Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sindskort een Samsung UE40J6240 met Quantis CI-module 1.3. Dit met een Ziggo abo. Hiervoor had ik een Humax 5100 externe ontvanger, waarvan ik de smartcard over heb gezet naar mijn nieuwe tv.

Als ik de tv aanzet krijg ik voor ongeveer 5 seconden de melding 'Zender gecodeerd' in beeld. De zender doet het dan wel gewoon. Daarna verdwijnt deze melding en kan ik alle zenders uit mijn pakket ook gewoon kijken.

Komt dit omdat mijn tv aan gaat voordat de CI-module goed heeft kunnen initialiseren? Of is er iets aan de hand wat niet zo hoort? Alhoewel alles goed werkt doet zo'n melding gevoelsmatig afbreuk aan de kwaliteitsbeleving en zou ik het liever niet zien.

Beste antwoord (via Palomar op 26-02-2017 13:30)

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dat hoort zo. TV heeft even de tijd nodig om signaal te decoderen mbv de smartcard. Kijkt volgens mij eerst of het signaal niet ongecodeerd wordt doorgegeven en probeert daarna pas smartcard in te zetten. Zet je TV maar eens aan op NPO123 dan krijg je dat bericht niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Whatson op 26-02-2017 13:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dat hoort zo. TV heeft even de tijd nodig om signaal te decoderen mbv de smartcard. Kijkt volgens mij eerst of het signaal niet ongecodeerd wordt doorgegeven en probeert daarna pas smartcard in te zetten. Zet je TV maar eens aan op NPO123 dan krijg je dat bericht niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Whatson op 26-02-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Whatson schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:16:
ok thanks, dat bevestigt idd mijn vermoeden. Zal er mee moeten leven dus ;)