Toon posts:

Computer crashed en bugged. Help AUB.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb sinds gisteren last gehad van crashes als ik games opstart. Bij het crashen komen er kleine blokjes en dan sluit de game af. Vandaag heb ik gekeken of het nogsteeds zo was. Het word juist alleen maar erger. Als ik mijn computer opstart laad hij erg sloom (slomer dan normaal) en als hij op de desktop komt bugged hij compleet met allemaal blokjss en groene blokjes. Ik kan mijn computer niet meer gebruiken en weet zelf geen raad meer... is er iets kapot en wat?
Link van voorbeeld: YouTube: COMPUTER PROBLEMEN

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
CPU: AMD fx-8320
GPU: MSI TWIN FROZR GTX 770 2gb
RAM: 2x4gb hyper x 2400
PSU: coolermaster 600w

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
GPU drivers geunistalleerd en opnieuw geinstaleerd.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-03-2017 11:47)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Krijg je de blokjes/verkleuringen ook te zien tijdens het opstarten van je PC? (in je BIOS/UEFI)

Zo ja: videokaart zeker defect
Zo nee: kan het nog een driver probleem zijn (al gaf je al aan dat je uninstall en reinstall gedaan hebt, maar ook via een drivercleaner zoals DDU? normale uninstall kunnen restjes achter blijven die soms voor problemen zorgen bij installatie van een nieuwe driver).

Oh, en draaien de fan(s) op de videokaart nog wel? ding niet vol stof of iets dergelijks?
Soms kunnen die blokjes (artefacts) ook komen door oververhitting.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Defecte videokaart zou ik zeggen. Wat je omschrijft klinkt als artifacts. Filmpje zegt ook genoeg eigenlijk. Test met een andere videokaart of anders via de onboard video als je moederbord dat heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 26-02-2017 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik denk dat je hier moet zijn trouwens ;) - Videokaarten & Beeldschermen

Dit is:
Graphics

Bespreek hier alles dat met grafisch ontwerp te maken heeft. 3D-modellering, 2D-artwork, enz. vinden hier allemaal hun plaats.

[ Voor 48% gewijzigd door kaassouffle op 26-02-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Dat dus. GFX > V&B

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Krijg je de blokjes/verkleuringen ook te zien tijdens het opstarten van je PC? (in je BIOS/UEFI)

Zo ja: videokaart zeker defect
Zo nee: kan het nog een driver probleem zijn (al gaf je al aan dat je uninstall en reinstall gedaan hebt, maar ook via een drivercleaner zoals DDU? normale uninstall kunnen restjes achter blijven die soms voor problemen zorgen bij installatie van een nieuwe driver).

Oh, en draaien de fan(s) op de videokaart nog wel? ding niet vol stof of iets dergelijks?
Soms kunnen die blokjes (artefacts) ook komen door oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers met DDU geuninstalleerd dus daar lag het probleem niet. Ook deden de fans het nog. Kaart gisteren naar fabrikant opgestuurd. Hopelijk kunnen ze m maken of replacen!
Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1