Ondanks dat ik de laatste tijd accountloos heb zitten lurken, heb ik toch een account aangemaakt voor de expertise van dit forum. Vandaar dat ik met mijn vraag bij jullie kom. Mijn oude systeem (uit 2011) vertoont te veel problemen om nog lang mee door te gamen, dus het is tijd voor een nieuwe desktop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze pc vooral gebruiken voor gaming (GuildWars 2, CS:GO, Witcher 3, Battlefield 1 etc...), en de nodige tekstverwerking. Ik verwacht niet alles in ultra te moeten spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is ongeveer 1300 euro, echter flexibel. Ik ga hiernaast een laptop aanschaffen voor alleen tekstverwerking en het kijken van video's, dus al het extra's dat aan de pc wordt besteed gaat van de prijs van de laptop af.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn randapparatuur mee (2x 1080p scherm, muis, toetsenbord)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieniveau maken niet veel uit. Ik kan een stille desktop wel waarderen. Snel opstarten is ook iets waar ik blij van word.
Ga je overklokken?
Misschien als er ruimte voor is, echter niet in eerste opzet.
Edit: Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn er nog suggesties op basis van het systeem wat ik heb samengesteld? Kan ik beter een andere CPU of GPU kiezen? Ben ik nog iets vergeten? Naast natuurlijk windows 10 kopen.
Daarnaast weet ik niet heel veel van het moederbord af, dus als daar een suggestie ligt, dan graag!
Alvast dank voor jullie suggesties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze pc vooral gebruiken voor gaming (GuildWars 2, CS:GO, Witcher 3, Battlefield 1 etc...), en de nodige tekstverwerking. Ik verwacht niet alles in ultra te moeten spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is ongeveer 1300 euro, echter flexibel. Ik ga hiernaast een laptop aanschaffen voor alleen tekstverwerking en het kijken van video's, dus al het extra's dat aan de pc wordt besteed gaat van de prijs van de laptop af.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn randapparatuur mee (2x 1080p scherm, muis, toetsenbord)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 256,- | € 256,- |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 243,95 | € 243,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Cryorig H7 | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.144,69 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieniveau maken niet veel uit. Ik kan een stille desktop wel waarderen. Snel opstarten is ook iets waar ik blij van word.
Ga je overklokken?
Misschien als er ruimte voor is, echter niet in eerste opzet.
Edit: Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn er nog suggesties op basis van het systeem wat ik heb samengesteld? Kan ik beter een andere CPU of GPU kiezen? Ben ik nog iets vergeten? Naast natuurlijk windows 10 kopen.
Daarnaast weet ik niet heel veel van het moederbord af, dus als daar een suggestie ligt, dan graag!
Alvast dank voor jullie suggesties!