Laptop zonder scherm in bsod bootloop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessemis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-09 22:43
Hallo Tweakers.

Ik heb kort geleden een laptop, waarvan het scherm verbrijzeld is, een repaste gegeven voor de GPU en CPU. Echter, nadat ik deze terug in elkaar had gedraaid is hij in een bootloop terecht gekomen waarbij een bsod geeft met de error message critical process
died. Als kers op de taart weigerd (was voor de repaste ook al het geval) het systeem om beeld te ouputten naar het tweede scherm totdat het Windows logo klaar was met laden, waardoor ik niet in de BIOS of boot recovery kan komen.
Heeft iemand suggesties?
...

Acer aspire v3-772g.
cpu i5 4200mq
gpu nvidia gtx 750m
6gb ram

...

Ik heb geprobeerd om in recovery te komen (volgens mij kom ik er in door de laptop geforceerd af te sluiten), maar krijg geen beeld.
De laptop opnieuw in en uit elkaar draaien.
Ik ben er vrij zeker van dat het laptop-scherm werkte (de achtergrondverlichting ging gewoon aan). Ik heb deze tevergeefs eruit gehaald om beeld te krijgen op de andere monitor.
Tevergeefs met een magneet het scherm "gesimuleedd dichtgeklapt" om beeld te krijgen op het andere scherm.
...

Beste antwoord (via Nessemis op 26-02-2017 20:11)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Probeer dit eens. haal de connector van het laptop scherm los (denk hij dat er geen scherm aangesloten is)
En dan probeer gewoon via de vga of HDMI een scherm aan te sluiten .
Dit werkte goed bij een oude dell laptop waarvan het scherm kapot was

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Probeer dit eens. haal de connector van het laptop scherm los (denk hij dat er geen scherm aangesloten is)
En dan probeer gewoon via de vga of HDMI een scherm aan te sluiten .
Dit werkte goed bij een oude dell laptop waarvan het scherm kapot was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessemis
Ik heb dat zojuist geprobeerd, maar helaas krijg ik nog steeds pas beeld zodra Windows het fout bericht geeft.
Ik weet niet of het relevant is, maar bij het repasten waren enkele thermal pads van de grotere ic's (niet direct verbonden met de Copper pipe van de heatsink) beschadigd geraakt. Ik heb deze vervangen door mx-4 thermal paste (en gecontroleerd dat er contact wordt gemaakt). Kan het probleem daar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessemis
Uiteindelijk heb ik het probleem weten te verhelpen dmv. de recovery partition. Door met alt f-10 te booten en vervolgens blindelings op alt+enter te duwen is op de een of andere manier Windows werkend geherinstalleerd.

Dank aan iedereen die heeft proberen te helpen.
nog een prettig carnaval iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Goed dat je het opgelost hebt! ook een fijne carnaval!