Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb momenteel een Dahua IPC-HFW1320S-W camera verbonden middels een kabel op de Huawei HG655d modem/router. Vervolgens het ip-adres van de camera ingetikt in Firefox en in de camera instellingen de camera een vast ip-adres gegeven. Ook heb ik Surveillance Station geïnstalleerd op de Synology DS215J nas en DS cam op de smartphone.

Vraag 1:
Tot zover loop ik niet tegen problemen aan. Nu heb ik zitten spelen met bewegingsdetectie in Surveillance Station, maar ik krijg het niet goed. Als iemand zich binnen het bereik van de camera bevindt wil ik dat Surveillance Station dit opneemt en er een e-mail verzonden wordt, zodat je er op geattendeerd wordt dat er een bewegingsdetectie heeft plaats gevonden.

Van gisteravond tot vanochtend had ik 126 e-mails met een foto er bij. Dat is iets teveel van het goede. Daarom heb ik in de toepassing Gebeurtenisdetectie de gevoeligheid en drempel aangepast en die staan nu op 40 en 10. Alleen neemt de camera nog wel op, maar ik krijg op de een of andere manier geen e-mails meer.

Vraag 2
Op het moment dat er niemand thuis is zou ik graag via de smartphone toegang hebben tot de nas c.q. camera. Nu kan ik via de nas externe toegang instellen, maar op de een of andere manier detecteert hij mijn Huawei router wel, maar krijg dan een foutmelding, waardoor ik het handmatig moet doen.

Nu heb ik al in de router ingelogd, maar zie onder geavanceerd -> NAT niets van port forwarding staan. Volgens dit topic op het forum van Online moet daar wel iets van port forwarding staan. Of kan het zijn dat dit bij sommige routers uitgeschakeld is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04 23:42

JTT

Voor je eerste vraag, ik zou even controleren of de mails nog steeds correct geconfigureerd staan, en anders misschien ook even in je spamfolder kijken, het kan zijn dat ze daar naartoe zijn gegaan na de vele eerdere mails.

Wat vraag 2 betreft, op je Huawei modem/router wordt portforwarding "Poort toewijzing" genoemd onder Geavanceerd -> NAT
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/sb1vmt.png

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Dank voor je reactie.

Het staat nog steeds goed geconfigureerd, aangezien een testmail wel aankomt.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/4n7xowwid/huawei.jpg

Het tabblad poort toewijzing is bij mij niet beschikbaar, maar ik vond op internet dat het bij de laatste versie verplaatst is. Het staat bij mij dus onder Basis -> Firewall.

Voordat ik poorten open ga zetten ga ik eens rustig kijken wat de veiligheidsrisico's zijn.

Edit: 27/2
Zonder iets aangepast te hebben heb ik om 19:00 uur en 19:06 een e-mail gehad. Op de foto's te zien heeft hij niets bijzonders gedetecteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Rolla op 27-02-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Ik heb de camera zelf geconfigureerd, d.w.z. event aangevinkt en e-mail ingesteld. Vervolgens getest en als er iemand in het bereik van de camera loopt krijg ik meerdere e-mails met foto's er bij, waar die persoon duidelijk op te zien is.

Dit is wat ik wil, maar krijg het in Surveillance Station niet voor elkaar. Misschien heb ik wat instellingen verkeerd staan. Wie o wie kan mij verder helpen?