Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen. De eerste game die uitkomt die ik wil spelen is Mass Effect Andromeda. Specs Ik hoef dit echt niet op de allerhoogste setting te spelen, maar 1080p en 60fps is wel gewenst.
Ik wil echter wel een systeem die ook future proof is, zodat ik niet binnen een jaar voor andere games al moet updaten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bijna alles in mijn pc is redelijk oud en aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een build from scratch. Goede videokaart, SSD en genoeg RAM is natuurlijk voor een game pc handig. Dit is wat ik met jullie Best Buy reviews al een beetje gekozen heb:
Ik twijfel over de processors
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Ook videokaarten twijfel ik over. Voornamelijk of het prijsverschil van 200 euro wel waard is voor de Geforce.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 500GB
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Sharkoon DG7000-G Rood
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang de prijs/kwaliteit goed is vind ik het best.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gemeld is 'de' eis momenteel dat ik Mass Effect Andromeda kan spelen, maar ook andere games die dit jaar en volgend jaar uitkomen, zonder dat ik nog extra geld in mijn pc moet pompen.
Ga je overklokken?
Liever niet. Daar heb ik zelf niet genoeg ervaring in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al via jullie Best Buy topics aardig wat ideeën gekregen. Ik zou echter graag tips willen over of het systeem wat ik zou willen goed genoeg is om de toekomst aan te kunnen. Of een I7 processor nou echt wel nodig is, want ik zie bijvoorbeeld ook informatie dat een goede I5 ook zou werken.
Voornamelijk Gamen. De eerste game die uitkomt die ik wil spelen is Mass Effect Andromeda. Specs Ik hoef dit echt niet op de allerhoogste setting te spelen, maar 1080p en 60fps is wel gewenst.
Ik wil echter wel een systeem die ook future proof is, zodat ik niet binnen een jaar voor andere games al moet updaten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bijna alles in mijn pc is redelijk oud en aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een build from scratch. Goede videokaart, SSD en genoeg RAM is natuurlijk voor een game pc handig. Dit is wat ik met jullie Best Buy reviews al een beetje gekozen heb:
Ik twijfel over de processors
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Ook videokaarten twijfel ik over. Voornamelijk of het prijsverschil van 200 euro wel waard is voor de Geforce.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC
pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 500GB
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Sharkoon DG7000-G Rood
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang de prijs/kwaliteit goed is vind ik het best.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gemeld is 'de' eis momenteel dat ik Mass Effect Andromeda kan spelen, maar ook andere games die dit jaar en volgend jaar uitkomen, zonder dat ik nog extra geld in mijn pc moet pompen.
Ga je overklokken?
Liever niet. Daar heb ik zelf niet genoeg ervaring in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al via jullie Best Buy topics aardig wat ideeën gekregen. Ik zou echter graag tips willen over of het systeem wat ik zou willen goed genoeg is om de toekomst aan te kunnen. Of een I7 processor nou echt wel nodig is, want ik zie bijvoorbeeld ook informatie dat een goede I5 ook zou werken.