Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC (+/-1300)

Pagina: 1
Acties:

• thaqueenofchaos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-06-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk Gamen. De eerste game die uitkomt die ik wil spelen is Mass Effect Andromeda. Specs Ik hoef dit echt niet op de allerhoogste setting te spelen, maar 1080p en 60fps is wel gewenst.
Ik wil echter wel een systeem die ook future proof is, zodat ik niet binnen een jaar voor andere games al moet updaten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bijna alles in mijn pc is redelijk oud en aan vervanging toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is een build from scratch. Goede videokaart, SSD en genoeg RAM is natuurlijk voor een game pc handig. Dit is wat ik met jullie Best Buy reviews al een beetje gekozen heb:

Ik twijfel over de processors
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed

pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Ook videokaarten twijfel ik over. Voornamelijk of het prijsverschil van 200 euro wel waard is voor de Geforce.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 500GB
pricewatch: Corsair RM550x
pricewatch: Sharkoon DG7000-G Rood

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zolang de prijs/kwaliteit goed is vind ik het best.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gemeld is 'de' eis momenteel dat ik Mass Effect Andromeda kan spelen, maar ook andere games die dit jaar en volgend jaar uitkomen, zonder dat ik nog extra geld in mijn pc moet pompen.

Ga je overklokken?
Liever niet. Daar heb ik zelf niet genoeg ervaring in.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al via jullie Best Buy topics aardig wat ideeën gekregen. Ik zou echter graag tips willen over of het systeem wat ik zou willen goed genoeg is om de toekomst aan te kunnen. Of een I7 processor nou echt wel nodig is, want ik zie bijvoorbeeld ook informatie dat een goede I5 ook zou werken.

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
ik zou als cpu deze kiezen: pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed
en als videokaart deze: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC omdat je toch niet in 4k gamed

[ Voor 25% gewijzigd door piekevanbeekum op 26-02-2017 21:00 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De benchmarks van ME:A zijn er natuurlijk nog niet. Dit maakt het vrij lastig om in te schatten wat de beste keuze is. Aangezien het een Frostbite engine game betreft, zul je waarschijnlijk een beetje hetzelfde willen als voor BF1. In dat geval is een i7-7700 zeker geen slechte keuze. (Ik ben een beetje van het 'i5 for gaming' dogma aan het afstappen gezien BF1, Watch Dogs 2, Cities Skylines, etc.en het feit dat games nou eenmaal vaak console ports zijn en consoles 8 cores hebben) Volgende week komt echter Ryzen uit, en dit lijkt me nog interessanter, zeker gezien de verwachte levensduur. Ik zou hier even op wachten. Qua grafische kaart zal een RX480 op 1080p vermoedelijk voldoende zijn.

Overigens is pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB toch wel een stukje goedkoper en groter.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:10

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

lactaxative schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:00:
De benchmarks van ME:A zijn er natuurlijk nog niet. Dit maakt het vrij lastig om in te schatten wat de beste keuze is.
Goedenavond heren. De vriend van @thaqueenofchaos hier.
Ze heeft deze site gebruikt om een beetje een idee te krijgen:
http://www.game-debate.co...Mass%20Effect%20Andromeda
Misschien kan ze daar nog even alle componenten in zetten om te laten zien wat ze verwacht.
Nou ben ik een mislukte tweaker, ik heb mijn PC gewoon via de Bestbuy guide gemaakt :+ Dus haar echt helpen hiermee zat er niet in.
Aangezien het een Frostbite engine game betreft, zul je waarschijnlijk een beetje hetzelfde willen als voor BF1. In dat geval is een i7-7700 zeker geen slechte keuze. (Ik ben een beetje van het 'i5 for gaming' dogma aan het afstappen gezien BF1, Watch Dogs 2, Cities Skylines, etc.en het feit dat games nou eenmaal vaak console ports zijn en consoles 8 cores hebben) Volgende week komt echter Ryzen uit, en dit lijkt me nog interessanter, zeker gezien de verwachte levensduur. Ik zou hier even op wachten. Qua grafische kaart zal een RX480 op 1080p vermoedelijk voldoende zijn.

Overigens is pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB toch wel een stukje goedkoper en groter.
Hartelijk dank voor de hulp allemaal!

• thaqueenofchaos
De benchmarks van ME:A zijn er natuurlijk nog niet. Dit maakt het vrij lastig om in te schatten wat de beste keuze is. Aangezien het een Frostbite engine game betreft, zul je waarschijnlijk een beetje hetzelfde willen als voor BF1. In dat geval is een i7-7700 zeker geen slechte keuze. (Ik ben een beetje van het 'i5 for gaming' dogma aan het afstappen gezien BF1, Watch Dogs 2, Cities Skylines, etc.en het feit dat games nou eenmaal vaak console ports zijn en consoles 8 cores hebben) Volgende week komt echter Ryzen uit, en dit lijkt me nog interessanter, zeker gezien de verwachte levensduur. Ik zou hier even op wachten. Qua grafische kaart zal een RX480 op 1080p vermoedelijk voldoende zijn.

Dank je voor je duidelijke uitleg. Benchmark is er nog niet inderdaad, maar de specs wel. Helaas kan mijn huidige pc zelfs de minimum specs niet aan.

Verwijderd

Op basis van de aanbevolen systeemeisen van Andromeda zou ik het zo doen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Asus PRIME B350-PLUS€ 105,-€ 105,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1Sharkoon DG7000-G Rood€ 71,95€ 71,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1Corsair Vengeance 400W€ 63,30€ 63,30
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.101,10

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik zou persoonlijk de release van Ryzen even afwachten, de prijs is namelijk erg scherp i.t.t. Intel zijn processoren, maar er is gewoon (nog) niet genoeg bewijs hoe het in de praktijk gaat performen.

Wat betreft het overige commentaar RX480 zou voldoende moeten zijn voor 1080p gamen. Ik ben nog wel van het kamp dat i5 voor gaming is, en i7 voor gaming+streaming/bewerking :) Het is 100 euro meer, voor hooguit een aantal FPS extra. De meeste games zijn nog steeds vooral zwaar op de GPU.

Verwijderd

Zebby schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:52:
Ik ben nog wel van het kamp dat i5 voor gaming is, en i7 voor gaming+streaming/bewerking :) Het is 100 euro meer, voor hooguit een aantal FPS extra. De meeste games zijn nog steeds vooral zwaar op de GPU.
Voor BF1 werd ook gedacht dat een i5 voldoende zou zijn. Ik hoor van steeds meer gamers die in multiplayer flinke framedrops hebben met een stock i5 waar een i7 of 8 core FX dat niet heeft.

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Voor BF1 werd ook gedacht dat een i5 voldoende zou zijn. Ik hoor van steeds meer gamers die in multiplayer flinke framedrops hebben met een stock i5 waar een i7 of 8 core FX dat niet heeft.
Zelf heb ik een i5 6500 en 1060 en ik heb nauwelijks fps drops. Af en foe heb ik wel een fps drop in multiplayer maar dat gaat maar tot de 50 fps, lager niet. Flinke fps drops heb ik nog niet meegemaakt.

Persoonlijk zou ik ook voor een RX480 gaan want je hebt dan de beschikking tot freesync en anders moet je een monitor aanschaffen van 400+

• Zebby
Er zijn verschillen, maar echt laag zal je ook met een i5 niet moeten droppen:
http://www.gamersnexus.ne...1-vs-dx12-i5-i7-fx/page-2
http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page4.html

• thaqueenofchaos
ACB2401, Zebby en Jeanke117 dank jullie wel voor jullie reacties. Sorry dat ik wat later reageer.

Ik zal inderdaad de Ryzen even afwachten. Prijs/kwaliteit ziet die er in ieder geval op papier erg interessant uit. Mocht dit toch niks blijken neig ik momenteel meer naar I7. Ik denk dat deze meer weerbaar is voor de toekomst. Ik vind het niet erg om RAM en een videokaart te vervangen in de komende tijd, maar ik doe liever wel een langere tijd met een processor.

• Zebby
thaqueenofchaos schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:31:
ACB2401, Zebby en Jeanke117 dank jullie wel voor jullie reacties. Sorry dat ik wat later reageer.

Ik zal inderdaad de Ryzen even afwachten. Prijs/kwaliteit ziet die er in ieder geval op papier erg interessant uit. Mocht dit toch niks blijken neig ik momenteel meer naar I7. Ik denk dat deze meer weerbaar is voor de toekomst. Ik vind het niet erg om RAM en een videokaart te vervangen in de komende tijd, maar ik doe liever wel een langere tijd met een processor.
Kan ik me wel in vinden. Als de huidige trend zich doorzet is dit een betere "high-end" investering dan een videokaart. Mijn i5-2500K draait al 4 jaar op 4ghz zonder enige moeite, en kan met games nog steeds prima bijbenen. In die 4 jaar is wel wat winst gemaakt op multi-threaded performance in games, hopelijk in de komende 4 jaar nog meer.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
thaqueenofchaos schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:31:

De Ryzen 5 1600X of Ryzen 7 1700X zijn de meest interessante CPU's voor jouw, maar de eerste duurt nog even. Een i7 is op dit moment weinig interessant, daar moet gewoon een hap van de prijs af.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• thaqueenofchaos
Dank je Zebby en -The_Mask-.

Genoeg voer om over na te denken.

Ryzen 5 1600X duurt mij net even te lang denk ik. De 1700X daarintegen is dan wel weer erg interessant.
Pagina: 1