Toon posts:

Wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude pc erbij gekocht, om daar een netwerk mee te bouwen samen met mijn nieuwe pc.
Het gaat om een intel pentium 150 MMX, de videokaart die erin zit (niet lachen ) heeft 2 MB video geheugen.
Dit wil ik allemaal graag uitbereiden, ik heb gehoord dat ik er een AMD K6 3D now! inzetten maar van hoeveel Mgh. en hoe de video kaart is geen probleem.

Thomas

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Je moet iets meer info geven, zoals welk moederbord enzo je gebruikt.

De Pentium 150 MMX bestaat trouwens niet. Wel een normale Pentium 150, maar de MMX'n beginnen pas bij 166.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Een pentium 150mmx bestaat wel!
Deze pentium werd geleverd als laptop en in de vorm van een overdrive processor, misschien werd hij ook op kleine schaal los verkocht, maar ik heb hem alleen als overdrive in winkels zien liggen.
Ik zou dus even goed kijken wat er in zit.
Als het echt een overdrive is of een normale mmx, dan heb je een kleine kans dat je die kunt upgraden met een normale k6-2.
Een k6-2+ zou kunnen, want die ziet een multiplier van 2 als eentje van 6, dus die kun je op minimaal 400 krijgen. Je moederbord moet dan wel 2,1 volt ondersteunen! En de k6-2+ is (zeer) slecht leverbaar.
Verder zijn er ook een aantal overdrive processoren van evergreen. Deze zijn gebasseerd op k6-2's. Ze kunnen iedere pc nieuw leven inblazen. Zo'n overdrive chip bestaat uit een multiplier + voltage converter (en eventueel een socket converter naar socket 5).
Het enige nadeel is de prijs die tussen de 200 en 300 gulden ligt.