Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij willen helpen bij het kiezen van een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ga op uitwisseling naar het buitenland en ik heb een laptop nodig die gemakkelijk mee te nemen is.
Ik wil er gewoon dagelijkse dingen mee doen: internetten, office gebruiken, films kijken, dus niks CPU/GPU intensief: video/image bewerking of video spellen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?

Windows 10
Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om te dual-booten: Windows 10 en een GNU/Linux distr. ( maar dit is een extraatje ).

Wat is je budget?
Absolute bovengrens is 800 euro, het liefst lager. 400-600 euro zou mooi zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker!
Gewicht: < 3 kg
Accu duur: Zo lang mogelijk, meer dan 4 uur?
Grootte: Scherm: > 15 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Merken:
Eigenlijk niet, maar misschien een AMD cpu/apu?

Eisen:

Belangrijk:
1. Hoge bouwkwaliteit: Liever niet van plastic, misschien aluminium of staal? Niet snel vlekken ( Niet goedkoop aanvoelen )
2. Comfort: Dat het goed aanvoelt, verschilt per persoon, maar misschien heeft u goede ervaring?
3. Goed scherm: Full HD, IPS?
4. Harde schijf: Tenminste 500 GB, 1TB is ruim voldoende. Of een SSD en HDD combo.
5. Goede prijs, liever lager
6. Niet luid: Stille fans

Minder belangrijke eisen:
5. CPU: Tenminste 2 cores, 4 cores zou een luxe zijn
6. Poorten: HDMI, USB
7. Tenminste 4GB aan werkgeheugen
8. WI-FI mogelijk
9. Garantie

Mijn suggesties:

https://tweakers.net/pric...59-qwerty)/specificaties/

https://tweakers.net/pric...40-qwerty)/specificaties/

Ik sta zeker open voor alternatieven, misschien is het mogelijk dat jullie meerdere laptops op verschillende prijspunten kunnen voorstellen.

Als jullie meer willen weten, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
En een high end 2de hands laptop overwogen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:21:
En een high end 2de hands laptop overwogen?
Dank voor de snelle reactie

Toevallig zit ik door andere topics te browsen en kwam het daar ook op.
Maar wat is precies een 'high-end laptop' zonder naar gaming te kijken.
Welke specs?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18
I5/i7 , ssd, 8-16gb werkgeheugen, full HD scherm, en een stevige behuizing zijnde niet goedkoop plastic. Bijv hp elitebook, Dell xps, lenovo

De reden voor 2de hands is in mijn oogpunt beter omdat je voor 400-600 euro niet altijd een topmodel koopt. Wel een voor huis tuin en keuken werk. Maar verwacht dan geen hoge performance of lange accu duur..

[ Voor 42% gewijzigd door koentjuh1987 op 26-02-2017 15:38 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:37:
I5/i7 , ssd, 8-16gb werkgeheugen, full HD scherm, en een stevige behuizing zijnde niet goedkoop plastic. Bijv hp elitebook, Dell xps, lenovo

De reden voor 2de hands is in mijn oogpunt beter omdat je voor 400-600 euro niet altijd een topmodel koopt. Wel een voor huis tuin en keuken werk. Maar verwacht dan geen hoge performance of lange accu duur..
Voor mij is hoge performance niet echt nodig behalve dat ik graag films in full HD wil kunnen kijken.
Maar lange accu duur is zeer belangrijk voor mij.

Ik ben nu Vraag en Aanbod aan het doorspitten + Marktplaats. Dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58
Er zijn ook talloze bedrijven die refurbished zakelijke modellen verkopen, dit zijn vaak wel modellen van 3-4 jaar oud (op zich voldoende voor wat je wilt), maar degelijk gebouwd en meestal met half jaar garantie van de winkel en accu die nog redelijk goed is.

Jaar geleden zo'n laptop voor mijn vrouw gekocht en die is er erg tevreden mee, al zou een SSD het opstarten wel een stuk sneller maken

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:12:
Er zijn ook talloze bedrijven die refurbished zakelijke modellen verkopen, dit zijn vaak wel modellen van 3-4 jaar oud (op zich voldoende voor wat je wilt), maar degelijk gebouwd en meestal met half jaar garantie van de winkel en accu die nog redelijk goed is.

Jaar geleden zo'n laptop voor mijn vrouw gekocht en die is er erg tevreden mee, al zou een SSD het opstarten wel een stuk sneller maken
Raad je nog bepaalde refurbishers aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58
Ik had er toen willekeurig een gekozen. Dat was HV computers, maar er zijn er een hoop.

Wel een aandachtspunt dat veel van dat soort bedrijfjes ontstaan en failliet gaan (althans op veiling sites zie ik regelmatig faillissementsveilingen voorbij komen van soortgelijke bedrijven), dus zou dan iets meer onderzoek doen naar geschiedenis van het bedrijf voor je bij de eerste de beste een bestelling plaatst.

Ook schijnt dat het ene bedrijf een laptop grondig bekijkt en desnoods onderdelen vervangt, terwijl de ander alleen een herinstallatie van Windows uitvoert. Dit soort dingen hoorde ik allemaal achteraf, maar wij hebben geen problemen gehad met de Dell van mijn vrouw

[ Voor 24% gewijzigd door Metaalhoofd op 26-02-2017 16:44 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metaalhoofd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:41:
Ik had er toen willekeurig een gekozen. Dat was HV computers, maar er zijn er een hoop.

Wel een aandachtspunt dat veel van dat soort bedrijfjes ontstaan en failliet gaan (althans op veiling sites zie ik regelmatig faillissementsveilingen voorbij komen van soortgelijke bedrijven), dus zou dan iets meer onderzoek doen naar geschiedenis van het bedrijf voor je bij de eerste de beste een bestelling plaatst.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank allen voor jullie reacties, topic mag gesloten worden.
Pagina: 1