Wat beter geluid in huiskamer; zoek simpele oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:26
Ouders zoeken oplossing om wat beter geluid in de huiskamer te krijgen.

Iets met twee boxen (niet te groot); waar de TV (Samsung flatscreen; jaar of 5 oud) en Internet radio op kan.
Moeten ook CDs gespeeld kunnen worden; er is is een aparte CD speler (is niet super belangrijk omdat ik de CDs ook kan rippen en op de smartphone of tablet zetten - zijn er niet veel).
Er is een Denon CEOL N9, maar twijfelen omdat zelfs die boxen nog wat te groot lijken. Misschien de N9 zonder speakers en dan sub-woofer-tje met twee kleinere 'boekenplank' speakers?

Probleem is dat de TV maar 1 optical-out heeft die al bezet is. De N9 heeft helaas geen HDMI in, wel tulp maar dat komt weer niet uit de TV (en om nu de headset uitgang te gebruiken...).

Ik dacht ook nog aan iets met HELIOS (of SONOS) maar dat wordt snel complexer (en duurder). Twee speakers zijn dan wel draadloos (dat hoeft niet echt); en er blijft iets nodig wat de muziek daarheen stuurt. Nu kan Internet radio vanzelfsprekend ook via de tablet (WiFi) en ook met de ge-rip-te CDs gaat dat lukken. Maar ook hier val ik weer over het TV geluid.
Zijn er andere benaderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Als je een optische splitter gebruikt heb je het optische poort probleem opgelost en kun je gewoon met de N9 aan de slag. Ik heb ervaring met de splitter van Marmitek (TS12) en die doet dat klusje uitstekend. Verder lijkt de N9 prima aan te sluiten op de wensen dus lijkt me een mooie optie. Zou me ook niet binden aan de combinatie met Denon boxjes, een setje Dali Zensor 1 klinkt al een stuk mooier. Om maar een voorbeeld te noemen. Zou gewoon eens met je ouders een audiozaak binnenstappen en het één en ander te beluisteren. Wellicht dat ze dan ook afstappen van een mini formaat speakers als ze de verschillen kunnen ervaren. Dat kan nog wel eens tot andere inzichten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik heb een Marantz M-CR511 met q acoustics 3020 speakers. Optische ingang voor de TV, spotify connect en internetradio voor de muziek.
Als je ook CD's wil spelen lijkt me de M-CR611 een logische keuze. Toen ik op zoek was heb ik die ook serieus overwogen. Zeker als je aambiedingen wat in de gaten houdt.

Dat setje klinkt erg goed en is ook bijzonder compact en budget vriendelijk. Zeker een aanrader.

Dali Zensor 1 was destijds mijn andere keuze, hangt van de smaak af. De 3020’s klinken wat zwaarder en voller, maar ik zou aanraden om ze ergens te beluisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakMDS op 06-03-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja de keuze voor Denon/Marantz is dan ook weer een smaakkwestie. Ook allebei een andere klankkleur tenslotte. Als je naar de N9 keek voor het uitgangsvermogen zou de CR611 de tegenhanger namens Marantz zijn. Afhankelijk van hoe belangrijk de CD speler is kunnen de N4 en CR511 ook al voldoende zijn aangezien er zeer compacte en budgetvriendelijke speakers moeten worden aangestuurd als ik het verhaal zo lees. Daar zijn de kleine broertjes ook prima geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA. Een verhuizing die kant op dus met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Geweldig. Dat helpt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget? Naim Uniti Atom is wel een leuk ding. Stel leuke luidsprekers eraan en je hebt een compact setje.
Pagina: 1