Ik krijg mijn cache niet leeg HP Stream 11-d000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16996351_1604472799568956_1017821955146608798_n.jpg?oh=0d08f33cd1a3e21b42f6cb1034eb5508&oe=59722B08

Ik krijg mijn window niet ge-update omdat ik te weinig ruimte heb..
Ik probeer via Windows Instellingen en CC Cleaner de cache te legen, maar wat ik ook probeer, ik hou 5,5 gig als 'tijdelijke bestanden', iemand suggesties?

Thx on forehand!
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ericuitpeize schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:04:
[afbeelding]

Ik krijg mijn window niet ge-update omdat ik te weinig ruimte heb..
Ik probeer via Windows Instellingen en CC Cleaner de cache te legen, maar wat ik ook probeer, ik hou 5,5 gig als 'tijdelijke bestanden', iemand suggesties?

Thx on forehand!
Eric
Die 5.5GB zou best wel eens de Windows update kunnen zijn. Voor dat die geïnstalleerd wordt zal ergens toch echt een stuk ruimte gebruikt moeten worden om de update tijdelijk te parkeren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:02
Simpele oplossing lijkt me even een paar GB op een stick zetten, updaten en weer terugzetten.

Wil je dat niet, dan kun je kijken naar het opruimen van system files.
Voor de zekerheid: Win+R en run dan cleanmgr.exe.
Kies Systeembestanden Opruimen (of hoe het ook heet in het NL) Daar zou je meer moeten zien. Vaak zie je dat crashdump files en error reporting nogal wat ruimte innemen. In principe kun je veilig alles daar aanvinken om te verwijderen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Thx, logische gedachtes..

Waar kan ik die eventuele windows update vinden om dieeven op de SD te parkeren en eventueel vanaf de SD te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ericuitpeize schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:01:
Thx, logische gedachtes..

Waar kan ik die eventuele windows update vinden om dieeven op de SD te parkeren en eventueel vanaf de SD te draaien?
Probeer eens Windows Update te draaien en net zo lang daarmee door te gaan tot dat ie niets meer vind. Daarna zou het verwijderbaar moeten zijn of vanzelf weg moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
Het probleem is dat het updaten 'mislukt' door te weinig opslagruimte.. Ik moet dus op een of andere manier de update op de sd zetten denk ik.. maar ik krijg niet helder hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ericuitpeize schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:19:
Het probleem is dat het updaten 'mislukt' door te weinig opslagruimte.. Ik moet dus op een of andere manier de update op de sd zetten denk ik.. maar ik krijg niet helder hoe...
Je hebt gelijk, ik zit niet op te letten :P

Kijk eens of je de map waar in de updates gedownload worden kan verplaatsen. Dit is met bijvoorbeeld de documenten of foto mappen mogelijk, misschien ook met deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:02
Ik heb even wat gezocht, maar je kunt blijkbaar niet de download locatie van Windows Update wijzigen. (Uit veiligheidsoverweging.) Maar er is nog een eenvoudige oplossing waarschijnlijk, zul je zelf even moeten proberen.

Het gedrag is blijkbaar als volgt;
1. downloaden naar de standaard map (WINDOWS\Software Distribution\Download)
2. update uitpakken op de drive met het meeste vrije ruimte
3. installeren
4. (herstart indien nodig en dan) opruimen uitgepakte file

Dus zou je een extra drive toe kunnen voegen. Of dat ook werkt met USB sticks weet ik niet. Gewoon proberen lijkt me. Als het niet werkt kun je eventueel nog in Apparaatbeheer bij de USB drive Quick Removal uitschakelen, misschien dat het dan wel lukt i.v.m. de verwachting dat het updateproces dan niet gestoord zal worden door unpluggen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verplaats je persoonlijke bestanden en/of apps naar externe opslag, en draai daarna de update.
Pagina: 1