Ik ben een fanatiek gebruiker van Shazam en bij overstap van mijn oude telefoon (Samsung Galaxy S4) naar mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S7) wilde ik er zeker van zijn dat ik een backup kon maken van mijn tags / Shazams. Nou je raadt het al dat ging dus niet goed. Je kon een account aanmaken met een email adres en dat leek gelukt. Op mijn nieuwe telefoon kon ik vervolgens niet inloggen vanwege connectie problemen. Je kon ook een account aanmaken met je Facebook login dus ik dacht ik probeer dat eens. Op mijn nieuwe telefoon ook ingelogd met Facebook maar er kwam niets van de oude terug. Wat ik daarna ook probeerde, ik bleef connectie problemen houden op beide telefoons mt mijn email adres. Ik denk dat deze fout bij Shazam zit want het bleef constant. Ik ben toen op de Shazam website gaan kijken hoe dit op te lossen was en het advies was zorg dat je App bijgewerkt is tot de nieuwste versie. Dat was op mijn oude telefoon niet het geval dus dat gedaan. Maar goed dat was rampzalig want de App crasht nu telkens als ik naar het onderdeel Mijn Shazam ga. In een fractie van een seconde voor de app crasht kan ik wel zien dat al mijn Shazams er nog inzitten maar dat is alles. Ik heb vervolgens op zaterdag, maandag en dinsdag Shazam gemaild (rechtstreeks en via hun website) maar tot op heden nog geen enkele reactie! Wel is het mij gelukt om op mijn nieuwe telefoon weer in te loggen met mijn email adres maar er kwam toen niets van mijn oude telefoon terug dus de backup was blijkbaar niet gelukt.
Weet iemand hoe ik in ieder geval de app op mijn oude telefoon weer normaal kan gebruiken of de data op een andere manier kan backuppen. Mijn telefoon is niet geroot maar dat zou wel kunnen. Er is ook een betaalde versie. Als die de oude versie overschrijft en de data behouden blijft wil ik dat wel proberen. Verwijderen en opnieuw installeren mag niet volgens de Shazam website omdat dan alles verloren gaat.
Ik kom wel dit tegen maar lijkt me lastig. Ik ben niet helemaal een leek maar als ik het lees gaat het me net boven mijn pet:
https://khom.wordpress.co...rom-android-without-root/
Er is dus wel een soort van bestand met database aanwezig..
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want zitten ruim 1400 Shazams in mijn oude telefoon. Als ze niet om te zetten zijn dan wil ik op z'n minst toegang op mijn oude telefoon of daar een uitdraai van kunnen maken.
Ook schijnt de support dienst van Shazam een lijst te kunne maken op imei nummer van de telefoon. maar ja dan moeten ze wel reageren. Ik ben trouwens ook van mening dat met een reactie van hun het probleem al lang was opgelost. Ik wordt het een beetje zat vandaar dat ik hier om hulp vraag.
Weet iemand hoe ik in ieder geval de app op mijn oude telefoon weer normaal kan gebruiken of de data op een andere manier kan backuppen. Mijn telefoon is niet geroot maar dat zou wel kunnen. Er is ook een betaalde versie. Als die de oude versie overschrijft en de data behouden blijft wil ik dat wel proberen. Verwijderen en opnieuw installeren mag niet volgens de Shazam website omdat dan alles verloren gaat.
Ik kom wel dit tegen maar lijkt me lastig. Ik ben niet helemaal een leek maar als ik het lees gaat het me net boven mijn pet:
https://khom.wordpress.co...rom-android-without-root/
Er is dus wel een soort van bestand met database aanwezig..
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want zitten ruim 1400 Shazams in mijn oude telefoon. Als ze niet om te zetten zijn dan wil ik op z'n minst toegang op mijn oude telefoon of daar een uitdraai van kunnen maken.
Ook schijnt de support dienst van Shazam een lijst te kunne maken op imei nummer van de telefoon. maar ja dan moeten ze wel reageren. Ik ben trouwens ook van mening dat met een reactie van hun het probleem al lang was opgelost. Ik wordt het een beetje zat vandaar dat ik hier om hulp vraag.