen.
Dat je speakers ''poppen'' bij een te hoge bas dat heeft er mee te maken dat ze dit niet aankunnen. Wat je wilt bereiken is om de bass alleen over de subwoofer te laten gaan. de middentonen en hogen tonen over je speakers.

Say Whut?!

Pagina: 1