Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC of Console - aparte eisen

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Een die-hard gamer ben ik niet, maar ik kan wel genieten van zo nu en dan een potje gamen op de bank in splitscreen of een potje day-z / rocket league online op mijn pc. De PC redelijk oud, maar nog net werkbaar voor deze games. Ik wil er eigenlijk wel een PS4 (pro) bij, maar twijfel of ik niet beter een (midrange / budget) gaming pc kan maken die op mijn tv kan aansluiten. Voordeel: de PC verdient toch een upgrade en dan sla ik twee vliegen in één klap

Wat dacht ik dan? Een systeem op basis van bijvoorbeeld zoiets;

pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed
pricewatch: ASRock AB350M Pro4
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

Twee USB-controllertjes erbij en in een handig kastje stoppen zodat hij makkelijk van kantoor even naar beneden kan als vrienden langskomen. Is dit een realistisch scenario, of zitten er (veel) haken en ogen aan PC gaming op een tv met controllers of andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Dat hangt er vanaf. Heb je voor je werk ook een octacore nodig? Voor een potje rocket league is dit natuurlijk compleet overkill. Al kun je natuurlijk ook een goedkopere PC bouwen.

Verder is iets om rekening mee te houden ook de abonnementskosten die je voor een console eventueel moet betalen, tenzij je hier geen behoefte aan hebt natuurlijk. Da's toch nog zo'n 50 euro per jaar, die over de levensduur toch oploopt tot 250 euro.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn HTPC/Gaming PC/office PC combinatie. Gamen doe ik dan vaak ook via een 1080p beamer en meerdere controllers (Nee, ik heb totaal geen last van de ongetwijfeld aanwezige input lag).

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Thanks voor je antwoord. Lightroom en Premiere Pro is het zwaarste wat ik qua `office` gebruik dus nee; een octacore is niet nodig. Maar ik wil gewoon (voor zover dat kan natuurlijk) futureproof zijn met het oog op VR en gezien de prijzen van Ryzen en de huidige videokaarten moet dat met bovenstaand goed kunnen geloof ik.

Ben geen expert, maar dit spul schijnt nogal wat bang for buck te geven...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!